BeideAutheo schreef:Was dat vanwege het geluid, of zou dat misschien eraan hebben gelegen dat je als een coureur in een recordtijd Up!-north bent gegaan?Petrolhead Tom schreef:Mijn vriendin was doodsbang in Noorwegen toen we door de stromende regen reden. Ik kwam niet meer bij!
Wielkuipen achter
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Wielkuipen achter
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Wielkuipen achter
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Wielkuipen achter
Dat is inderdaad een enorm duidelijke how to van Wendy en Vinniepilion, mijn complimenten! Wel heb ik juist naar aanleiding van de duidelijke foto's een vraag over de wielkuipen. Die vraag lijkt me hier beter op z'n plaats, om de 'how to' niet te vervuilen.
Goed is te zien dat de wielkuipen vanwege de schokbrekers nog ruimte tussen het kunststof en de carosserie laten. Ongetwijfeld houden de kuipen veel modder en 'sneeuw-pekel' tegen. Maar ik vraag me af of bij nat wegdek en strooizout juist niet een fijne pekelnevel achter die kuipen terecht komt, die je juist dan niet meer goed met een hogedrukspuit weg kunt krijgen. Dan ziet het er misschien wel mooi uit aan de buitenkant, maar krijg je achter het kunststof van de kuipen juist extra narigheid lijkt me. Misschien heb je dan juist een averechts effect? Of zie ik het verkeerd?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Wielkuipen achter
Het houdt ontzettend veel tegen, bij mijn auto heb ik van de zomer ook de wielkuipen verwijderd en alles schoongemaakt, is ook een vw, en daar zie je achter dat er ook vuil achter de wielkuipen komt, bij de opening van de schokbrekers. Maar vooral rechts bij de up blijft heel veel zand achter bij de vulopening van de brandstoftank, en dit voorkom je nu. Mijn advies is haal 1 keer per jaar, na de winter als je toch wielen wisselt, even de wielkuip eruit en reinig alles voor de zekerheid.Autheo schreef:Dat is inderdaad een enorm duidelijke how to van Wendy en Vinniepilion, mijn complimenten! Wel heb ik juist naar aanleiding van de duidelijke foto's een vraag over de wielkuipen. Die vraag lijkt me hier beter op z'n plaats, om de 'how to' niet te vervuilen.
Goed is te zien dat de wielkuipen vanwege de schokbrekers nog ruimte tussen het kunststof en de carosserie laten. Ongetwijfeld houden de kuipen veel modder en 'sneeuw-pekel' tegen. Maar ik vraag me af of bij nat wegdek en strooizout juist niet een fijne pekelnevel achter die kuipen terecht komt, die je juist dan niet meer goed met een hogedrukspuit weg kunt krijgen. Dan ziet het er misschien wel mooi uit aan de buitenkant, maar krijg je achter het kunststof van de kuipen juist extra narigheid lijkt me. Misschien heb je dan juist een averechts effect? Of zie ik het verkeerd?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Wielkuipen achter
Wauw een mooie how to zeg Wel heb ik een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Hoe zit het met een up met productiedatum eind 2012? Is het dan ook mogelijk op de wielkuipen te monteren?
- Vinniepilon
- Donateur member
- Berichten: 588
- Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
- Locatie: Hoofddorp
Re: Wielkuipen achter
Ik heb geen idee wanneer de voorbereiding is doorgevoerd, die van ons is van half 2013. Anders je wiel eraf halen en kijken of stickers ziet zitten.Frank1020 schreef:Wauw een mooie how to zeg Wel heb ik een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Hoe zit het met een up met productiedatum eind 2012? Is het dan ook mogelijk op de wielkuipen te monteren?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
Re: Wielkuipen achter
Ik heb hier al antwoord op gegeven. Ok had GEEN gaten. Maar heb wel de wielkuipen gemonteerd. Zonder gaten te maken.
Re: Wielkuipen achter
Ik geloof dat ik een keertje naar Duiven moet rijdenN!jntje schreef:Ik heb hier al antwoord op gegeven. Ok had GEEN gaten. Maar heb wel de wielkuipen gemonteerd. Zonder gaten te maken.
High Up! Tornado Rood 55kW/75pk | Hatchback 2 deurs + Drive pakket + Sound pakket + Midden-armsteun (org) + VAGcom instellingen + Sonax Polymer Netshield Sealant protected
Re: Wielkuipen achter
Kom maar langs;) ik heb in de aankomende weken het minder druk en ook doordeweeks mogelijkheden.
