K&N Luchtfilter
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Ebay heb ik ze ook al wel eens voor weinig geld langs zien komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
En anders trek je gewoon de stofzuigerslang van de stofzuiger beter iets ruimer en dan over t toetertje heenschuiven en met klemband vastzetten, dan anders de toeter eraf te zagen lijkt me..
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Gewoon met een tiewrap vastzetten. Dat hoeft niet zo spannend. er trekt toch geen gewicht aan ofzo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Zo iets ja, alleen krijg je van uit de UK nog even het zelfde bedrag aan portoPetrolhead Tom schreef:http://www.ebay.co.uk/itm/Cold-Air-Inta ... _500wt_913
Ook die 76 mm vind ik wat te ruim, niet om op de originele pijp te zetten maar die slang moet ook nog naar beneden en daar houd de ruimte niet over, dat is allemaal erg krap.....
Re: K&N Luchtfilter
Ook mogelijk, de slang opzich maakt natuurlijk niet uit, als het maar weerbestendig is.Ron UP schreef:En anders trek je gewoon de stofzuigerslang van de stofzuiger beter iets ruimer en dan over t toetertje heenschuiven en met klemband vastzetten, dan anders de toeter eraf te zagen lijkt me..
Goeie tip, bij de Handyman een paar euro denk ik en in het zwart, geen mens die dit opvalt
En als je eens wist waar ik die stofzuiger en de slang allemaal voor gebruik.......
.
Re: K&N Luchtfilter
Heb de UP net binnenste buiten gekeerd maar er is geen fatsoenlijke plek te vinden waar er evt. een slang doorgevoerd kan worden bijvb. naar beneden.
De motor ruimte is prop vol, ik zie nergens een mogelijkheid om een ca. 5 cm diameter slang te herbergen, tenminste op een plek die beter zou kunnen zijn als wat VW heeft bedacht.
Ik denk toch ook dat als er een betere plek zou zijn dat het plastic eindstuk wel anders gevormd zou zijn, en op een andere plek zou uitkomen (mocht dat een belangrijk verschil uitmaken).
Ik laat het maar zo, het word toch nooit een F1 spec auto
Wat bij mij wel wat oproept is dat extra bakje wat op de aanzuig buis zit, iemand die weet waarvoor dat dient....
De motor ruimte is prop vol, ik zie nergens een mogelijkheid om een ca. 5 cm diameter slang te herbergen, tenminste op een plek die beter zou kunnen zijn als wat VW heeft bedacht.
Ik denk toch ook dat als er een betere plek zou zijn dat het plastic eindstuk wel anders gevormd zou zijn, en op een andere plek zou uitkomen (mocht dat een belangrijk verschil uitmaken).
Ik laat het maar zo, het word toch nooit een F1 spec auto
Wat bij mij wel wat oproept is dat extra bakje wat op de aanzuig buis zit, iemand die weet waarvoor dat dient....
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Vaak is dat om of, een beetje extra geluid te creëren, of juist te zorgen dat het luchtfilter minder geluid maakt. Je zou ook gewoon een kort stukje slang kunnen bevestigen en dat naar beneden laten wijzen. Pakt hij allicht koudere lucht dan zo midden in de motorruimte.
Heeft iemand een foto van de motorruimte ik ben wel benieuwd wat er aan plek zit.
Heeft iemand een foto van de motorruimte ik ben wel benieuwd wat er aan plek zit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Nou, als je naar beneden gaat kom je in de buurt van de snaren en dynamo.
Je moet naar voren en naar beneden maar dat is nou net het probleem, daar is geen ruimte.
Ik zal vanmiddag wel even wat foto's maken van de propvolle motorruimte.
Je moet naar voren en naar beneden maar dat is nou net het probleem, daar is geen ruimte.
Ik zal vanmiddag wel even wat foto's maken van de propvolle motorruimte.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: K&N Luchtfilter
En Dick, al eens kunnen testen of er nu meer "pit" in zit? Ben wel benieuwd, misschien pakt ie een beetje beter aan in lagere toeren..
up! Black BMT 75pk 3d
Re: K&N Luchtfilter
Ehhhh, het is toch iets anders dan met standaard.
