Black up! GunSpeed

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 09:49

up! schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ik denk dat iedere liefhebber hier met zijn ogen dicht voor de Bmw kiest. Wat een plaatje zeg.
Ik zeker niet. Ik vind ze allebei even mooi 8-) Ik lijk een van de weinigen te zijn die van een up! nét zo blij wordt als van een Porsche of andere mooie auto (zoals Z4) :)
Nou dat denk ik niet hoor. Ik snap dat volkomen up! Het is natuurlijk voor een groot deel smaak en wat je zoekt in een auto. Zoek je een auto die er leuk uitziet en goedkoop is om te rijden dan kom je uiteraard niet bij een Z4 uit. Dat eerste gaat wel op maar als je het brandstofverbruik naast die van een up! zet dan is een Z4 geen logische keuze.

Ik heb ten tijde van mijn Micra af en toe gezworen om hem nooit meer weg te doen. Totdat ik realiseerde dat 80pk toch wel erg weinig was. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 11:32

Dank je allemaal voor de zeer leuke reacties!!! :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 11:35

LegacySystem schreef:Dude, als dit bij mij voor de deur stond..........en de sleutels van de Beemer lagen ook echt in mijn sleutelbakje............dan liet ik het rijden in de Up over aan iemand anders. Desnoods slaap ik in de Beemer!! :lol: Maar ja, ik heb alleen een Up! en ben er erg gelukkig mee.
Prachtige plaatjes, by the way! ;)
Hahaha, dank je, maar neen tot nu toe slaap ik er nog niet in, maar de sleutels liggen wel lekker onder mijn hoofdkussen... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GunSpeed op do 22 nov 2012, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 11:36

TV_UP! schreef:kenteken van de Beemer is ook wel top trouwens.
Haha, goed opgemerkt... ja dat is mijn persoonlijk kenteken voor de Z4 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 11:41

Jojo schreef::lol: geweldige foto's van die 2 samen. Zo veel gemeen en toch heeeel verschillend.
Als ik mocht kiezen ging ik voor de Black Beast maar wie is nou de Beast...... :D ;)
Thx Jojo, vind het eigenlijk ook gewoon twee Beauties... de ene al wat meer Beast dan de andere haha... en door er niet meer dagelijks mee te rijden (euh stilstaan...) is het een echt plezier om er zo eens nu en dan iets prettigs mee te doen... :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 11:48

Petrolhead Tom schreef:Wat een plaatje zeg.
Bedankt :D
Het moet wel zijn want telkens wanneer ik op een BMW meeting kom krijgt ie zoveel bekijks dat het niet normaal is. Nochtans is er niet zoveel aan veranderd, wat lager en een paar spacers... de reardiffuser met de duplex uitlaat heeft ook wel wat fans... 8-) Ben er zeer blij mee... nu nog eens mijn 20 inch Breyton LS eronder en dan zal het wel goed zijn zeker ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 12:09

up! schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ik denk dat iedere liefhebber hier met zijn ogen dicht voor de Bmw kiest. Wat een plaatje zeg.
Ik zeker niet. Ik vind ze allebei even mooi 8-)
Ik ben ook super blij met mijn Up! hoor. Hij is zoveel meer dan ik ervan verwacht had, rijdt goed en soepel, heeft alle hedendaags comfort en ziet er ook nog eens goed (zowel vanbuiten als vanbinnen). Veel mensen die tevoren zoiets hadden van "wat heeft ie nu weer gekocht" praten nu heel anders na een ritje in de Up! Allemaal stomverbaasd over de kwaliteiten van deze kleine VW! ;)
up! schreef:Ik vind ze allebei even mooi 8-) Ik lijk een van de weinigen te zijn die van een up! nét zo blij wordt als van een Porsche of andere mooie auto (zoals Z4) :)
Het zal je misschien verbazen maar zo denk ik er ook over! In elke categorie zijn er wagens die erboven uitsteken en vele anderen die maar gewoon mainsteam zijn. Elke wagen, groot of klein, duur of goedkoop kan je tegenwoordig zo aankleden dat ie mooi wordt en omgekeerd ook natuurlijk. Wat de Up! en de Z4 vooral gemeen hebben is dat ze beide een uitgesproken design hebben met veel karakter en dit lokt altijd veel reactie uit, zowel positief als negatief. De mensen vinden hem gewoon super of hebben er helemaal de pest aan. Deze reactie ondervind ik zowel bij de BMW als bij de VW. Maar dat is net het leuke aan deze wagens... ze laten de mensen en in eerste plaats mezelf niet onberoerd! Dat is heel waarschijnlijk de reden waarom ik voor deze wagens gekozen heb en ik ook met allebei zeer tevreden ben 8-)

