De Cmax wordt ingeruild voor de HighUp.
Eigenlijk lijkt de Fox erg op de Up vind ik, het dashbord lijkt er redelijk op, middenconsole ook en de ruimte binnenin ook.
Omdat er toch wel wat
![Question :?:](./images/smilies/icon/question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon/question.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Nu keek ik ff op de kentekenpapieren en vond samen met Autozine deze gegevens:
Fox-------------------------------------------------Up
1200 cc 4 cilinders------------------------------1000 cc 3 cilinders
55 pk/ 4700 toeren-----------------------------75 pk/ 6200 toeren Up heeft meer pk maar met meer toeren
106 Nm bij 3000 toeren------------------------95 Nm bij 3000 Up heeft minder koppel
Laadruimte 260 liter----------------------------251 liter ongeveer gelijk
Wielbasis 245 cm--------------------------------Wielbasis 242cm ruimte op de achterbank vd Fox is ruimer hoor
Topsnelheid 148 km/uur-----------------------Topsnelheid 172 km/uur Up is een stuk sneller
Gemiddeld verbr 1 op 15 (praktijk)----------Gemiddeld verbruik 1 op 20 ? Up is een stuk zuiniger dus
Gewicht 973 kg----------------------------------Gewicht 829 kg Up is bijna 150 kg lichter !!
Lengte 382 cm-----------------------------------Lengte 354 cm Up is bijna 30 cm korter
Breedte 166 cm----------------------------------Breedte 164 cm nagenoeg gelijk
Hoogte 154 cm-----------------------------------Hoogte standaard 149 cm scheelt aanzienlijk
Zitpositie voor is prima(ruim)-----------------Zitpositie is nog beter !! De Up zit beter, zeker als je lang bent
Mrb 92 euro/kwartaal---------------------------Mrb helemaal niets tot 1-1-2014
Model is wat gedateerd-------------------------Model is flitsend blijft persoonlijk natuurlijk
Al met al lijken het redelijk dezelfde wagens maar de Up heeft dus meer vermogen, iets minder koppel, topsnelheid ligt hoger, is veeeeel zuiniger, weegt 150 kg minder !!, en is ietsjes kleiner dan de Fox
Toch denk ik dat de Up rapperrrrr van zn plaats komt en er zitten veeeeel meer extra's op
Is wel leuk, want straks kan ik echt vergelijken, ben benieuwd dan !
We hebben de Fox nog niet zo lang maar er staat pas 21000 km op ofzo
Hoewel de meningen verdeeld zullen wezen, kan ik zeggen dat hij ons prima bevalt, daarom ook de Cmax ingeruild, na er maar 3 maanden in te hebben gereden, voor een soortgelijke Fox, de UP dus !!!
Hieronder onze Fox met als enige extra sportvelgen met 195/55/16 banden
![Afbeelding](http://img1.uploadplaatjes.nl/20120307/458807.jpg)
![Afbeelding](http://img1.uploadplaatjes.nl/20120307/458812.jpg)