Re: Wielkuipen achter
Even een oud Topic openen..
Wat zijn de ervaringen met deze binnenkuipen/modderkuippen tot nu toe?
Vind het wel netjes afgewerkt staan. Nu zie ik b.v. op
https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 19950.html
dat ze maar een 12 euro kosten. Zijn dit wel de goeden?
Zit er nog verschil in bevestiging in tussen een 3 deurs en 5 deurs?
Wat zijn de ervaringen met deze binnenkuipen/modderkuippen tot nu toe?
Vind het wel netjes afgewerkt staan. Nu zie ik b.v. op
https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 19950.html
dat ze maar een 12 euro kosten. Zijn dit wel de goeden?
Zit er nog verschil in bevestiging in tussen een 3 deurs en 5 deurs?
Re: Wielkuipen achter
Mijn ervaring is dat het rijden veel stiller is geworden. Helemaal bij regen. Daarnaast het bijkomende voordeel dat de wielkuipen makkelijker schoon blijven en dus minder ophopen met vuil.
Deze versie op de foto is niet origineel. Dit is natuurlijk geen must, maar zien er wel minder stevig uit en zullen dan dus lastiger te monteren zijn. Tevens heb je nog de steuntjes nodig die aan de kokerbalk vastzitten.
Tussen bevestiging 3 en 5 deurs zit naar mijn weten geen verschil.
Deze versie op de foto is niet origineel. Dit is natuurlijk geen must, maar zien er wel minder stevig uit en zullen dan dus lastiger te monteren zijn. Tevens heb je nog de steuntjes nodig die aan de kokerbalk vastzitten.
Tussen bevestiging 3 en 5 deurs zit naar mijn weten geen verschil.
Re: Wielkuipen achter
Dank. Dan ga ik toch maar voor een gebruikte originele set. Zit dat steuntje ook bij denk ik of is dat een los onderdeel?
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Wielkuipen achter
Laat even weten hoe dat liep, n.a.v. Nijntje's reactie ben ik wel benieuwd
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
Re: Wielkuipen achter
Als het weer meewerkt ga ik ze zaterdag ze eronder zetten/kitten. Heb toch helaas geen gaten er in zitten.
Zal dan een paar foto's maken.
Zal dan een paar foto's maken.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 622
- Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41
Re: Wielkuipen achter
Wij hebben bij onze vorige Up ook de wielkuipen gemonteerd achter. Bij ons zaten de gaten achter het tectyl. Waren niet makkelijk te vinden maar ze zaten er toch.
Volkswagen UP GTI
Re: Wielkuipen achter
Tegenvallertje...moet effe weekje wachten.. Daar ik de Up net een maand heb kom ik er nu pas achter dat ik geen slotbout of hoe dat mag heten om de antidiefstal bout los te draaien heb..
Garage waar ik heb gekocht gaat nu zoeken..
Wat ik al wel zo heb gezien aan deze originele schermen is dat aan de voorzijde dat de bevestiging zit waar anders dat "spatlapje" zit zodat dit mooi dicht gaat worden.
Of dit ook bij die imitatie en goedkopere binnenschermen zit weet ik dus even niet.
Heb gebruikt gekocht voor 20 euro per scherm en dus originele.
Garage waar ik heb gekocht gaat nu zoeken..
Wat ik al wel zo heb gezien aan deze originele schermen is dat aan de voorzijde dat de bevestiging zit waar anders dat "spatlapje" zit zodat dit mooi dicht gaat worden.
Of dit ook bij die imitatie en goedkopere binnenschermen zit weet ik dus even niet.
Heb gebruikt gekocht voor 20 euro per scherm en dus originele.
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Wielkuipen achter
Leuk, klant een auto verkopen waar ie nog geen wiel kan wisselen.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
Re: Wielkuipen achter
Zo slotmoer gekregen. Lag nog bij de monteur op de gereedschapskar...
Kuipen erin gezet. Paste niet zo 1 2 3.. maar is eenvoudig pas te maken.
Wielkuipen eerst grondig met hogedrukspuit schoon gespoten. Nog eens extra met Dasty gedaan om een goede schone ondergrond te krijgen daar ik het verlijmen moest omdat ik geen gaten had en ze ook niet wilde boren.
