Facelift achterlichten op ouder model
Facelift achterlichten op ouder model
Goedenavond,
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een oranje Groove UP!
Ik zit er aan te denken om facelift achterlichten (zwarte) op mijn auto te monteren. Maar is dit eigenlijk wel mogelijk?
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een oranje Groove UP!
Ik zit er aan te denken om facelift achterlichten (zwarte) op mijn auto te monteren. Maar is dit eigenlijk wel mogelijk?
Black UP! - 75 pk - Triangle velgen - Stoelverwarming- Leren bekleding
-
- Vagling liefhebber
Re: Facelift achterlichten op ouder model
Ja is mogelijk, is zat te vinden op het forum hierover.
Volkswagen UP GTI
Bedankt!
Goedenavond,
Heb je tips gevonden? Ik zie veel wisselende antwoorden vandaar mijn vraag.
Dankjewel!
Ik heb antwoord gekregen!
Het is mogelijk om de nieuwere Facelift achterlichten in een ouder model te monteren, mits:
In de nieuwere variant achterlichten zitten geen reflectoren dus die zul je handmatig op de bumper moeten ´plakken´ of ook gelijk een facelift bumper moeten aanschaffen en monteren. Bovendien moet je wat knutselen met de ´draadjes´ in de stekker aangezien deze bij de nieuwe variant in een andere volgorde staan. (Ergens terug te vinden op dit forum hoe).
Ook zit er geen mistlamp(en) in de nieuwe variant achterlichten (zitten bij de facelift in de achterbumper verwerkt). Kan een APK afkeur zijn dacht ik. (Of je moet weer gedeeltes van de lamp zelf gaan verven/spuiten).
Het is mogelijk, alleen voor mij teveel gedoe en kosten
Het is mogelijk om de nieuwere Facelift achterlichten in een ouder model te monteren, mits:
In de nieuwere variant achterlichten zitten geen reflectoren dus die zul je handmatig op de bumper moeten ´plakken´ of ook gelijk een facelift bumper moeten aanschaffen en monteren. Bovendien moet je wat knutselen met de ´draadjes´ in de stekker aangezien deze bij de nieuwe variant in een andere volgorde staan. (Ergens terug te vinden op dit forum hoe).
Ook zit er geen mistlamp(en) in de nieuwe variant achterlichten (zitten bij de facelift in de achterbumper verwerkt). Kan een APK afkeur zijn dacht ik. (Of je moet weer gedeeltes van de lamp zelf gaan verven/spuiten).
eRJee97 schreef: ↑wo 10 mar 2021, 15:42Ik heb antwoord gekregen!
Dankjewel!
Meestal wordt er 1 achteruitrij licht omgestekkerd tot mistlamp.
Hoeft echt niet veel geld te kosten.
Denk dat er genoeg oplossingen zijn.
Hoeft echt niet veel geld te kosten.
Denk dat er genoeg oplossingen zijn.
-
- Vagling liefhebber
Zoals?
-
- Vagling liefhebber
Een achteruitrijlamp van de facelift achterlichten moet gebruikt worden als mistlamp. Bij de facelift Up zit deze namelijk in de achterbumper.
Volkswagen UP GTI
-
- Vagling liefhebber
Caddykaatje schreef: ↑wo 10 mar 2021, 20:49Een achteruitrijlamp van de facelift achterlichten moet gebruikt worden als mistlamp. Bij de facelift Up zit deze namelijk in de achterbumper. Lampje van een achteruitrijlamp rood schilderen met glasverf.
Volkswagen UP GTI
dankjewel allemaal!
Ik ga op zoek naar de lampen.
Ik ga op zoek naar de lampen.
