Allereerst, wat een gemoedelijke sfeer hier op het forum. Of je nu de Up! Citigo of Mii hebt.
Tja, dezelfde auto met net iets andere frontjes en achterkantjes, meer is het niet.
En toch....
Afgelopen Zaterdag heeft mijn vriendin een behoorlijk ongeluk gehad op de A10/A1 t.h.v. Watergraafsmeer waarbij een ander zonder te kijken van rijbaan wisselde en zijn bolide vol in onze Lupo boorden. De auto schoot met 100 km/h over de weg en kwam met een klap tegen de vangrail tot stilstand. Mijn vriendin is er volledig ongeschonden uitgekomen en had een dag later alleen een blauwe plek op d'r been.
Onze lieve Lupo, meerdere keren mee langs de kant van de weg gestaan, een paar frisse onderdelen deden de wagen weer stralen als nooit tevoren. Morgen dragen wij hem ten grave, en dat doet zeer... heel veel zeer. Toen ik de auto zag sprongen de tranen in de ogen.... "Ben jij daar met maar een blauwe plek uitgekomen"....
Verdriet maar ook heel veel blijdschap. Deze Lupo heeft precies gedaan waarvoor we een lupo hadden gekocht en geen Daihatsu koekblik. Hij bracht ons snel en redelijk comfortabel naar onze bestemmingen en weer naar huis. Maar mocht het ooit tot een ongeluk komen, dan willen we er wel levend uit komen.
De auto is hier met vlag en wimpel in geslaagd, ja, daar ben ik heel erg blij om daar het ook anders had kunnen aflopen.
Tijd voor zijn opvolger...
En daar zijn er 3 van.
- Up! (mooie volwassen uitstraling, maar duurder door twee VW logo's)
- Citigo (uhmmm.... juist ja, een soort van leuke auto voor bejaarden met die suffe voorkant, met name de gril) No offense
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
- Mii (Leuke sportieve voorkant, saaie raamstijlen, en niet een kleur die mij kan bekoren)
Nee, we gaan t.z.t. toch maar voor de UP! Juist omdat er een hele mooie donker blauwe variant is en je er toch goed mee voor de dag kan komen.
Hopelijk hebben we 'm over enkele maanden, ik kijk er nu al naar uit.