Ik krijg het idee dat de trekkracht die je voelt tussen 2000 en 4000 ietje naar boven is verschoven, maar ja, dat kan ook tussen de oren zitten.
Volgens mijn vrouw maakt het niets uit, maar die heeft nou net weer niets tussen der oren, alleen tussen der benen....
Ik krijg het idee dat de trekkracht die je voelt tussen 2000 en 4000 ietje naar boven is verschoven, maar ja, dat kan ook tussen de oren zitten.
Volgens mijn vrouw maakt het niets uit, maar die heeft nou net weer niets tussen der oren, alleen tussen der benen....
Re: K&N Luchtfilter
Hier de foto's voor Tom:
.
.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Zo! Dat licht inderdaad goed vol! Ik zou er haast aan denken dat het enige is wat je kunt doen een aluminium buis aan het standaard luchtfilter maken en die zover mogelijk naar voren leiden zodat je zoveel mogelijk koude lucht pakt die door de grill/achter de koplamp komt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Zal lastig worden, dat zit behoorlijk luchtdicht, zelfs op de rand in het midden zit een rubber strip om de klep met zo min mogelijk lucht naden aan te sluiten.
Allemaal om zo'n gunstig mogelijke lucht weerstand te krijgen.
Ik zie nog 1 gaatje dat achter de linkerkoplamp zit, daar zou misschien een dunne slang naar beneden kunnen, zal daar eens naar kijken.
Dat is dermate verscholen dat het niet te zien is op de foto......
PS. ik zie dat er 2 alu buizen lopen vanaf het brandscherm naar de radiateur, vermoed dat de warmte voor de verwarming daar vandaan komt en niet van de aanzuigbuis, die buizen zitten onder het luchtfilter en lopen niet onderbroken door naar voren.
Allemaal om zo'n gunstig mogelijke lucht weerstand te krijgen.
Ik zie nog 1 gaatje dat achter de linkerkoplamp zit, daar zou misschien een dunne slang naar beneden kunnen, zal daar eens naar kijken.
Dat is dermate verscholen dat het niet te zien is op de foto......
PS. ik zie dat er 2 alu buizen lopen vanaf het brandscherm naar de radiateur, vermoed dat de warmte voor de verwarming daar vandaan komt en niet van de aanzuigbuis, die buizen zitten onder het luchtfilter en lopen niet onderbroken door naar voren.
Re: K&N Luchtfilter
Je hoeft hem alleen maar in de linker bovenhoek te brengen boven de lamp zelf. Daar is de lucht het koelst.
PS. CB heb je niet het idee dat hij sneller oppakt ?
PS. CB heb je niet het idee dat hij sneller oppakt ?
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Denk je echt dat die paar centimeter wat uit zal maken ?Roelio schreef:Je hoeft hem alleen maar in de linker bovenhoek te brengen boven de lamp zelf. Daar is de lucht het koelst.
PS. CB heb je niet het idee dat hij sneller oppakt ?
Sneller oppakken, nee, hij is wel iets rapper tussen 3000 en 5000, tenminste, zo ervaar ik het na een vette 600 km op de teller.
Denk dat je dit beter kunt beoordelen als je al een paar duizend gereden heb, ik vind nu nog alles beter en sneller
Re: K&N Luchtfilter
Denk dat het niet veel zal uitmaken.... Misschien dat ik ooit nog een K&N filter plaats of wacht op een ander mogelijkheid.
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
De echt meest koele plaats is beneden net boven de onderkant van de voorbumper.
Daar wil ik nog naar kijken en denk dat ik het ga doen met een stofzuigerslang, die zijn zo'n 3 cm dik en past wel door de ruimte die er zit bij linker koplamp.
Waar nu de lucht word aangezogen is eigenlijk de meest warme plaats, daar verzameld alle warme lucht zich.
Vreemd dat VW nou net die plaats gebruikt, of er moet een bepaalde rede achter zitten om de motor warme lucht te laten aanzuigen.
