Foutje bij het krikken....
Foutje bij het krikken....
Jongejongejonge...wat heeft VW toch een k*d-krikken.... en wat is een Golf toch zwaar....
Kl*te krik;
Wil ik ff de wintervelgen wisselen voor de lentevelgen (ja, in Mei komen pas de zomervelgen eronder) en dan nam ik altijd de orginele krik (^zoeen^) en dat gaat altijd goed (u voelt 'm al aankomen..?..)
Hup, 3e wiel eraf, andere wiel ff kijken dat de gaten overeenkomen voor de bouten....klatst de krik eronderuit. Zit je een paar minuten klem met je hand tussen band en wielkast. In de tussentijd, maar de krik weer naar beneden draaien, kijken dat ie weer goed staat, en opnieuw opkrikken..... met een hand...
Hoofdzaak; geen schade aan wielkast of ophanging/bumper, maar wel iets aan de hand (letterlijk) Gauw ff naar de huisarts, maar (pfeww) niets gebroken, maar wel zwaar gekneusd, net als mijn ego. Toen thuis maar met 1 hand in de mitella het laatste wiel wisselen...en een fatsoenlijke krik die al 10jaar in de garage lag stof te vangen...
Goede krik;
Les van de dag;....een Up! weeg veel minder dan een Golf....
Kl*te krik;
Wil ik ff de wintervelgen wisselen voor de lentevelgen (ja, in Mei komen pas de zomervelgen eronder) en dan nam ik altijd de orginele krik (^zoeen^) en dat gaat altijd goed (u voelt 'm al aankomen..?..)
Hup, 3e wiel eraf, andere wiel ff kijken dat de gaten overeenkomen voor de bouten....klatst de krik eronderuit. Zit je een paar minuten klem met je hand tussen band en wielkast. In de tussentijd, maar de krik weer naar beneden draaien, kijken dat ie weer goed staat, en opnieuw opkrikken..... met een hand...
Hoofdzaak; geen schade aan wielkast of ophanging/bumper, maar wel iets aan de hand (letterlijk) Gauw ff naar de huisarts, maar (pfeww) niets gebroken, maar wel zwaar gekneusd, net als mijn ego. Toen thuis maar met 1 hand in de mitella het laatste wiel wisselen...en een fatsoenlijke krik die al 10jaar in de garage lag stof te vangen...
Goede krik;
Les van de dag;....een Up! weeg veel minder dan een Golf....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- High-up!
- Vagling liefhebber
Re: Foutje bij het krikken....
Joh...! Balen! Blij dat je het je niet op een regenachtige dag langs de snelweg gebeurt.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||
De originele krik moet je direct meegeven aan de oud ijzer boer! Die Omega krikken zijn inderdaad prima
Inderdaad een perfecte krik ,zo'n Omega.
Ik heb die toen ook aangeschaft voor mijn T4
Totaal geen spijt van gehad !!
Ik heb die toen ook aangeschaft voor mijn T4
Totaal geen spijt van gehad !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n Omega 2,25 ton krik. Ideaal met klussen aan je auto en ook om snel, eenvoudig én veilig zomer/winterwielen te kunnen wisselen.
Enig serieus minpunt is het gewicht van deze krik. Ik heb nog wel eens de aanschaf van een soortgelijke krik, maar dan in aluminium, overwogen. Alleen de prijs hiervan is voor mij een belemmering. Voorlopig houd ik het dus maar bij de zwaargewicht van Omega
Enig serieus minpunt is het gewicht van deze krik. Ik heb nog wel eens de aanschaf van een soortgelijke krik, maar dan in aluminium, overwogen. Alleen de prijs hiervan is voor mij een belemmering. Voorlopig houd ik het dus maar bij de zwaargewicht van Omega
de krik in de auto is ook alleen voor Nood gevallen langs de weg niet om ff al je wielen te wisselen beetje dom dus.
The Only Way is UP!
goed gereedschap is het halve werk.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
18,3 KM/L
Als je het op de juiste manier gebruikt dan heTV_UP! schreef:goed gereedschap is het halve werk.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
ja idd dat is de andere helft
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
18,3 KM/L
18,3 KM/L
Aardige kick zo..TV_UP! schreef:goed gereedschap is het halve werk.
Om er toch maar iets aan toe te voegen. Aanrader is altijd een assteun te gebruiken, zul je inmiddels al wel doen denk ik. Op zich hoef je de auto er nog niet eens op te laten rusten maar als zekerheid kun je absoluut niet zonder.
-
- Donateur member
Eigen schuld, je moet weten als je de krik gebruikt hoe je dat moet doen. RTFM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Denk je nou echt dat Volkswagen een krik bijlevert die niet betrouwbaar is?
Denk je nou echt dat Volkswagen een krik bijlevert die niet betrouwbaar is?
Ik heb bij mij Passat ook altijd de VW krik gebruikt, die heeft het soms door mij een beetje zwaar gehad (geen vlakke vloer) maar die heeft het altijd goed gedaan.
Maar de Up! krik is ook niet gemaakt voor de Golf natuurlijk, staat er geen max gewicht op? Ik heb ook nog een olie krikje die heb ik als back-up
Maar de Up! krik is ook niet gemaakt voor de Golf natuurlijk, staat er geen max gewicht op? Ik heb ook nog een olie krikje die heb ik als back-up