Goedendag allen,
Onder het motto van niet geschoten is altijd mis ga ik toch onderstaand vraag hier stellen:). Wellicht kan iemand mijn ermee helpen.
We kunnen inmiddels vaststellen dat als de auto 2/3 dagen stilstaat en dan gestart wordt het EPC lampje aangaat en storing 'klopsensor 1 signaal te hoog 'op slaat.Via meetwaarden blokken naar de geregistreerde waardes gekeken en wanneer het lampje aangaat wordt op er cilinder 1 en 3 6,0 tot 8,5 volt geregistreerd (ver boven de grenswaarde van 5 volt dus).
Uitgevoerd / gecontroleerd (volledige lijst):
Brandstofsysteem gereinigd met originele brandstofreiniger van VW > geen resultaat > storing blijft
Euro 98 laten tanken > geen resultaat storing blijft (klant wisselt eventueel pas terug naar 95 als de storing opgelost is).
Klopsensor vervangen > geen resultaat > storing blijft (uiteraard op het voorgeschreven aanhaalmoment).
Kabelboom vanaf motorregelapparaat naar motor gecontroleerd (doorgemeten + opengehaald en fysiek gecontroleerd) > in orde!
Motorregelapparaat verwisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Brandstofdruk gecontroleerd > in orde
Brandstof restdruk gecontroleerd > in orde
Brandstofpomp verwisseld met andere auto > helaas geen verschil > storing blijft!
Verstuiver opbrengsten gecontroleerd > 1 ml afwijking op cilinder 2 en 3 / 2 ml afwijking op cilinder 1.
Verstuivers gewisseld met andere auto> helaas geen verschil > storing blijft! Conclusie verstuivers zijn niet perfect maar veroorzaken de storing niet.
Verstuiver lektest geen > geen lekkage.
Met camera in cilinders gekeken > geen bijzonderheden te zien.
Bougies vervangen > geen verschil > storing blijft!
Bobines gewisseld met andere auto > geen verschil > storing blijft!
Hebben jullie nog suggesties?
P032800 na 2/3 dagen stilstand
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Andere accu? Hoe oud is die? Geven vaak na 6-7 jaar de geest...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Dank voor de snelle reactie.
Die is een maand oud (een bosch ingeleerd en al). Zowel met de oude en nieuwe accu helaas storing
Die is een maand oud (een bosch ingeleerd en al). Zowel met de oude en nieuwe accu helaas storing
Laatst gewijzigd door Dootjuh op zo 03 jan 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Dynamo ook goed?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Zomaar een balletje opgegooid: Software update?
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Om wat voor type motor gaat het? En ook de vraag of er navraag is gedaan bij de VW , wellicht is er een TPI beschikbaar m.b.t. de storing.
GTI DARK SILVER
Re: P032800 na 2/3 dagen stilstand
Goedemorgen,
We zijn eruit! Helaas wel met de conclusie dat wij deze afwijking bij diagnose over het hoofd hebben gezien. Gelukkig wint de aanhouder.
Oorzaak zit hem in de bedrading vanaf het MRA naar de klopsensor. Uitgesloten door de bedrading aan beide zijde uit te pinnen (stekker klopsensor en MRA) en 2 nieuwe draden buitenom te laten lopen. Vervolgens de storing gewist en na 2x 2 dagen stilstaan + starten + een stukje rijden is het lampje uit / de storing weg gebleven.
Één van de redenen dat deze kabelboom eerder is opengehaald en gecontroleerd is omdat bij preventieve vervanging van de originele accu er resten van bloemkoolvorming onder de accubak / bij de kabelboom naar de motor geconstateerd zijn. Toen geen afwijkingen geconstateerd wat dus achteraf wel gemoeten had.
Om de bedrijfszekerheid van de auto te behouden en gezien de lage kostprijs hebben wij deze kabelboom nu besteld en gaan wij deze monteren.
Iedereen bedankt voor het meedenken en een fijn weekend gewenst!
We zijn eruit! Helaas wel met de conclusie dat wij deze afwijking bij diagnose over het hoofd hebben gezien. Gelukkig wint de aanhouder.
Oorzaak zit hem in de bedrading vanaf het MRA naar de klopsensor. Uitgesloten door de bedrading aan beide zijde uit te pinnen (stekker klopsensor en MRA) en 2 nieuwe draden buitenom te laten lopen. Vervolgens de storing gewist en na 2x 2 dagen stilstaan + starten + een stukje rijden is het lampje uit / de storing weg gebleven.
Één van de redenen dat deze kabelboom eerder is opengehaald en gecontroleerd is omdat bij preventieve vervanging van de originele accu er resten van bloemkoolvorming onder de accubak / bij de kabelboom naar de motor geconstateerd zijn. Toen geen afwijkingen geconstateerd wat dus achteraf wel gemoeten had.
Om de bedrijfszekerheid van de auto te behouden en gezien de lage kostprijs hebben wij deze kabelboom nu besteld en gaan wij deze monteren.
Iedereen bedankt voor het meedenken en een fijn weekend gewenst!