hUp!sakee - mijn eerste VW en mijn allereerste forumpost

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
LegacySystem
Vagling liefhebber

hUp!sakee - mijn eerste VW en mijn allereerste forumpost

Bericht door LegacySystem » za 27 okt 2012, 16:25

Heerlijk gevoel vandaag....net mijn allereerste nieuwe auto opgehaald. Na een Seat en een Alfa Romeo, nu mijn eerste Volkswagen: een Up! Van dikke diesel naar kleine benzine, want meer dan 10.000km gaan er op jaarbasis niet gemaakt worden. De auto gaat dagelijks mijn 4-koppig gezin verplaatsen. Ik, 1.93m en 110kg, kan mijn plek in de auto prima vinden. Dit, het merk, de restwaarde, de vormgeving en de positieve reacties hier en elders.....hebben ons doen besluiten voor de Up! te kiezen. Eerlijk,......geen MRB, lage gebruikerskosten en goede value-for-money waren zo mogelijk van nog groter belang.

Auto uit grijpvoorraad besteld met de nodige pakketten: Drive, Dynamic en Executive. Dealer werkte mee aan het ruilen van de 16" Triangle velgen voor de 16" Upsilon velgen. Net de eerste 100km gereden met de kids achterin en boodschappen gedaan. Alles volgens verwachting (van een Volkswagen), maar toch de dealer gebeld voor 2 extra jaren fabrieksgarantie.

Al veel gezien en gelezen op het forum wat naar mijn smaak is. VDCS instellingen staan op de verlanglijst. Ook het aanpassen van de verlichting, het doen van kleine tweaks in het interieur en tenslotte een chiptuning. Over het laatste zou ik verspreid over het forum toch nog wel wat meer succesverhalen willen lezen.

Een verzoeknummertje dus van mijn kant aan jullie allen: wie is tevreden over zijn chiptuning? Dan kan ik na mijn aanpassingen weer anderen bijpraten. Ik lees nu weer lekker verder op het forum. Mijn foto's volgen later!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

up!
Forum eindbaas

Re: hUp!sakee - mijn eerste VW en mijn allereerste forumpost

Bericht door up! » za 27 okt 2012, 18:02

Welkom! En gefeliciteerd met je mooie up!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » za 27 okt 2012, 19:24

welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » za 27 okt 2012, 22:46

Eerste foto, na 200km rijden voor het eerst uitrusten op de oprit! ;)
0km.jpg
Eerste foto, na 200km rijden voor het eerst uitrusten op de oprit!
0km.jpg (162.55 KiB) 5397 keer bekeken
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » ma 29 okt 2012, 22:32

Net even 2 Philips spoton ultra geïnstalleerd in de kofferbak. Piece of cake door het gebruik van de magneetjes. Kofferbakklep open en ....... tadaa, licht!!! :D :idea:

Wederom een briljante oplossing van iemand op dit forum. Thank you all! :mrgreen:

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » wo 31 okt 2012, 00:31

LegacySystem schreef::idea:

- 2x Osram Night Breaker Plus H4 (dimlichten)
- 2x Osram Night Breaker Plus HB4 (mistlampen)
- 2x Osram Diadem Chrome (knipperlichten)
- 2x PIAA H724 (7443) (dagrijlichten/stadslichten)
- 1x T10 LED Festoon 41mm (interieurlamp)
Net de waslijst aan nieuwe lampen geinstalleerd........op de mistlampen na. Dat vraagt wat meer werk!! Foto's volgen.

Ook aan de achterzijde van elke voorstoel een Stuff n Scuff gehangen als kick protector voor de vieze kleine voetjes van m'n twee kids. Zeker geen overbodige luxe met het aanstaande vieze weer. Ook komen de vloermatjes er nog in binnenkort.......scheelt weer een vies tapijtje. Had gisteren al 2 Philips Spoton Ultra in de kofferbak geplaatst.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

tweetup
Forum newbie

Bericht door tweetup » wo 31 okt 2012, 07:50

LegacySystem schreef:
LegacySystem schreef::idea:

- 2x Osram Night Breaker Plus H4 (dimlichten)
- 2x Osram Night Breaker Plus HB4 (mistlampen)
- 2x Osram Diadem Chrome (knipperlichten)
- 2x PIAA H724 (7443) (dagrijlichten/stadslichten)
- 1x T10 LED Festoon 41mm (interieurlamp)
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Hoe ben jij aan HB nightbreaker Plus gekomen? die voor in de mistlampen.
Ik heb gezocht op internet maar kan ze nergens vinden helaas.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » wo 31 okt 2012, 18:14

De lampen komen bij http://www.autolampen.nl/particulier vandaan

jUPiter
Vagling liefhebber

Bericht door jUPiter » do 01 nov 2012, 22:17

Welkom, en veel plezier met je Up!
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Tino
Vagling liefhebber

Bericht door Tino » vr 02 nov 2012, 07:52

welkom veel plezier met de Up
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » vr 02 nov 2012, 17:46

Morgen stap 2 van mijn wensenlijst vervullen: een bezoekje aan VAGtechniek in Nuenen

De lampen zijn al gereed, het chippen volgt later........

Jammergenoeg net bericht gekregen dat het stuurlogo en polo 6R antenne niet op voorraad zijn.

