Mijn nieuwe auto Up! TSI
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
**** Update (-500km gereden) ****
Zoals aangeven in mijn eerste bericht heb ik mijn auto op vrijdag 20 november opgehaald. Nadat ik een paar plaatjes had gemaakt en het interieur had bewonderd was het zover, de eerste meters! Ik kon het niet laten om mijn favoriete muziek over de Beats luidsprekers te blazen. Ook was ik volop aan het genieten van de toffe interieurverlichting, wat gaaf!
Maar toen ik nog geen 10 minuten op de snelweg reed hoorde ik een harde tik op de ruit, een sterretje helaas. Deze kleine pech stelt niet veel voor maar het is wel jammer. Toen de auto eenmaal warm was heb ik de acceleratie even getest (20 t/m 155km/h) ik ben niks spannends gewent qua snelheid maar ik vindt de auto nu al vlot voor mijn gebruik!
Ik ben extreem gelukkig met de aankoop van mijn Up en ik weet zeker dat ik er jaren plezier mee ga hebben!
Tot slot,
Over 6 maanden ga ik beginnen met de eerste mods! (ivm garantie) als iemand tips heeft over welke mods ik echt moet hebben hoor ik het graag!
Zoals aangeven in mijn eerste bericht heb ik mijn auto op vrijdag 20 november opgehaald. Nadat ik een paar plaatjes had gemaakt en het interieur had bewonderd was het zover, de eerste meters! Ik kon het niet laten om mijn favoriete muziek over de Beats luidsprekers te blazen. Ook was ik volop aan het genieten van de toffe interieurverlichting, wat gaaf!
Maar toen ik nog geen 10 minuten op de snelweg reed hoorde ik een harde tik op de ruit, een sterretje helaas. Deze kleine pech stelt niet veel voor maar het is wel jammer. Toen de auto eenmaal warm was heb ik de acceleratie even getest (20 t/m 155km/h) ik ben niks spannends gewent qua snelheid maar ik vindt de auto nu al vlot voor mijn gebruik!
Ik ben extreem gelukkig met de aankoop van mijn Up en ik weet zeker dat ik er jaren plezier mee ga hebben!
Tot slot,
Over 6 maanden ga ik beginnen met de eerste mods! (ivm garantie) als iemand tips heeft over welke mods ik echt moet hebben hoor ik het graag!
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Goed om te lezen Maarten. Als ik jou was zou ik met het onderstel beginnen en dan het luchtfilter. Dan lekker gaan genieten van het extra geluid en de extra grip en dan pas chippen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
En Maarten, zit jouw winterset er al op?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Volgens mij zag ik je gisteren voor mij rijden op de A35 en later de Oostweg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ja! Ik heb ze vanavond gemonteerd samen met mijn stiefvader. Ik maak morgen wat foto’s ervan
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Het kan best kloppen als dit rond 08:15 was of 17:45. Waar reed jij precies? Het lijkt me sterk dat ik je heb ingehaald hahaTom Westendorp schreef: ↑di 08 dec 2020, 09:29Volgens mij zag ik je gisteren voor mij rijden op de A35 en later de Oostweg.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
De Up is klaar voor de Winter!
Er zitten Rial Milano R16 velgen onder met Michelin Alpin 5 banden. Ik vindt de antraciet kleur goed staan bij de auto. Over de VW naafdoppen was ik eerst negatief maar het oogt toch wel tof en origineel.
Er zitten Rial Milano R16 velgen onder met Michelin Alpin 5 banden. Ik vindt de antraciet kleur goed staan bij de auto. Over de VW naafdoppen was ik eerst negatief maar het oogt toch wel tof en origineel.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- NickAlan
- Vagling liefhebber
- Berichten: 213
- Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
- Locatie: Groningen
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Mooie winterset! Staat goed bij de kleur inderdaad!Maarten Klinge schreef: ↑wo 09 dec 2020, 10:37De Up is klaar voor de Winter!
Er zitten Rial Milano R16 velgen onder met Michelin Alpin 5 banden. Ik vindt de antraciet kleur goed staan bij de auto. Over de VW naafdoppen was ik eerst negatief maar het oogt toch wel tof en origineel.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.