Enige wat ik kan bedenken is dat koude lucht meer zuurstof vervoerd en dat gecompesseerd moet worden met meer brandstof, meer zuurstof, meer brandstof.
Als de motor warme lucht aanzuigd, die minder zuurstof bevat, hoeft er ook minder brandstof bij anders word het mengsel te rijk (verzuipt), dus een arme motor verbruikt minder, en presto, de arme motor voldoet aan de CO2 norm.
Denk dat een UP motor met K&N filter en een koudelucht slang meer brandstof zal verbruiken, er komt tenslotte (veel) meer zuurstof binnen, dus dit zal een theoretische verhoging van PK's moeten opleveren.
Maar of dat verrschil voelbaar is ?
Punt is wel dat dit motortje best wel eens behoorlijk afgeknepen zou kunnen zijn om aan die <100 CO2 norm te voldoen en zal er wel wat winst te behalen zijn met dit soort bescheiden truuks.
Maar er zit nu eenmaal een behoorlijk gat tussen een theoretische en een praktische winst, maar ja, niet geschoten is altijd mis.
En ik vind dit geklooi leuk, heb dat jaren met motoren gedaan en nu is de auto aan de beurt, het blijft hobby....
Daar wil ik nog naar kijken en denk dat ik het ga doen met een stofzuigerslang, die zijn zo'n 3 cm dik en past wel door de ruimte die er zit bij linker koplamp.
Waar nu de lucht word aangezogen is eigenlijk de meest warme plaats, daar verzameld alle warme lucht zich.
Vreemd dat VW nou net die plaats gebruikt, of er moet een bepaalde rede achter zitten om de motor warme lucht te laten aanzuigen.
Enige wat ik kan bedenken is dat koude lucht meer zuurstof vervoerd en dat gecompesseerd moet worden met meer brandstof, meer zuurstof, meer brandstof.
Als de motor warme lucht aanzuigd, die minder zuurstof bevat, hoeft er ook minder brandstof bij anders word het mengsel te rijk (verzuipt), dus een arme motor verbruikt minder, en presto, de arme motor voldoet aan de CO2 norm.
Denk dat een UP motor met K&N filter en een koudelucht slang meer brandstof zal verbruiken, er komt tenslotte (veel) meer zuurstof binnen, dus dit zal een theoretische verhoging van PK's moeten opleveren.
Maar of dat verrschil voelbaar is ?
Punt is wel dat dit motortje best wel eens behoorlijk afgeknepen zou kunnen zijn om aan die <100 CO2 norm te voldoen en zal er wel wat winst te behalen zijn met dit soort bescheiden truuks.
Maar er zit nu eenmaal een behoorlijk gat tussen een theoretische en een praktische winst, maar ja, niet geschoten is altijd mis.
En ik vind dit geklooi leuk, heb dat jaren met motoren gedaan en nu is de auto aan de beurt, het blijft hobby....
Re: K&N Luchtfilter
Goed bezig CB en anders een gat in je motorkap met air intake:)
Maar idd lucht van onder het liefst rijwind is het beste voor de zuurstof toevoer.... We zouden de temp eens moeten meten bij de ingang na 30 minuten rijden.
Maar idd lucht van onder het liefst rijwind is het beste voor de zuurstof toevoer.... We zouden de temp eens moeten meten bij de ingang na 30 minuten rijden.
Did you have your UP today ? Level UP !
Re: K&N Luchtfilter
Ik dacht al aan iets zoals zo'n plattebek van de sofzuiger, om die in de rijrichting te plaatsen, word de lucht erin geperst, ergens onderaan de bumper misschien ?
Ik laat het even sudderen in het brein
Denk dat meten niet eens belangrijk is als ik de motorkap voel naar een half uur rijden, en deze warmte zit uiteraard ook onder de kap.
.
Ik laat het even sudderen in het brein
Denk dat meten niet eens belangrijk is als ik de motorkap voel naar een half uur rijden, en deze warmte zit uiteraard ook onder de kap.
.