Ik ken het lijst van tweaks van VAGtechniek maar zijn er, die je MOET hebben of die je beter kunt LATEN??!?!? Hoor graag van deze community ;) ;)

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » za 03 nov 2012, 15:33

LegacySystem schreef:Morgen stap 2 van mijn wensenlijst vervullen: een bezoekje aan VAGtechniek in Nuenen

De lampen zijn al gereed, het chippen volgt later........

Jammergenoeg net bericht gekregen dat het stuurlogo en polo 6R antenne niet op voorraad zijn.

Ik ken het lijst van tweaks van VAGtechniek maar zijn er, die je MOET hebben of die je beter kunt LATEN??!?!? Hoor graag van deze community ;) ;)
Net in Nuenen geweest en weer400km gemaakt. Lekker ritje! Goed geholpen, voordat ik koffie kon intappen was ik al aan de beurt en klaar. Alles genomen behalve het parkeerlicht aan / uit en niet gekozen voor het ontgrendelen van de deuren met 1 of 2 drukken op de knop.

Het enige wat overblijft is het chippen!

Heeft een van jullie nog een ander adres om een Up! stuurlogo en de Polo 6r antenne te bemachtigen. In Nuenen niet op voorraad.?

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » zo 04 nov 2012, 22:47

Hierbij nog even een paar foto's. De auto die even uitrust op de oprit in de regen. Ook even wat vergelijkende foto's van de verlichting.

In de eerste week 800km gereden en heel wat aangepast. Verlichting binnen en buiten: dagrijverlichting, knipperlichten, dimlicht, mistlampen, hemelverlichting en kofferbakverlichting. Alleen nog even LED's voor de kentekenplaatsverlichting zoeken. Nu ook de VAGcom aanpassingen gedaan en wat kleine dingetjes, als stoelbeschermers voor de kids en matten voor en achter.

Het belangrijkste dat nog rest is de automatisch openende achterklep en chiptuning. I'll keep all of you informed :mrgreen: !!
Op de oprit.JPG
Genieten!!
Op de oprit.JPG (175.6 KiB) 5073 keer bekeken
Verschil dagrijverlichting.JPG
PIAA vs standaard
Verschil dagrijverlichting.JPG (141.67 KiB) 5073 keer bekeken
Verschil knipperlicht.JPG
Chrome vs standaard
Verschil knipperlicht.JPG (160.97 KiB) 5073 keer bekeken

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » zo 04 nov 2012, 22:57

Nog eens 3 foto's van de gewijzigde koplampunits:
Komlamp voor.JPG
Voor aanpassing
Komlamp voor.JPG (121.83 KiB) 5069 keer bekeken
Koplamp na.JPG
Koplamp na #1
Koplamp na.JPG (140.68 KiB) 5069 keer bekeken
Koplamp na #2.JPG
Koplamp na #2
Koplamp na #2.JPG (153.33 KiB) 5069 keer bekeken

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » di 04 dec 2012, 11:10

Met dank aan Merckx352 zijn de rubber Scirocco stoppers en het Up stuurlogo op de website van Van Udenhout terecht gekomen. Net even gecheckt.........de spulletjes zijn binnen en worden straks verzonden.

Van hieruit weer verder naar het installeren van de automatische achterklep, zie: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1195&p=21755#p21755

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » di 04 dec 2012, 12:15

Ook gelijk even gevraagd of de Polo antenne kon worden toegevoegd. Toevallig net een uurtje voorafgaand aan mijn vraag al gebeurd. Die ook gelijk maar bestellen!! ;)

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » di 04 dec 2012, 15:20

LegacySystem schreef:Ook gelijk even gevraagd of de Polo antenne kon worden toegevoegd. Toevallig net een uurtje voorafgaand aan mijn vraag al gebeurd. Die ook gelijk maar bestellen!! ;)
Zo.........de antenne is besteld bij Van den Udenhout. Kan die gekke lange spriet opgeruimd worden :!: :!:

@Merkx352.........gaan de ABT accessoires ook nog aan de webshop toegevoegd worden t.z.t??

cgvelden
Forum newbie

Bericht door cgvelden » di 04 dec 2012, 20:37

beste,
Allereerst, een hele mooie up!

Je geeft dat je een stoelbeschermer voor de up! hebt besteld. Kun je mij de link aangeven van de webshop?

Bij voorbaat dank.

cgvelden

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » di 04 dec 2012, 22:48

@cgvelden PB is verstuurd

LegacySystem
Vagling liefhebber

Bericht door LegacySystem » wo 05 dec 2012, 20:33

Net even het Up! stuurlogo geplaatst..........

Klein detail, maar ik vind het leuk! Zet me toch weer aan het denken of ik de Up! sticker op het dashboard toch niet stiekem wel leuker vind dan ik dacht! Die foto's die hier op het forum staan van de Up! sticker op de zijkant vond ik ook erg tof!!

Laat ik op het plakken van de Up! stickers nog maar even wat nachtjes slapen. Eerst die automatische achterklep voor elkaar boksen! :roll:
IMG_0804.JPG
Up! stuurlogo geplaatst
IMG_0804.JPG (211.84 KiB) 4847 keer bekeken

Plaats reactie