Insta: dutch_upbeats
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.
Insta: dutch_upbeats
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Porno dat g60 staal
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ziet er gaaf uit!
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Dank heren, mijn dag is weer goed.
Tussen haakjes Maarten, na de winter is zo'n Rial wiel met band goed te gebruiken als reserve in de reservewielbak.
Tussen haakjes Maarten, na de winter is zo'n Rial wiel met band goed te gebruiken als reserve in de reservewielbak.
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
*Up!date*
Mijn eerste mod! en een brandende vraag.
Vandaag heb ik de Eibach veren overgekocht van @Dennuus1. Nu zit ik te overwegen om tijdens de montage van de veren gelijk de schokdempers te laten vervangen voor de Bilstein B6 (voor & achter) Ik heb al redelijk wat mensen gesproken maar extra hulp, tips en aanraders zijn meer dan welkom!
Ik rijd regelmatig achteraf op 60 wegen en ik kom daar helaas veel drempels tegen. Zullen de nieuwe schokdempers verbeteringen brengen op dit soort wegen of juist het tegenovergestelde?
Ik hoor graag van jullie!
Mijn eerste mod! en een brandende vraag.
Vandaag heb ik de Eibach veren overgekocht van @Dennuus1. Nu zit ik te overwegen om tijdens de montage van de veren gelijk de schokdempers te laten vervangen voor de Bilstein B6 (voor & achter) Ik heb al redelijk wat mensen gesproken maar extra hulp, tips en aanraders zijn meer dan welkom!
Ik rijd regelmatig achteraf op 60 wegen en ik kom daar helaas veel drempels tegen. Zullen de nieuwe schokdempers verbeteringen brengen op dit soort wegen of juist het tegenovergestelde?
Ik hoor graag van jullie!
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Zojuist de lagere aanslag rubbers opgehaald! Dit scheelt toch -5mm waardoor de achterkant mooi gelijk staat met de voorkant. 23 Januari gaat de Eibach kit eronder, ik kan niet wachten...
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ik zou direct de B6 dempers monteren en de TT draagarmrubbers, je hebt het spul dan toch losliggen. Achteraf is dubbel werk en daardoor veel duurder.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
@Tom, je verwijst hier naar TT draagarmrubbers, heb je daar misschien meer specifieke info over? Is wel een goede tip idd om in één keer alles aan te pakken...Tom Westendorp schreef: ↑do 14 jan 2021, 14:52Ik zou direct de B6 dempers monteren en de TT draagarmrubbers, je hebt het spul dan toch losliggen. Achteraf is dubbel werk en daardoor veel duurder.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
De draagarmrubbers bij een up! zijn deels open en zorgen voor beweging. Die van een TT zijn massief en passen één op één. Een soort van powerflex upgrade zonder de absurde slijtage. Kan wel zijn dat je de trillingen van de motor wat beter voelt maar je auto stuurt veel strakker.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Thanks, ik vond net deze foto's van jou van alweer bijna 4 jaar geleden... >>> http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=5726#p85010Tom Westendorp schreef: ↑do 14 jan 2021, 15:48De draagarmrubbers bij een up! zijn deels open en zorgen voor beweging. Die van een TT zijn massief en passen één op één. Een soort van powerflex upgrade zonder de absurde slijtage. Kan wel zijn dat je de trillingen van de motor wat beter voelt maar je auto stuurt veel strakker.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor die draagarmrubbers (en ik heb dat dus ook niet gedaan). Ik begrijp dat het stuurgedrag een stuk strakker wordt, maar er worden ook meer trillingen doorgegeven van de motor en het onderstel.
Sinds mijn Up voor mij een daily is, wil ik hem ook redelijk comfortabel houden. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus dat zou je voor jezelf even moeten afwegen / bepalen.
