benzine verbruik in de praktijk
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vast dat laatste, maar de koplampen kun je toch zelf inregelen? Er zit (verplicht) een hoogteverstelling op.
Leuk dat de UP! zo goed bevalt, kan bijna niet wachten tot dinsdag.........(Up's ophalen)
Leuk dat de UP! zo goed bevalt, kan bijna niet wachten tot dinsdag.........(Up's ophalen)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Ja, maar de hoogteverstelling is niet voldoende. Ik ga er volgende week even mee heen om hem goed af te stellen. Voor de rest inderdaad gewoon een superautootje!
heren het is weer tijd voor de wekelijkse update
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
- el coche SEAT
- Donateur member
Gisteren getankt.
Verbruik bij stevig inrijden 1 op 17,8 (5,6 l per 100 km, boordcomputer gaf 5,0 l per 100 km).
Absolut niet verkeerd dus!!!!
Verbruik bij stevig inrijden 1 op 17,8 (5,6 l per 100 km, boordcomputer gaf 5,0 l per 100 km).
Absolut niet verkeerd dus!!!!
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Onvoorstelbaar zuinig! Als ik rustig rijdt met mijn Panda 100hp haal ik 1 op 12.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Verbruik bij 80% snelweg en 20% stad: 4,8 liter per 100km gemiddeld
Over 51km met een gemiddelde snelheid van 69km/h
Over 51km met een gemiddelde snelheid van 69km/h
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- el coche SEAT
- Donateur member
Nieuwe up!-date.
Gisteren naar Rotterdam op en neer, dus redelijk veel snelweg.
Verbruik 1 op 19,2.
Boordcomputer gaf 4.7 l/100km, daadwerkelijk 5,2 l/100 km. Dit is ook mijn ervaring met andere VAG auto's dat de boordcomputer meestal een halve liter zuiniger aangeef.
Al met al nu op een gemiddeld verbruik van 1 op 18,1. (bij 1244 gereden kilometers).
Gisteren naar Rotterdam op en neer, dus redelijk veel snelweg.
Verbruik 1 op 19,2.
Boordcomputer gaf 4.7 l/100km, daadwerkelijk 5,2 l/100 km. Dit is ook mijn ervaring met andere VAG auto's dat de boordcomputer meestal een halve liter zuiniger aangeef.
Al met al nu op een gemiddeld verbruik van 1 op 18,1. (bij 1244 gereden kilometers).
En op de snelweg 120 , waar je 120 mag ?
- el coche SEAT
- Donateur member
Op de heenweg rustig gereden.eas schreef:En op de snelweg 120 , waar je 120 mag ?
Op de terugweg van Rotterdam naar Limbug, stevig doorgereden.
Dus net over de limiet . 105 bij 100, 125 bij 120.
Bij 120km/h constant zit je op ongeveer 5,4 liter gemiddeld heb ik het idee (waarde boardcomputer, 75pk bluemotion).eas schreef:En op de snelweg 120 , waar je 120 mag ?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Slechte test... Ik rijd dagelijks met mijn Up (75pk) woonwerkverkeer op de snelweg (en 20% in de stad), rijd op de snelweg tussen de 80 en 130km/h en zit op 1 op 20 gemiddeld (all-in, inclusief koude start)...Als ik de cruise control op 100 zet, is het verbruik 1 op 25 of zo.kaboens schreef:http://www.autokopen.nl/autotests/30149 ... e-up-75-pk
Gemiddeld verbuik van 1 op 13 .
dat klinkt als muziek in mijn oren ik wil mijn up! hebben .... en wel nuup! schreef: Als ik de cruise control op 100 zet, is het verbruik 1 op 25 of zo.
Dan moet je een andere kleur nemen Ericeas schreef:dat klinkt als muziek in mijn oren ik wil mijn up! hebben .... en wel nuup! schreef: Als ik de cruise control op 100 zet, is het verbruik 1 op 25 of zo.
En wat rijd zo'n up zuinig zeg !!!! Helemaal super, mijn cmax geeft 9 liter aan bij 120...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
een andere kleur ... ik blijf nog wel ff een tijdje in mijn 1:15 polo rijdenRon UP schreef:Dan moet je een andere kleur nemen Ericeas schreef:dat klinkt als muziek in mijn oren ik wil mijn up! hebben .... en wel nuup! schreef: Als ik de cruise control op 100 zet, is het verbruik 1 op 25 of zo.
En wat rijd zo'n up zuinig zeg !!!! Helemaal super, mijn cmax geeft 9 liter aan bij 120...
Gisteren het effect van filerijden op het benzineverbruik gezien nul komma nul effect! Mijn woonwerk-rit duurde 2x zo lang (1 uur en 12 minuten) als gemiddeld (36 minuten) vanwege een flinke file. De hoeveelheid verstookte benzine bleef echter exact gelijk, 4,9 liter per 100km
Inmiddels ook een wat hoger verbruik van de up! gezien op de boardcomputer Het hoogste verbruik was 33,2 liter per 100 kilometer (1 op 3! ), bij wegrijden vanuit stilstand...
Inmiddels ook een wat hoger verbruik van de up! gezien op de boardcomputer Het hoogste verbruik was 33,2 liter per 100 kilometer (1 op 3! ), bij wegrijden vanuit stilstand...
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Wat is dit dan ook voor review?kaboens schreef:http://www.autokopen.nl/autotests/30149 ... e-up-75-pk
Gemiddeld verbuik van 1 op 13 .
Ik bedoel, heus ga je dit zeggen:
Nadelen
saai interieur
enkele tegenvallende afwerkingsdetails
relatief hoog brandstofverbruik
Interieur is niet echt saai? Je kan zelf kiezen welke kleur je wilt zelfs...
En dat verhaal van brandstof verbruik gaat ook nergens over.
Bleumotion heup! schreef:Gisteren het effect van filerijden op het benzineverbruik gezien nul komma nul effect! Mijn woonwerk-rit duurde 2x zo lang (1 uur en 12 minuten) als gemiddeld (36 minuten) vanwege een flinke file. De hoeveelheid verstookte benzine bleef echter exact gelijk, 4,9 liter per 100km
Bryan