Behalve als je een Viper of Injen filter hebt, wat wel degelijk meer vermogen geeft.Michel.oa schreef:Er zijn altijd mensen die geloven in mooie marketing praatjes over pk's e.d
Het enige wat je krijgt is iets ander motorgeluid,maar met open filter is dat mooier dan een standaard te vervangen
K&N Luchtfilter
Re: K&N Luchtfilter
High Uppie-75pk BMT, alles erop en eraan en nee toch geen panoramisch dakje maar wel een carbon dak en spiegels // Philips Silver Vision // Osram NightBreaker Plus
Re: K&N Luchtfilter
Haha das waar,maar had dacht hierbij iets meer aan de up
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Een volledige kit zal uiteraard meer doen dan een inleg filter. Maar ik snap niet waarom iedereen altijd per se een kit wil hebben. Op mijn Micra heb ik zelf een heel gevaarte bedacht en uitgeprobeerd en dat werkte vele malen beter dan een standaard kitje.
Zorg dat je het filter op een plek situeert waar hij zo veel mogelijk koude lucht pakt. Dat moet de basis zijn.
Zorg dat je het filter op een plek situeert waar hij zo veel mogelijk koude lucht pakt. Dat moet de basis zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Even als voorbeeld. Op onderstaande foto is mijn zelfbouw Micra luchtfilter experiment te zien. Het luchtfilter zorgde ervoor dat er alleen koude lucht werd aangezogen en werkte zo goed dat het in de winter meer dan 20 minuten duurde voordat de kachel een beetje warm werd omdat de motor alleen ijskoude lucht kreeg.
Hij liep er aanzienlijk beter door dan met de oude setup.
Hij liep er aanzienlijk beter door dan met de oude setup.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- heavy maxi
- Forum newbie
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 19:01
Re: K&N Luchtfilter
De UP filter van K&N
Hij is al tijdje op de markt.
P.s onze dealer er over gesproken zijn gewoon leverbaar en te bestellen (via U.K "engeland")
Laatst gewijzigd door heavy maxi op zo 26 aug 2012, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn andere hobby chek it out ! R.R. Custom facebook
- P@trick & Mii(rella)
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
- Locatie: Eindhoven
Re: K&N Luchtfilter
green gebruikt ook olie.... alleen ze gebruiken maar 2 lagen katoen, de filtratie is echt heel slecht bij de Green filters
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
- heavy maxi
- Forum newbie
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 19:01
Re: K&N Luchtfilter
laatste 2 inleg kits die wij hadden niet. maar goed heb het er uit gehaalt voor je
mijn andere hobby chek it out ! R.R. Custom facebook
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Zijn er al mensen voornemens om zelf met een CAI aan de slag te gaan?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Tom ik zou heel graag de plastic bak er uit willen slopen en een mooi CAI willen plaatsen... Maar denk dat we even moeten wachten? Ik zit nu naar de http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2994 van K&N te kijken...
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Ik heb trouwens wat zitten lezen over de K&N filters en blijkt dat ze meer stofdeeltjes in de motor laten dan de stock filter.... Ik ben genezen.
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Aii intrestingggggg
waar hejje dat dan gelese??
grtz,
Marcel
waar hejje dat dan gelese??
grtz,
Marcel
Eeuu... optie's?.. alles eingenlijk..alleen Launch control niet...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Dat heb ik eigenlijk nog nooit vernomen. Ik ben wel benieuwd naar je bron.
Als je het echt goed wil doen kun je ook gebruik maken van een universeel gesloten filter. Dat brengt vaak meer dan een open kelk onder de warme motorkap.
Als je het echt goed wil doen kun je ook gebruik maken van een universeel gesloten filter. Dat brengt vaak meer dan een open kelk onder de warme motorkap.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- P@trick & Mii(rella)
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
- Locatie: Eindhoven
Re: K&N Luchtfilter
als dat zo zou zijn zou VW dan zelf nog wel de K&N filters gebruiken zie de VW marine motoren welke standaard met K&N filters geleverd worden:Roelio schreef:Ik heb trouwens wat zitten lezen over de K&N filters en blijkt dat ze meer stofdeeltjes in de motor laten dan de stock filter.... Ik ben genezen.
Roelio, ik heb ook ergens gelezen dat sinter klaas bestaat geloof je dat ook?????
