Citigo rijder meldt zich

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
MichelSchreurs
Forum newbie

Citigo rijder meldt zich

Bericht door MichelSchreurs » do 15 nov 2012, 14:13

Hallo forumleden,

Ik ben alweer een tijdje actief op het Skodaforum met mijn autootje, maar kom hier ook vaak voor info - tijd om te registreren dus!

Ik ben Michel, 20 jaar en ik woon in Wijchen. Mijn Citigo is mijn eerste auto en ik heb 'm besteld voor ik mijn rijbewijs überhaupt had, daar keek de dealer toch wel even vreemd van op!

Mijn auto is een Skoda Citigo Tour, 3 deurs in het candywhite. Hij staat op zwarte 14" Apus-velgen in de zomer en op 14" wielen met Aries-wiepdoppen in de winter. Verder heb ik een mediapakket genomen, wat bij mij geresulteerd heeft in 6 speakers in mijn auto. Voor wat beter licht heb ik Bosch Plus 90 dimlicht en PIAA H-724 dagrijverlichting.

Ondertussen zijn de letters er ook achteraf. Als het weer wat beter wordt ga ik verder, ik heb nog wel wat wensen voor de auto..

Nog het een en ander over mijzelf: ik ben student marketing, gek op wintersport en watersport. Ik heb een boot (dat is mijn andere grote trots) waarop ik in de zomer elk weekend te vinden ben. Lid van een watersportvereniging en onderdeel van het bestuur.

Vanaf januari ga ik voor mijn opleiding stagelopen bij Opel op afdeling communicatie, daar blijf ik dan iets meer dan een halfjaar.

Genoeg geluld, tijd voor foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Bertje
Vagling liefhebber

Re: Citigo rijder meldt zich

Bericht door Bertje » do 15 nov 2012, 14:24

Hoi Michel,

Veel plezier met je Citigo! Ziet er goed uit met zwarte velgen.
Zonder type is het het wat rustiger op de achterklep. Mijn Upje zal ook typeloos rond gaan rijden...

Wat zijn je verdere wensen voor je Citigo?

Enneh: Niet al te veel over Opel communiceren hè?! ;)
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

MichelSchreurs
Forum newbie

Bericht door MichelSchreurs » do 15 nov 2012, 14:41

Mijn wensenlijstje:

Buitenkant:
Chromen deurstrips (Black up)
Chromen spiegelkappen (Black up)
Chromen mistlamplijsten (High up)
Lichtmetalen velgen voor de winterbanden
Xenon verlichting
Haaienvin antenne
Knopje voor kofferdeksel wit spuiten

Binnenkant:
Lichtschakelaar met metaalinleg
Vaste iPhonehouder
Verlichting in de kofferbak
Verlichting bij de voetenruimte (zoals Volvo)

Verder nog wat VAG-COM dingetjes.. Wel even genoeg toch? ;)
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » do 15 nov 2012, 18:38

welkom!

Bekend terrein zie ik.
Mijn ouder staan op het groene eiland in appeltern met de stacaravan.(vast wel bekend voor je)
En wat voor boot heb je ?? heb er zelf namelijk ook één.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Tino
Vagling liefhebber

Bericht door Tino » do 15 nov 2012, 19:50

Michel welkom op dit Forum ik mis wat foto`s :lol:
Er is op dit Forum ook veel te vinden dus neus hier ook geregeld.
Zie je 9 Dec in Nijmegen ben benieuwd heb er zin in ;) .

Tino 8-)
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

MichelSchreurs
Forum newbie

Bericht door MichelSchreurs » do 15 nov 2012, 22:25

TV_UP! schreef:Bekend terrein zie ik.
Mijn ouder staan op het groene eiland in appeltern met de stacaravan.(vast wel bekend voor je)
En wat voor boot heb je ?? heb er zelf namelijk ook één.
Dat is mij zeker bekend. Mijn boot ligt in Maasbommel, vlakbij dus.

Ik heb een Norman Cruisers Inter 630. Mijn boot is van 1980 en ik ben de tweede eigenaar. De eerste eigenaar was 82 toen ik mijn boot bij een jachtmakelaar aantrof en mocht, zo werd mij verteld, van zijn kinderen niet meer varen. Later heb ik nog een brief van hem mogen ontvangen, uitgetikt op een typmachine :mrgreen: . Het bootje lag in Friesland en is toen op de trailer mee naar huis gegaan.

Mijn Inter 630 heet Christine en is vernoemd naar de auto uit het gelijknamige boek van Stephen King. Achter de boot hangt een 9.9PK Yamaha buitenboordmotor die mij voor slechts 2 à 2,5 liter per uur met ongeveer 10 km/u voortbrengt. Het motortje is tot nu toe superbetrouwbaar. Het onderhoud heb ik door een Yamaha-dealer laten uitvoeren, maar dat vond ik duur: 225 euro! Er was werkelijk niets bijzonders aan de hand..

De boot heeft nieuwe zijwandjes in de tent gekregen, nieuw toilet (onderwater), een audiosysteem (met Bose 151SE-speakers), en een dito elektrische installatie. Ook is er een scheepshoorn opgezet, een nieuw schakelpaneel en uiteraard een koelkast. Daarnaast een waslijst met kleine dingetjes.

Omdat ze nog in haar originele gelcoat zit begint de ouderdom toch wel zichtbaar te worden. Toch weet ik niet of ik daar nog iets aan doe, stiekem zou ik toch wel naar een iets grotere, stalen kruiser toe willen. Ik heb er al eentje gezien die toch wel in de buurt komt.

De komende twee jaar doe ik nog even met deze, als ik ben afgestudeerd kan ik verder kijken. Er is toch nog een to-do lijstje:
  • Zwemplateau en zwemtrap aan het hek maken*
    Led-verlichting achterin de kuip
    Nieuwe mast
    Extra accu (Nu 55Ah startaccu en 130 Ah lichtaccu, die laatste blijkt te zwak)
    Extra omvormer (Nu een 600W omvormer, die is echter niet sterk genoeg voor de koelkast. De koelkast krijgt dus een eigen omvormer)
    TV ophangen met een Vogel's beugel
    Nieuwe vloer binnen en buiten (Binnen ligt vloerbedekking in prima staat, buiten ligt een parketvloer - ja echt! - en die mag eruit. Ik wil een teak-look vloer doorleggen.)*
    Navigatieverlichting door LED vervangen
Ik schat in dat dit wel klaar is als ik d'r verkoop. De *-items doe ik alleen als ik beslis de boot te houden, maar dan wordt ze ook in de 2-componentenlak gezet. Volgend jaar wil ik samen met een vriend naar Texel en Terschelling varen en dan zullen de echt belangrijke dingen wel gedaan zijn. Technisch was de boot gelukkig in orde toen ik d'r kocht.

Het varen heb ik van mijn ouders, zij kochten 5 jaar geleden hun eerste boot, een Feeling 226. Een jaar later werd besloten dat deze te klein was en kwam er een Jeanneau Sun Odyssey 28.1. Supermooie boot, maar dat zeilen is niks voor mij.. Daarom ook onderstaand bootje! De vlag staat nu trouwens gewoon netjes achterop.

Afbeelding
Afbeelding

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » do 15 nov 2012, 22:39

leuk man mss zien we elkaar nog wel een keer op het water.
Ik heb een snelle visboot stelt niet veel voor.
Bijlagen
IMG_0286.JPG
IMG_0286.JPG (52.01 KiB) 2494 keer bekeken
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.

18,3 KM/L

MichelSchreurs
Forum newbie

Bericht door MichelSchreurs » do 15 nov 2012, 22:44

Maar wel lekker varen! Die Carolina Skiff's zie je superveel. 30pk erachter? Hoe hard loopt'ie?

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » do 15 nov 2012, 22:48

is idd een 30pk met de huidige schroef loopt ie 60km/h schroef hier voor 65km/h maar ook gelijk veel overtoeren dus dat was het ook niet.
Lekker geluid ook zo`n 3 cilinder loopt echt super netjes.

18,3 KM/L

jUPiter
Vagling liefhebber

Bericht door jUPiter » vr 16 nov 2012, 10:34

Welkom Michel, veel plezier met je Citigo!
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » zo 27 okt 2013, 15:58

Hoi Michael,
Las in je review op Autoweek dat je de Citigo nu vervangen hebt door een Saab 9.3. Wel even wat anders. Beviel de Citigo niet meer? :shock:

Plaats reactie