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door up! » do 22 nov 2012, 12:19

GunSpeed schreef:
up! schreef:Ik vind ze allebei even mooi 8-) Ik lijk een van de weinigen te zijn die van een up! nét zo blij wordt als van een Porsche of andere mooie auto (zoals Z4) :)
Het zal je misschien verbazen maar zo denk ik er ook over! In elke categorie zijn er wagens die erboven uitsteken en vele anderen die maar gewoon mainsteam zijn. Elke wagen, groot of klein, duur of goedkoop kan je tegenwoordig zo aankleden dat ie mooi wordt en omgekeerd ook natuurlijk. Wat de Up! en de Z4 vooral gemeen hebben is dat ze beide een uitgesproken design hebben met veel karakter en dit lokt altijd veel reactie uit, zowel positief als negatief. De mensen vinden hem gewoon super of hebben er helemaal de pest aan. Deze reactie ondervind ik zowel bij de BMW als bij de VW. Maar dat is net het leuke aan deze wagens... ze laten de mensen en in eerste plaats mezelf niet onberoerd! Dat is heel waarschijnlijk de reden waarom ik voor deze wagens gekozen heb en ik ook met allebei zeer tevreden ben 8-)
Afbeelding Afbeelding

Verbaast me overigens niet hoor, Gun, dat je er ook zo over denkt. Hoe je spreekt over de up! en hoe je up! eruit ziet, zegt mij al genoeg! :)
Ik zelf beschouw de up! als een icoon van de auto-industrie, en daarom moest ik even reageren op de opmerking van Petrolhead Tom die zei "Ik denk dat iedere liefhebber hier met zijn ogen dicht voor de Bmw kiest". Want ik doe dat zeker niet, voor mij als liefhebber zijn mijn Porsche 911 (of een Z4) en de up! even begerenswaardig. Natuurlijk zijn ze verschillend en zitten ze in een andere klasse, maar vanuit het liefhebbershart geredeneerd zijn ze me alle twee even lief, alle twee fantastische auto's :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 12:36

Interessante discussie! :D Ik begrijp zeker dat mensen voor een Up! kiezen vanwege zijn uitgesproken karatker, of juist niet. Bij een Z4 ist dat ook zo. Sommige mensen vinden hem heel erg lelijk anderen lopen er mee weg. Ik zou zelf voor het vorige model kiezen omdat het gewicht bij dit model me iets te hoog is om echt mee te kunnen gooien en smijten. Al heb ik het idee dat Gunspeed een wat rustiger rijder is.

Om de Up! uit te roepen tot icoon binnen de auto industrie is het misschien wat vroeg. Maar wat niet is, kan nog komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door up! » do 22 nov 2012, 12:39

Petrolhead Tom schreef:Om de Up! uit te roepen tot icoon binnen de auto industrie is het misschien wat vroeg. Maar wat niet is, kan nog komen.
Ik vind het niet te vroeg. Alleen het design (van binnen en buiten) is al icoonwaardig. Als een up! geen icoon in de kleine klasse is, weet ik niet hoe een icoon er dan uit zou moeten zien ;) :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 13:51

up! schreef:
Petrolhead Tom schreef:Om de Up! uit te roepen tot icoon binnen de auto industrie is het misschien wat vroeg. Maar wat niet is, kan nog komen.
Ik vind het niet te vroeg. Alleen het design (van binnen en buiten) is al icoonwaardig. Als een up! geen icoon in de kleine klasse is, weet ik niet hoe een icoon er dan uit zou moeten zien ;) :)
Tsja hoe defineer je een icoon? Volgens de letterlijke betekenis moet het een religieuze afbeelding zijn. Als je gaat kijken naar wanneer een auto icoonwaardig is kom je toch al gauw uit bij auto's die: A) erg lang in productie zijn B) dermate gevormd zijn dat iedereen ze herkend. of C) zo vernieuwend zijn dat men er niet omheen kan. Ik denk dat de Up! daar nog niet aan voldoet. De Mini bijvoorbeeld zeker die kent iedereen en een Beetle ook maar om de Up! nu al als icoon te bestempelen gaat denk ik iets te snel.