- Bijlagen
-
- 065133843.jpg (6.52 KiB) 10214 keer bekeken
-
- mercury-marine-diesel-engine-photo-550.jpg (80.92 KiB) 10214 keer bekeken
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Volkswagen monteert dergelijke filters om een beetje omzet in marinemotoren te genereren
Re: K&N Luchtfilter
Nee hoor, dat is totaal niet het gevolg van een "open" filter wat K&N is.Roelio schreef:Ik heb trouwens wat zitten lezen over de K&N filters en blijkt dat ze meer stofdeeltjes in de motor laten dan de stock filter.... Ik ben genezen.
Dat open karakter betekent dat er (oa) meer luchtmoleculen doorheen kunnen door de speciale fabrikage van het filter.
K&N filters dienen ook nog ingesmeerd te worden met een speciale (rode) olie wat stof aan de buitenkant houd, stof en vocht komt niet binnen het filter.
Wees niet bang, er komt geen stof doorheen, K&N word over de gehele wereld gebruikt, ook in woestijnen
K&N info:
•Uitwasbaar filter met een hoge luchtdoorlaat
•Geëpoxeerd aluminium rooster ter bescherming van het filter medium en de geleiding van de luchtstroom
•Vervangt het standaard luchtfilter
•Het filter wordt niet aangetast door vocht, zelfs als het filter helemaal nat geweest is, hoeft u deze niet te vervangen
•1,6 miljoen kilometer beperkte garantie. U schaft het filter eenmalig aan en u kunt het reinigen en opnieuw inoliën (tot wel 25 keer)
•Ingeoliëd medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant om de filterwerking te verbeteren
•Gelaste flexibele afdichtrand garandeert een perfecte afdichting
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Nogmaals rijst bij mij de vraag: heb je daar een bron van? Het is wel erg makkelijk om een fabrikant af te vallen op basis van loze uitspraken. Graag zie ik een onderbouwing.Roelio schreef:Ik heb trouwens wat zitten lezen over de K&N filters en blijkt dat ze meer stofdeeltjes in de motor laten dan de stock filter.... Ik ben genezen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Daar hebben jullie helemaal gelijk in! Hier onder de informatie die ik gelezen heb.
http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
http://www.tundrasolutions.com/forums/e ... nvestment/
http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
http://www.tundrasolutions.com/forums/e ... nvestment/
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Als je de grafieken goed leest valt het wel mee met K&N, er zijn merken die het beduidend slechter doen, en ook beter.
Het is maar net welk doel je na streeft, meer lucht de motor in, lange levensduur ect. ect.
Als je de hoeveelheid stof bekijkt die een alternatief filter evt meer door laat dan een origineel, is dt verwaarloosbaar.
Nagenoeg alle "high performance" motoren in Tracktor Pulling, 1/4 mile sprints, drag races, allemaal gebruiken ze open filters.
Nou, mocht stof het probleem zijn, lijkt het mij niet dat deze jongens hun tonnen kostende motoren bloot zullen stellen aan een filter die teveel stof door laat, en K&N is een van de meest gebruikte filter merken in de catagorien.
Bedenk ook dat deze motoren 100erden liters lucht per seconde meer naar binnen zuigen dan ons Uppie.........
Denk ook dat het meeste stof, zo niet alles, gewoon verbrand word in de verbrandingskamer, waar denk anders dat die prut vandaan komt die vaaak terug te vinden is op de kleppen (komt uiteraard ook voor met een origineel filter).
Nu zijn er benzine dopes die deze aanslag oplossen zodat ze door de uitlaat naar buiten de motor worden gevoerd.
Het is aan ieder voor zichzelf of hij of zij een filter wilt gebruiken zoals K&N of vergelijkend merk.
Voordeel voor een UP is levensduur en heel misschien een streepje meer vermogen, verslijten zal je het filter niet, maar het heeft wel onderhoud nodig, het in olieen.
Ik heb zelf K&N gebruikt voor en Honda CBX, puur voor het uiterlijk, en zo werkte het voor mij dus was het de investering waard.
En niets geen problemen met "teveel" stof in de motor, deze jongen ramde er 112 PK uit op een Dynobank waar Honda zelf 105 PK opgaf, en kleppen zo schoon dat een Gynaecoloog ze nog wel wilde gebruiken ........
. .
Het is maar net welk doel je na streeft, meer lucht de motor in, lange levensduur ect. ect.
