VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Zoals eerder al vermeld heb je bij jouw gebruik (dus inhalen op de snelweg) vooral koppel nodig. 10nm extra na tuning is te verwaarlozen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Lol, knap getunede Dyno. Hoe kun je ooit een goede meting doen als de blauwe lijn een stuk hoger begint dan de rode? Het placebo effect zal sterk zijn. Deze auto levert, op basis van deze uitdraai, niet het vermogen dat er op staat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Een K&N filter is prachtig, maar heeft weinig tot niets toe te voegen tot vermogenswinst! Het echte voordeel zit hem in levenslange plaatsing in het filterhuis wat dus voordelig is omdat hij nooit hoeft te worden vervangen. Wel moet hij om de zoveel km worden gereinigd en daarna weer worden teruggeplaatst.Menmajor schreef: ↑wo 19 jun 2019, 11:58Ze geven aan bij tuning dat ze met een chip het naar 85 kunnen brengen en dan eventueel met luchtfilter naar 90..Petrolhead Tom schreef: ↑wo 19 jun 2019, 11:10Die 10pk zit hem in de dyno. Die ga je never nooit halen met een chip.
Is dit dan niet correct?
Als ik het goed begrepen heb is de 60 pk versie een geknepen 75 pk versie. De standaard 75 pk versie genereert in werkelijkheid ruim 80 pk en is middels (goede) tuning naar zo'n slordige 85 te brengen, wat met mijn Citigo ook is gebeurd. Voor wat betreft de prestaties van de 1.0 L 3 cil. ben ik dan ook redelijk tevreden.
De 60 pk versie is inderdaad een vrij loom geval, wat ook wordt bevestigt door een kennis die hem ook bij wind in de rug amper boven de 150 km/h kan krijgen. En dat, is bij mijn Citigo toch echt een totaal ander verhaal.
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Aankomende dinsdag word mijn Up! Gechipt, t zal geen vliegtuig worden natuurlijk, t geld scheelt me niet zoveel maar zal jullie mijn bevindingen delen. Ben benieuwd naar de resultaten!
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Vandaag de software laten chippen/updaten. Hij loopt aanzienlijk beter en trekt veel mooier en soepeler door vanaf de 100 kmpu. De topsnelheid is aan een stukje hoger geworden, al met al je merkt het zeer zeker wel!
Top op de teller was 161 en vanmiddag haalde ik de 175!
Top op de teller was 161 en vanmiddag haalde ik de 175!
Re: VW up! 1.0 60pk 2012 Chippen naar 90pk, goed idee?
Mooi Sven, die van ons heeft ook veel meer 'bite'! Nu moet ik zeggen dat wij geen E10 meer tanken, maar bij voorkeur de BP 98, en dat lijkt er ook nog een schopje bij te geven....voorheen tankten we 95 zonder ethanol, maar die is, zoals jullie wel weten, nauwelijks meer te krijgen. Het ding loopt gewoon erg lekker en vlot. Het is geen Renault 5 Alpine (zonder turbo) of 106 Rally, maar die tijden zijn echt helemaal voorbij. Overigens gaat een GTi inmiddels wel wat kriebelen, maar ik vraag me ook af waarom er momenteel zoveel worden aangeboden.....
Topsnelheid heb ik nog steeds niet getest, maar volgens de tuner zou de snelheidsbegrenzing er niet meer op zittten.
Topsnelheid heb ik nog steeds niet getest, maar volgens de tuner zou de snelheidsbegrenzing er niet meer op zittten.