Heb je de lampen moeten aanschaffen incl lampenhouder?Caddykaatje schreef: ↑wo 10 mar 2021, 20:53Caddykaatje schreef: ↑wo 10 mar 2021, 20:49Een achteruitrijlamp van de facelift achterlichten moet gebruikt worden als mistlamp. Bij de facelift Up zit deze namelijk in de achterbumper. Lampje van een achteruitrijlamp rood schilderen met glasverf.
of is deze hetzelfde van de oudere up
-
- Vagling liefhebber
Ik had ze toen origineel bij de dealer gekocht, geen flauw idee meer wat ik ervoor betaald heb. Lampenhouder zit erbij en de lampjes zitten er ook in. Let wel op dat je het knipperlicht lampje moet vervangen voor een ander wattage. Bij ons ging de boordnetmodule moeilijk doen daardoor.Idadeboer schreef: ↑vr 12 mar 2021, 18:59Heb je de lampen moeten aanschaffen incl lampenhouder?Caddykaatje schreef: ↑wo 10 mar 2021, 20:53Caddykaatje schreef: ↑wo 10 mar 2021, 20:49
Een achteruitrijlamp van de facelift achterlichten moet gebruikt worden als mistlamp. Bij de facelift Up zit deze namelijk in de achterbumper. Lampje van een achteruitrijlamp rood schilderen met glasverf.
of is deze hetzelfde van de oudere up
Volkswagen UP GTI
- BlackEdition
- Vagling liefhebber
Ik heb ze er ook in
ik heb een losse mist achterlicht, die ik dan bij een steekproef op de APK achter onder de up hang....
ik heb een losse mist achterlicht, die ik dan bij een steekproef op de APK achter onder de up hang....
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) --
-
- Vagling liefhebber
Vriend van me is al een paar keer naar de apk geweest hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan wat betreft dat rood geschilderde lampje. Als ze echt goed opletten moeten ze het afkeuren omdat er geen reflectors achter op de auto zitten. Eerste keer heeft hij het ook aangegeven keurmeester zei als de kleur maar rood is.BlackEdition schreef: ↑za 13 mar 2021, 08:22Ik heb ze er ook in
Volkswagen UP GTI
Heeft iemand van jullie misschien een foto van het omstekkeren? Ik bedoel dan hoe de bedrading in het stekkertje zit.
Heb vandaag de lampen opgehaald. Heb ze net geprobeerd erin te zetten maar hij geeft inderdaad aan dat hij in z’n achteruit staat. Ik ga vanavond proberen de bedrading om te steken
Dankjewel alvast
Heb vandaag de lampen opgehaald. Heb ze net geprobeerd erin te zetten maar hij geeft inderdaad aan dat hij in z’n achteruit staat. Ik ga vanavond proberen de bedrading om te steken
Dankjewel alvast
-
- Vagling liefhebber
Heb je ook de lampjes die in de richting aanwijzers moeten komen? Doe je die niet vervangen zorgt dit ook voor problemen.Idadeboer schreef: ↑za 13 mar 2021, 17:29Heeft iemand van jullie misschien een foto van het omstekkeren? Ik bedoel dan hoe de bedrading in het stekkertje zit.
Dankjewel alvast
Volkswagen UP GTI
Caddykaatje schreef: ↑za 13 mar 2021, 17:40Heb je ook de lampjes die in de richting aanwijzers moeten komen? Doe je die niet vervangen zorgt dit ook voor problemen.Idadeboer schreef: ↑za 13 mar 2021, 17:29Heeft iemand van jullie misschien een foto van het omstekkeren? Ik bedoel dan hoe de bedrading in het stekkertje zit.
Dankjewel alvast
Nee die heb ik nog niet. Ik heb er wel een aantal lampjes bij gekregen. Weet u misschien voor welk wattage u de lampjes vervangen heeft?
-
- Vagling liefhebber
DieIdadeboer schreef: ↑za 13 mar 2021, 19:23Caddykaatje schreef: ↑za 13 mar 2021, 17:40Heb je ook de lampjes die in de richting aanwijzers moeten komen? Doe je die niet vervangen zorgt dit ook voor problemen.Idadeboer schreef: ↑za 13 mar 2021, 17:29Heeft iemand van jullie misschien een foto van het omstekkeren? Ik bedoel dan hoe de bedrading in het stekkertje zit.
Dankjewel alvast
Nee die heb ik nog niet. Ik heb er wel een aantal lampjes bij gekregen. Weet u misschien voor welk wattage u de lampjes vervangen heeft?
Volkswagen UP GTI