Als je de hoeveelheid stof bekijkt die een alternatief filter evt meer door laat dan een origineel, is dt verwaarloosbaar.
Nagenoeg alle "high performance" motoren in Tracktor Pulling, 1/4 mile sprints, drag races, allemaal gebruiken ze open filters.
Nou, mocht stof het probleem zijn, lijkt het mij niet dat deze jongens hun tonnen kostende motoren bloot zullen stellen aan een filter die teveel stof door laat, en K&N is een van de meest gebruikte filter merken in de catagorien.
Bedenk ook dat deze motoren 100erden liters lucht per seconde meer naar binnen zuigen dan ons Uppie.........
Denk ook dat het meeste stof, zo niet alles, gewoon verbrand word in de verbrandingskamer, waar denk anders dat die prut vandaan komt die vaaak terug te vinden is op de kleppen (komt uiteraard ook voor met een origineel filter).
Nu zijn er benzine dopes die deze aanslag oplossen zodat ze door de uitlaat naar buiten de motor worden gevoerd.
Het is aan ieder voor zichzelf of hij of zij een filter wilt gebruiken zoals K&N of vergelijkend merk.
Voordeel voor een UP is levensduur en heel misschien een streepje meer vermogen, verslijten zal je het filter niet, maar het heeft wel onderhoud nodig, het in olieen.
Ik heb zelf K&N gebruikt voor en Honda CBX, puur voor het uiterlijk, en zo werkte het voor mij dus was het de investering waard.
En niets geen problemen met "teveel" stof in de motor, deze jongen ramde er 112 PK uit op een Dynobank waar Honda zelf 105 PK opgaf, en kleppen zo schoon dat een Gynaecoloog ze nog wel wilde gebruiken ........
. .
Re: K&N Luchtfilter
CBdicX Bedankt voor je informatie.. Ik heb zelf ook altijd met een K&N (voor peugeot 206 GTI) gereden, ook met een Green maar daar was ik wat minder tevreden over. Dit had vooral met het schoonmaak gedeelte te maken.
Daarna heb ik deze gehad in de standaard uitrusting, omdat ik hiermee koude lucht aangezogen kreeg van onderen. Dit gaf de beste performance eigenlijk.
Ik weet niet hoe het met de aanzuiging van koude lucht zit in de UP! maar dat ga ik snel even testen. Misschien dat we daar ook nog wat kunnen doen.
ps. vervalt de garantie als je zo'n filter plaatst ?
Daarna heb ik deze gehad in de standaard uitrusting, omdat ik hiermee koude lucht aangezogen kreeg van onderen. Dit gaf de beste performance eigenlijk.
Ik weet niet hoe het met de aanzuiging van koude lucht zit in de UP! maar dat ga ik snel even testen. Misschien dat we daar ook nog wat kunnen doen.
ps. vervalt de garantie als je zo'n filter plaatst ?
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Inderdaad, hoe kouder de lucht, des te beter, er zitten nu eenmaal meer zuurstof moleculen in koude lucht dan warme lucht.
In warme lucht zitten de moleculen verder uit elkaar dus krijgt de motor in theorie minder zuurstof binnen per aangezogen deel.
Vandaar de Inter Coolers, allemaal om de lucht zo koel en compact mogelijk te houden.
Wat de "winst" is met een UP weet ik niet, maar het zal op een enkele % blijven steken dus verwacht niet teveel.
Zolang de motor heel blijft is er uiteraard niets aan de hand, gaat het fout gewoon het originele filter terug
Wat kan er mis gaan, misschien dat je verbruik zal hoger komen te liggen maar dat moet je meten.
En het mooiste is een Dynobank test voor en na, weet je meteen of het nut heeft gehad.......
In warme lucht zitten de moleculen verder uit elkaar dus krijgt de motor in theorie minder zuurstof binnen per aangezogen deel.
Vandaar de Inter Coolers, allemaal om de lucht zo koel en compact mogelijk te houden.
Wat de "winst" is met een UP weet ik niet, maar het zal op een enkele % blijven steken dus verwacht niet teveel.
Zolang de motor heel blijft is er uiteraard niets aan de hand, gaat het fout gewoon het originele filter terug
Wat kan er mis gaan, misschien dat je verbruik zal hoger komen te liggen maar dat moet je meten.
En het mooiste is een Dynobank test voor en na, weet je meteen of het nut heeft gehad.......