Zoals gezegd had ik de wielkuipen gebruikt gekocht.
Nu weet ik niet of de facelift Up een iets andere bumper heeft dan mijn 2012 Up en van de 1e serie is of dat ik ze toevallig van een Cross Up had gekocht maar er stak dus een stuk onder de bumper uit.
Dit kon ik met een schaar en stanleymes eraf snijden
Vervolgens de wielkuipen erin gezet en aan de voorkant op de originele plek met een schroef weer vast gezet waar oorspronkelijk dat kleine spatschermpje zat.
Achterzijde aan de bumper heb ik het vastgezet met een popnagel maar een boutje kan natuurlijk ook.
Vervolgens heb ik in/via de bestaande gaten van de kuip goede montagekit gespoten (flinke dot) Gewoon van de bouwmarkt van Pattex. Heb daar goede ervaring mee en al meer "gekke" dingen mee vast geplakt.
Ziet er nu netter en zwart uit. Nu even afwachten of dit alles geholpen heeft
Ook de Up nog maar even voorzien van striping
Nog op de todo list staat de wielen zwart spuiten ( wordt dus een White with Black Up) en nog andere speakers monteren.
Hoop dat liefhebbers hier wat aan hebben. Heb zelf ook al veel dingetjes geleerd en geleend van dit Forum
Kuipen erin gezet. Paste niet zo 1 2 3.. maar is eenvoudig pas te maken.
Wielkuipen eerst grondig met hogedrukspuit schoon gespoten. Nog eens extra met Dasty gedaan om een goede schone ondergrond te krijgen daar ik het verlijmen moest omdat ik geen gaten had en ze ook niet wilde boren.
Zoals gezegd had ik de wielkuipen gebruikt gekocht.
Nu weet ik niet of de facelift Up een iets andere bumper heeft dan mijn 2012 Up en van de 1e serie is of dat ik ze toevallig van een Cross Up had gekocht maar er stak dus een stuk onder de bumper uit.
Dit kon ik met een schaar en stanleymes eraf snijden
Vervolgens de wielkuipen erin gezet en aan de voorkant op de originele plek met een schroef weer vast gezet waar oorspronkelijk dat kleine spatschermpje zat.
Achterzijde aan de bumper heb ik het vastgezet met een popnagel maar een boutje kan natuurlijk ook.
Vervolgens heb ik in/via de bestaande gaten van de kuip goede montagekit gespoten (flinke dot) Gewoon van de bouwmarkt van Pattex. Heb daar goede ervaring mee en al meer "gekke" dingen mee vast geplakt.
Ziet er nu netter en zwart uit. Nu even afwachten of dit alles geholpen heeft
Ook de Up nog maar even voorzien van striping
Nog op de todo list staat de wielen zwart spuiten ( wordt dus een White with Black Up) en nog andere speakers monteren.
Hoop dat liefhebbers hier wat aan hebben. Heb zelf ook al veel dingetjes geleerd en geleend van dit Forum
Re: Wielkuipen achter
Heren,
Welke onderdelen lijst hebben jullie gebruikt?
Ik heb 2 handleidingen gevonden (zie bijlage).
De verschillen in de handleidingen zijn:
*Duitse handleiding betreft volgens mij e-up wielkuipen (onderdeelnummers anders dan Engelse handleiding)
*In de Duitse handleiding worden aan de achterzijde van de wielkuipen 2 extra plakstrip gebruikt... onderdeelnummers 12E810429 en 12E810430
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?
En welke handleiding ik moet gebruiken / welke spullen ik moet bestellen?
Welke onderdelen lijst hebben jullie gebruikt?
Ik heb 2 handleidingen gevonden (zie bijlage).
De verschillen in de handleidingen zijn:
*Duitse handleiding betreft volgens mij e-up wielkuipen (onderdeelnummers anders dan Engelse handleiding)
*In de Duitse handleiding worden aan de achterzijde van de wielkuipen 2 extra plakstrip gebruikt... onderdeelnummers 12E810429 en 12E810430
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?
En welke handleiding ik moet gebruiken / welke spullen ik moet bestellen?
- Bijlagen
-
- Fitting rear wheel arch liners 1.0A.pdf
- (545.75 KiB) 408 keer gedownload
-
- 743022-4556-anleitung-up-radhausschalen-nachruesten-pdf.pdf
- (2.29 MiB) 383 keer gedownload