Gezien je al overgaat op eibach veren, en je hebt het geld er voor over, zou ik wel zeker die bilstein dempers gelijk mee laten plaatsen. Wat precies het verschil zal zijn tussen de originele dempers met eibach veren en de bilstein dempers met eibach veren kan denk ik niemand op het forum hier beantwoorden, maar ik ga er wel vanuit dat het hoe dan ook beter zal zijn. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik het financieel wel even genoeg vond om alleen de eibach veren te plaatsen. Het bevalt prima moet ik zeggen met de originele dempers. Had je trouwens dan niet achteraf die eibach veren kunnen laten liggen en direct een schroefsetje kunnen kopen?
Hier is een vergelijking tussen (wel b14) bilstein dempers, en de originele dempers. Het gaat dan wel weer om een Up gti.. dus misschien niet helemaal relevant, maar wellicht leuk om te kijken:
https://youtu.be/xbBSheQpr-I
Sinds mijn Up voor mij een daily is, wil ik hem ook redelijk comfortabel houden. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus dat zou je voor jezelf even moeten afwegen / bepalen.
Gezien je al overgaat op eibach veren, en je hebt het geld er voor over, zou ik wel zeker die bilstein dempers gelijk mee laten plaatsen. Wat precies het verschil zal zijn tussen de originele dempers met eibach veren en de bilstein dempers met eibach veren kan denk ik niemand op het forum hier beantwoorden, maar ik ga er wel vanuit dat het hoe dan ook beter zal zijn. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik het financieel wel even genoeg vond om alleen de eibach veren te plaatsen. Het bevalt prima moet ik zeggen met de originele dempers. Had je trouwens dan niet achteraf die eibach veren kunnen laten liggen en direct een schroefsetje kunnen kopen?
Hier is een vergelijking tussen (wel b14) bilstein dempers, en de originele dempers. Het gaat dan wel weer om een Up gti.. dus misschien niet helemaal relevant, maar wellicht leuk om te kijken:
https://youtu.be/xbBSheQpr-I
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI
Mijn pijlen waren eerst gericht op de B12 set van Bilstein, dit zijn B6 dempers in combinatie met Eibach veren. Maar ik kwam erachter dat je beter de dempers en veren los kan kopen want dit scheelt €100. Toen kwam ik de veren van Dennis tegen voor een mooie prijs, Eibach moest vroeg of laat onder mijn Up komen dus met die gedachte heb ik gelijk een deal gemaakt. Op financieel gebied is mijn spaarvarken erg geschrokken van de aankoop van mijn Up! (geen moment spijt van trouwens) dus ik ga eerst weer ff een paar maanden sparen voordat ik honderden euro's ga uitgeven. Echter vind ik de prijs van de veren wel tolerabel aangezien de auto veel te hoog staat en drastisch een paar cm moet zakken. Ik heb de auto nog geen 2 maanden in bezit en ik ben van plan om nog minimaal 3 jaar door te rijden dus alles komt op z'n tijdLuukyy schreef: ↑do 14 jan 2021, 18:03Ik persoonlijk zou niet kiezen voor die draagarmrubbers (en ik heb dat dus ook niet gedaan). Ik begrijp dat het stuurgedrag een stuk strakker wordt, maar er worden ook meer trillingen doorgegeven van de motor en het onderstel.
Sinds mijn Up voor mij een daily is, wil ik hem ook redelijk comfortabel houden. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus dat zou je voor jezelf even moeten afwegen / bepalen.
Gezien je al overgaat op eibach veren, en je hebt het geld er voor over, zou ik wel zeker die bilstein dempers gelijk mee laten plaatsen. Wat precies het verschil zal zijn tussen de originele dempers met eibach veren en de bilstein dempers met eibach veren kan denk ik niemand op het forum hier beantwoorden, maar ik ga er wel vanuit dat het hoe dan ook beter zal zijn. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik het financieel wel even genoeg vond om alleen de eibach veren te plaatsen. Het bevalt prima moet ik zeggen met de originele dempers. Had je trouwens dan niet achteraf die eibach veren kunnen laten liggen en direct een schroefsetje kunnen kopen?
Hier is een vergelijking tussen (wel b14) bilstein dempers, en de originele dempers. Het gaat dan wel weer om een Up gti.. dus misschien niet helemaal relevant, maar wellicht leuk om te kijken:
https://youtu.be/xbBSheQpr-I
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi