Tom's derde, een e-up! Te koop! p12
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Tom's derde, een e-up! Te koop! p12
Binnenkort meer.
Introductie 13-03-2022.
Waarom een E-up! ?
Die vraag begrijp ik eigenlijk best heel goed. Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van elektrisch rijden en tot vlak voor Covid was ik van mening dat de ontwikkelingen in een dusdanig enorm tempo zouden gaan dat een bestelde elektrische auto achterhaald zou zijn op het moment dat de auto binnenkomt bij de dealer. Toen gebeurde Covid en het chiptekort. De olieprijs gaat door het dak en daar lijkt voorlopig geen einde aan te komen.
Mijn dagelijkse traject gaat van Enschede naar Brummen. Een afstand van zo'n 150 kilometer. Dat is met eigenlijk elke elektrische auto goed te doen maar met een e-up uit 2021 helemaal. Het accupakket van 32 kWh zou in de praktijk moeiteloos goed moeten zijn voor 250 kilometer rijbereik. Door de torenhoge dieselprijs kost het mij op dit moment 19 euro per dag om heen en weer te rijden. Met de E-up! komt dit uit op € 4,50 per dag. Een besparing van ruim 15 euro per dag. Tel daarbij op dat we een Mercedes-Benz C350 op de oprit hadden staan die louter en alleen werd gebruikt om een klein stukje door de binnenstad te tuffen (met een verbruik van 1 op 5) en het werd al gauw duidelijk dat we enkele duizenden euro's per jaar konden besparen met een elektrische auto.
De overheid doet een eenmalige bijdrage van € 2.000,- in het zakje dus die is ook zeer de moeite waard. Tot slot wilde mijn vrouw graag geen automaat en wilde ik iets waar ik graag in zou rijden. Dan blijft er verrekte weinig over op benzinegebied en keken we dus al gauw naar een elektrisch alternatief.
Ik geef graag geld uit aan mijn autohobby maar twee dikke auto's voor de deur die alleen maar emmers met geld kosten en verder niet echt hun doel vervullen ging te ver. De Alpina is bij uitstek geschikt om de caravan te trekken dus die mocht blijven. De C350 staat te koop bij forum sponsor Berluni in Enschede.
Andere auto's overwogen?
Mijn peilen waren gericht op een up! GTI, ik wilde een witte vijfdeurs met beats en zonder pandak. Op die manier kan mijn vrouw tegen relatief lage kosten door de stad rijden en kan ik er af en toe het circuit mee op. toen kwamen we al snel tot de conclusie dat we waarschijnlijk de komende zomer weinig tijd hebben om circuit dagen te doen en kwam mijn vrouw met de egostrelende uitspraak: kun jij niet een beetje te goed rijden om lol te hebben met een 115 pk sterke up! op het circuit. Misschien zit daar wel wat waarheid in dus gingen we kijken naar een Mazda MX-30, leuke auto maar eigenlijk te duur voor wat het is. Om heel eerlijk te zijn was ik de E-up een beetje uit het oog verloren. Totdat ik er één tegen kwam in mijn zoektocht. Teal blue, United uitvoering uit Duitsland met gave bekleding en veel belangrijker: full-options. Dat moest hem worden. Zo gezegd zo gedaan dus per heden zijn wij de eigenaar van een E-up.
Plannen:
- rondje Nordschleife. Lijkt me een fantastisch avontuur.
- GTI spoiler? Misschien.
- KW Variant 1, heb ik in overweging.
- Citigo armsteun, ga ik morgen bestellen
- Philips race vision lampjes (zijn besteld)
En nog wat kleine dingen denk ik, mocht iemand nog tips hebben verneem ik het graag.
Dank voor het lezen en de leuke reacties!
Introductie 13-03-2022.
Waarom een E-up! ?
Die vraag begrijp ik eigenlijk best heel goed. Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van elektrisch rijden en tot vlak voor Covid was ik van mening dat de ontwikkelingen in een dusdanig enorm tempo zouden gaan dat een bestelde elektrische auto achterhaald zou zijn op het moment dat de auto binnenkomt bij de dealer. Toen gebeurde Covid en het chiptekort. De olieprijs gaat door het dak en daar lijkt voorlopig geen einde aan te komen.
Mijn dagelijkse traject gaat van Enschede naar Brummen. Een afstand van zo'n 150 kilometer. Dat is met eigenlijk elke elektrische auto goed te doen maar met een e-up uit 2021 helemaal. Het accupakket van 32 kWh zou in de praktijk moeiteloos goed moeten zijn voor 250 kilometer rijbereik. Door de torenhoge dieselprijs kost het mij op dit moment 19 euro per dag om heen en weer te rijden. Met de E-up! komt dit uit op € 4,50 per dag. Een besparing van ruim 15 euro per dag. Tel daarbij op dat we een Mercedes-Benz C350 op de oprit hadden staan die louter en alleen werd gebruikt om een klein stukje door de binnenstad te tuffen (met een verbruik van 1 op 5) en het werd al gauw duidelijk dat we enkele duizenden euro's per jaar konden besparen met een elektrische auto.
De overheid doet een eenmalige bijdrage van € 2.000,- in het zakje dus die is ook zeer de moeite waard. Tot slot wilde mijn vrouw graag geen automaat en wilde ik iets waar ik graag in zou rijden. Dan blijft er verrekte weinig over op benzinegebied en keken we dus al gauw naar een elektrisch alternatief.
Ik geef graag geld uit aan mijn autohobby maar twee dikke auto's voor de deur die alleen maar emmers met geld kosten en verder niet echt hun doel vervullen ging te ver. De Alpina is bij uitstek geschikt om de caravan te trekken dus die mocht blijven. De C350 staat te koop bij forum sponsor Berluni in Enschede.
Andere auto's overwogen?
Mijn peilen waren gericht op een up! GTI, ik wilde een witte vijfdeurs met beats en zonder pandak. Op die manier kan mijn vrouw tegen relatief lage kosten door de stad rijden en kan ik er af en toe het circuit mee op. toen kwamen we al snel tot de conclusie dat we waarschijnlijk de komende zomer weinig tijd hebben om circuit dagen te doen en kwam mijn vrouw met de egostrelende uitspraak: kun jij niet een beetje te goed rijden om lol te hebben met een 115 pk sterke up! op het circuit. Misschien zit daar wel wat waarheid in dus gingen we kijken naar een Mazda MX-30, leuke auto maar eigenlijk te duur voor wat het is. Om heel eerlijk te zijn was ik de E-up een beetje uit het oog verloren. Totdat ik er één tegen kwam in mijn zoektocht. Teal blue, United uitvoering uit Duitsland met gave bekleding en veel belangrijker: full-options. Dat moest hem worden. Zo gezegd zo gedaan dus per heden zijn wij de eigenaar van een E-up.
Plannen:
- rondje Nordschleife. Lijkt me een fantastisch avontuur.
- GTI spoiler? Misschien.
- KW Variant 1, heb ik in overweging.
- Citigo armsteun, ga ik morgen bestellen
- Philips race vision lampjes (zijn besteld)
En nog wat kleine dingen denk ik, mocht iemand nog tips hebben verneem ik het graag.
Dank voor het lezen en de leuke reacties!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: I'm back! Tom's derde up!
Wordt de benzineprijs je te hoog voor je bolide?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Hoop toch niet dat ie benzine in z'n diesel-Alpina gegooid heeft, dan doet ie het nog heeel even
Laatst gewijzigd door Up!grade TSI op za 12 mar 2022, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Ben benieuwd, uiteindelijk zijn 3 vaglings scheepsrecht dus ,of in jouw geval 3 Up's
Het zou mij verbazen als het geen GTI is
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: I'm back! Tom's derde up!
Gokje, een e-up.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: I'm back! Tom's derde up!
ja, daar heb ik ook over nagedacht, een e-up DRL in m'n 1.0 MPI
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: I'm back! Tom's derde up!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Waarom een e-up?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: I'm back! Tom's derde up!
Dat lijkt mij vrij simpel. 83 pk is weliswaar veeeeel minder dan 140 pk maar 210 Nm is niet zo heel veel minder dan 250 Nm
En: 2,5 cnt/km is veel minder dan 25 cnt/km
PS n = nano en N = Newton
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Man man, wat een cliffhanger van jewelsteTom Westendorp schreef: ↑za 12 mar 2022, 15:13De eerste foto! Sneak peak. Nu rijden
De eerste foto by Tom westendorp, on Flickr
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Niet onmogelijk maar niet eenvoudig en vrij kostbaar...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: I'm back! Tom's derde up!
Klopt helemaal, grill en lampen moet je vervangen. Bekabeling is wel 1:1 met de normale stadslichten en DRL
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Openingspost ge-update!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: I'm back! Tom's derde up!
Leuke update-post Tom en uiteindelijk qua up weer terug van weggeweest. Succes.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: I'm back! Tom's derde up!
In je introductie heb je verder goed uitgelegd waarom je nu toch voor de E-up kiest. Ga je nu ook nog een leuke vlog maken voor je youTube kanaal, in vervolg op je eerdere 'advies' ? Gaat vast goed klinken, als je de opnames in de E-up maakt!Tom Westendorp schreef: ↑vr 11 mar 2022, 15:34Waarom een E-up! ?
Die vraag begrijp ik eigenlijk best heel goed. Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van elektrisch rijden en tot vlak voor Covid was ik van mening dat de ontwikkelingen in een dusdanig enorm tempo zouden gaan dat een bestelde elektrische auto achterhaald zou zijn op het moment dat de auto binnenkomt bij de dealer.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: I'm back! Tom's derde up!
Leuk verhaal Tom, maar €19,- per dag? Zuipt die zoveel?Tom Westendorp schreef: ↑vr 11 mar 2022, 15:34Binnenkort meer.
Introductie 13-03-2022.
Waarom een E-up! ?
Die vraag begrijp ik eigenlijk best heel goed. Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van elektrisch rijden en tot vlak voor Covid was ik van mening dat de ontwikkelingen in een dusdanig enorm tempo zouden gaan dat een bestelde elektrische auto achterhaald zou zijn op het moment dat de auto binnenkomt bij de dealer. Toen gebeurde Covid en het chiptekort. De olieprijs gaat door het dak en daar lijkt voorlopig geen einde aan te komen.
Mijn dagelijkse traject gaat van Enschede naar Brummen. Een afstand van zo'n 150 kilometer. Dat is met eigenlijk elke elektrische auto goed te doen maar met een e-up uit 2021 helemaal. Het accupakket van 32 kWh zou in de praktijk moeiteloos goed moeten zijn voor 250 kilometer rijbereik. Door de torenhoge dieselprijs kost het mij op dit moment 19 euro per dag om heen en weer te rijden. Met de E-up! komt dit uit op € 4,50 per dag. Een besparing van ruim 15 euro per dag. Tel daarbij op dat we een Mercedes-Benz C350 op de oprit hadden staan die louter en alleen werd gebruikt om een klein stukje door de binnenstad te tuffen (met een verbruik van 1 op 5) en het werd al gauw duidelijk dat we enkele duizenden euro's per jaar konden besparen met een elektrische auto.
De overheid doet een eenmalige bijdrage van € 2.000,- in het zakje dus die is ook zeer de moeite waard. Tot slot wilde mijn vrouw graag geen automaat en wilde ik iets waar ik graag in zou rijden. Dan blijft er verrekte weinig over op benzinegebied en keken we dus al gauw naar een elektrisch alternatief.
Ik geef graag geld uit aan mijn autohobby maar twee dikke auto's voor de deur die alleen maar emmers met geld kosten en verder niet echt hun doel vervullen ging te ver. De Alpina is bij uitstek geschikt om de caravan te trekken dus die mocht blijven. De C350 staat te koop bij forum sponsor Berluni in Enschede.
Andere auto's overwogen?
Mijn peilen waren gericht op een up! GTI, ik wilde een witte vijfdeurs met beats en zonder pandak. Op die manier kan mijn vrouw tegen relatief lage kosten door de stad rijden en kan ik er af en toe het circuit mee op. toen kwamen we al snel tot de conclusie dat we waarschijnlijk de komende zomer weinig tijd hebben om circuit dagen te doen en kwam mijn vrouw met de egostrelende uitspraak: kun jij niet een beetje te goed rijden om lol te hebben met een 115 pk sterke up! op het circuit. Misschien zit daar wel wat waarheid in dus gingen we kijken naar een Mazda MX-30, leuke auto maar eigenlijk te duur voor wat het is. Om heel eerlijk te zijn was ik de E-up een beetje uit het oog verloren. Totdat ik er één tegen kwam in mijn zoektocht. Teal blue, United uitvoering uit Duitsland met gave bekleding en veel belangrijker: full-options. Dat moest hem worden. Zo gezegd zo gedaan dus per heden zijn wij de eigenaar van een E-up.
Plannen:
- rondje Nordschleife. Lijkt me een fantastisch avontuur.
- GTI spoiler? Misschien.
- KW Variant 1, heb ik in overweging.
- Citigo armsteun, ga ik morgen bestellen
- Philips race vision lampjes (zijn besteld)
En nog wat kleine dingen denk ik, mocht iemand nog tips hebben verneem ik het graag.
Dank voor het lezen en de leuke reacties!
Dan valt het allemaal beter te begrijpen idd, het groeit ons niet op de rug immers
Maar een KW v1 klinkt goed, maar toch niet met deze oem wielen mag ik hopen?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
@Autheo, ja ik zal mijn ongelijk toch echt even moeten toegeven dus ik ga binnnenkort een film maken.
@UpgradeTSI, voorlopig blijven deze wielen, ik vind het wel een leuk design en ze zijn vrij licht. Groter en breder is het domste dat je kunt doen op een elektrische auto dus daar zie ik niets in.
@UpgradeTSI, voorlopig blijven deze wielen, ik vind het wel een leuk design en ze zijn vrij licht. Groter en breder is het domste dat je kunt doen op een elektrische auto dus daar zie ik niets in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: I'm back! Tom's derde up!
Duidelijke uitleg Tom! Rationeel gezien geen speld tussen te krijgen. Ben benieuwd hoe hij je blijft bevallen over de tijd, al helpt het natuurlijk dat de alpina gewoon blijft
Moet een e-up ook iedere 15k een beurt?
Moet een e-up ook iedere 15k een beurt?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...