Maar de tijd zal het leren. Volkswagen is in ieder geval lekker op weg met de huidige verkoopcijfers.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door up! » do 22 nov 2012, 14:01

Petrolhead Tom schreef:Tsja hoe defineer je een icoon? Volgens de letterlijke betekenis moet het een religieuze afbeelding zijn. Als je gaat kijken naar wanneer een auto icoonwaardig is kom je toch al gauw uit bij auto's die: A) erg lang in productie zijn B) dermate gevormd zijn dat iedereen ze herkend. of C) zo vernieuwend zijn dat men er niet omheen kan. Ik denk dat de Up! daar nog niet aan voldoet. De Mini bijvoorbeeld zeker die kent iedereen en een Beetle ook maar om de Up! nu al als icoon te bestempelen gaat denk ik iets te snel.
Ik heb mijn eigen definitie van icoon. Elke auto die het hart een slag laat overslaan, zoals een 965 3.6 turbo maar dus ook een up!, is wat mij betreft een icoon. Van algemene definities die voor iedereen zouden moeten gelden, trek ik me niks aan. Ik vind de up! een icoon en wat anderen daarvan vinden, moeten ze zelf weten. Individuele meningen over wat een icoon is, vind ik uiteindelijk ook veel interessanter dan de "gemiddelde mening". Dus ik bestempel de up! wél als een icoon, en hoe meer andere individuen dat doen, hoe meer dat de "gemiddelde mening" wordt. Maar als dat anders is, is het ook goed, het zal mijn mening niet veranderen :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 14:07

up! schreef:
Petrolhead Tom schreef:Tsja hoe defineer je een icoon? Volgens de letterlijke betekenis moet het een religieuze afbeelding zijn. Als je gaat kijken naar wanneer een auto icoonwaardig is kom je toch al gauw uit bij auto's die: A) erg lang in productie zijn B) dermate gevormd zijn dat iedereen ze herkend. of C) zo vernieuwend zijn dat men er niet omheen kan. Ik denk dat de Up! daar nog niet aan voldoet. De Mini bijvoorbeeld zeker die kent iedereen en een Beetle ook maar om de Up! nu al als icoon te bestempelen gaat denk ik iets te snel.
Ik heb mijn eigen definitie van icoon. Elke auto die het hart een slag laat overslaan, zoals een 965 3.6 turbo maar dus ook een up!, is wat mij betreft een icoon. Van algemene definities die voor iedereen zouden moeten gelden, trek ik me niks aan. Ik vind de up! een icoon en wat anderen daarvan vinden, moeten ze zelf weten. Individuele meningen over wat een icoon is, vind ik uiteindelijk ook veel interessanter dan de "gemiddelde mening". Dus ik bestempel de up! wél als een icoon, en hoe meer andere individuen dat doen, hoe meer dat de "gemiddelde mening" wordt. Maar als dat anders is, is het ook goed, het zal mijn mening niet veranderen :)
Geniale toelichting! :D Ennuh wat betreft die 965 liefde kijk even in het off topic gedeelte. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 19:56

up! schreef: voor mij als liefhebber zijn mijn Porsche 911 (of een Z4) en de up! even begerenswaardig. Natuurlijk zijn ze verschillend en zitten ze in een andere klasse, maar vanuit het liefhebbershart geredeneerd zijn ze me alle twee even lief, alle twee fantastische auto's :D
Exactly, wij begrijpen mekaar :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 20:04

GunSpeed schreef:
up! schreef: voor mij als liefhebber zijn mijn Porsche 911 (of een Z4) en de up! even begerenswaardig. Natuurlijk zijn ze verschillend en zitten ze in een andere klasse, maar vanuit het liefhebbershart geredeneerd zijn ze me alle twee even lief, alle twee fantastische auto's :D
Exactly, wij begrijpen mekaar :D
Zo hebben veel auto's "iets" of kunnen ze "het" krijgen door een paar simpele aanpassingen. Ik ben wel met jullie eens dat de Up! en Mii en Citigo een lekker onderscheidend uiterlijk hebben in de ultra compacte klasse. Toffe karretjes zijn het! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 20:13

Petrolhead Tom schreef:Interessante discussie! :D Ik begrijp zeker dat mensen voor een Up! kiezen vanwege zijn uitgesproken karakter, of juist niet. Bij een Z4 ist dat ook zo. Sommige mensen vinden hem heel erg lelijk anderen lopen er mee weg.
Dat is net het leuke want anders reed iedereen met dezelfde wagen rond... hoe saai zou dat niet zijn hé :cry:
Petrolhead Tom schreef:Ik zou zelf voor het vorige model kiezen omdat het gewicht bij dit model me iets te hoog is om echt mee te kunnen gooien en smijten.
aanvankelijk was dat gewicht een heikel punt op Duitse fora, de E89 (nieuwe) kon in geen geval een E85 (oude) volgen alleen al door het gewicht!! Totdat er zich iemand met veel circuit ervaring en met een gedreven renstal achter zich, de E89 onder hande heeft genomen en de pijnpunten zoveel als mogelijk heeft aangepakt... met gevolg dat de door hen getunede E89's ook over de Ring vliegen!! :twisted:
Petrolhead Tom schreef: om echt mee te kunnen gooien en smijten. Al heb ik het idee dat Gunspeed een wat rustiger rijder is.
Dream on baby :twisted: ... De Ardennen en de Eifel zijn mijn echte biotoop waar ik tot leven kom... ik doe niets liever dan smijten en gooien maar in mijn niet getunede E89 is dit spijtig genoeg bijna onmogelijk! Die rijdt echt als een trein op rails... redelijk saai voor mij dus!!! Waar je in de E85 nog bijna alle electronica kunt uitzetten hebben de heren van Bayeren ons dit plezier ontnomen en er voor gezorgd dat je maar een deel kunt uitzetten... met gevolg dat wanneer de pret echt begint de electronica ingrijpt en zegt "hé hooligan nu is het genoeg geweest en gedraag je nu een beetje!!" De adaptieve ophanging die er bij mij ook onder steekt is ook een grote boosdoener... :oops: De E85 was inderdaad in dat opzicht een pak meer pret ;) maar ik vind deze veel mooier 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 20:26

Ik vind deze ook veel mooier. Al heb ik het idee dat dit model eigenlijk ook wel een stoffen kap had kunnen hebben en het daarbij behorende lagere gewicht.

Een E89 is natuurlijk in de basis al ontwikkeld als rijders auto en dat kun je met een ander onderstel natuurlijk nog verder verfijnen maar als BMW haar huiswerk gewoon niets beter had gedaan dan hadden zij ook ingezien dat het gewicht van de E85 al wel voldoende was en de E89 echt niet meer had mogen wegen. ;)

Hoe lager het gewicht hoe meer lol. Wat weegt deze Gun? 1480 uit mijn hoofd?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 22 nov 2012, 20:44

Redelijk kort bij, de mijne weegt net iets meer dan 1500kg met de sportautomaat, maar een 35iS met DCT zit zelfs boven de 1600kg... We willen allemaal fun en comfort maar helaas gaat dat niet heel goed samen. ;)
Erger is het nog met hetzelfde welke M3 of M5, die zit daar ook nog een heel stuk boven hoor... maarja die hebben dan wel een beetje meer power op overschot. :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 20:50

Zo! Dat zijn toch wel serieuze kilo's. Een M3 is ook niet meer de lichtvoetige racer die het ten tijde van de E30 was en dat verwacht ook niemand meer. Vergeet niet dat alle veiligheid ook behoorlijk wat kilo's in de schaal legt dus dat speelt ook zeker mee.

Ik verwacht wel dat dit de piek is qua kilo's in modellen van Bmw. Ze zijn volop bezig met het CRT-spul en de toepasbaarheid daarvan wordt ook steeds beter. De up heeft ook al een glazen achterklep omdat dit lichter is dan een stalen variant! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » vr 23 nov 2012, 09:23

Petrolhead Tom schreef:Ik verwacht wel dat dit de piek is qua kilo's in modellen van Bmw. Ze zijn volop bezig met het CRT-spul en de toepasbaarheid daarvan wordt ook steeds beter. De up heeft ook al een glazen achterklep omdat dit lichter is dan een stalen variant! :D
Jaja, iedereen op dieet!!! :D

Eigenlijk is de Up daar al een mooi voorbeeld van. Hij heeft alle modern comfort en weegt bijna niets! Ik zal niet direct beweren dat ie een icoon is (only time will tell) maar voor mij is hij zeker een trendsetter voor de volgende generaties kleine wagens. Ik zie de Up! meer als een heruitvinding van de legendarische Golf 1... laag gewicht, goede handling, uitgesproken model... 8-)

Trouwens weegt de nieuwe Golf 7 ook zo'n 100kg minder dan een vergelijkbare Golf 6... mooi resultaat toch ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie