Bescherming lak
Re: Bescherming lak
Leuk verkoop praatje wat mij betreft. Neem het maar met een hele grote korrel zout - laat mij het maar fijn met de 2em methode doen en de auto voorzien van beschermende sealant/ wax. Dan ben ik een heel stuk voordeliger uit, blijf ik van de straat en weet ik zeker dat mijn auto perfect beschermd rond rijdt.
Vooral dat tegenhouden van steenslag daar geloof ik echt helemaal niets van. Ik ben redelijk goed gelovig maar dit klinkt als te mooi om waar te zijn en zal het dan ook wel zijn.
Vooral dat tegenhouden van steenslag daar geloof ik echt helemaal niets van. Ik ben redelijk goed gelovig maar dit klinkt als te mooi om waar te zijn en zal het dan ook wel zijn.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
-
- Forum newbie
Beste Inge ,Inge schreef:Leuk verkoop praatje wat mij betreft. Neem het maar met een hele grote korrel zout - laat mij het maar fijn met de 2em methode doen en de auto voorzien van beschermende sealant/ wax. Dan ben ik een heel stuk voordeliger uit, blijf ik van de straat en weet ik zeker dat mijn auto perfect beschermd rond rijdt.
Dit is geen verkooppraatje maar waarheid , en ik schrijf ook dat als u mij niet gelooft dat u van harte welkom bent bij mij in de zaak , als u zegt dat u het met wax wilt doen prima , maar dan is het een geld kwestie en wilt u niets beschermen maar goedkoop een niet werkend alternatief zoeken want wax helpt NIET tegen steenslag en mijn product wel dat is ruimschoots bewezen.
Ik kan heel goed tegen kritiek maar zou het wel fijn vinden als u ergens over praat wat u kent maar dat blijkt over mijn product niet het geval.
Nogmaals u bent van harte welkom om mijn product in mijn zaak te testen
Groet Eric
Gewoon je auto in de mequirs zetten.en daarna wassen als hij vuil is net mequirs shampo.
Was je met ander shampoo was je de wax er weer af.dat is met elke poets en wax zo.
Alles van het zelfde merk houden is het aller beste.
Was je met ander shampoo was je de wax er weer af.dat is met elke poets en wax zo.
Alles van het zelfde merk houden is het aller beste.
Miisport, dat klopt niet helemaal wat je zegt - er zijn veel meer (en betere) merken inmiddels dan Mequirs verkrijgbaar die goede shampoos hebben en wax veilig zijn. Denk Dodo Juice, poorBoys World, Mothers, Auto Finesse etc...
Car care zuid - ik heb niet de behoefte om zo een beschermingsfolie uit te testen. Ik geloof er simpelweg niet in! De opmerking dat het gebruik van wax een geld kwestie is - klopt natuurlijk ook niet want waxen zijn er ook van 1000,00. En op de bescherming van mijn auto besparen sorry maar nee dat doe ik toch echt niet. Ik polijst dan eventueel liever even wat steenslag weg ingeval van. Dit is tevens de laatste opmerking die ik hierover plaats want jij wil gewoon verkopen en ik ben gewoon zo eigenwijs dat ik er niet in geloof.
Car care zuid - ik heb niet de behoefte om zo een beschermingsfolie uit te testen. Ik geloof er simpelweg niet in! De opmerking dat het gebruik van wax een geld kwestie is - klopt natuurlijk ook niet want waxen zijn er ook van 1000,00. En op de bescherming van mijn auto besparen sorry maar nee dat doe ik toch echt niet. Ik polijst dan eventueel liever even wat steenslag weg ingeval van. Dit is tevens de laatste opmerking die ik hierover plaats want jij wil gewoon verkopen en ik ben gewoon zo eigenwijs dat ik er niet in geloof.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Er ontstaat hier volgens mij een klein misverstand.
Eric wil duidelijk maken dat het door hem genoemde folie (veel beter) beschermt tegen steenslag dan een waslaag. Zit je veel op de snelweg tussen ander verkeer met als gevolg veel opspattend vuil/steentjes, dan zal je motorkap/voorbumper met folie er na 100.000 km ongetwijfeld frisser uitzien dan zonder.
Een waslaag kan wel beschermen tegen o.a. UV straling, regen en vuil. Steenslagpuntjes, die door je lak heen gaan, kun je met wax niet voorkomen.
Eric wil duidelijk maken dat het door hem genoemde folie (veel beter) beschermt tegen steenslag dan een waslaag. Zit je veel op de snelweg tussen ander verkeer met als gevolg veel opspattend vuil/steentjes, dan zal je motorkap/voorbumper met folie er na 100.000 km ongetwijfeld frisser uitzien dan zonder.
Een waslaag kan wel beschermen tegen o.a. UV straling, regen en vuil. Steenslagpuntjes, die door je lak heen gaan, kun je met wax niet voorkomen.
@Henri, dat zou best kunnen - echter volledige bescherming van de folie zoals Eric beweert dar geloof ik niet in. Dat het misschien iets doet om steenslag te verminderen zou kunnen. En wat als de folie kapot gaat - wat mij niet zou verbazen dan zit je alsnog met de gebakken peren.
Ik zit zelf veel op de snelweg - heb tot op heden nog geen last van steenslag gehad.
Ik zit zelf veel op de snelweg - heb tot op heden nog geen last van steenslag gehad.
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
Ik ken de toepassing van PU (polyUrethaan) uit mijn verleden in de industrie. In de States heb ik gezien dat hele produktieruimtes werden voorzien van een PU laag.
Het gaat werken want het is een zeer flexibel spul dat niet snel beschadigd.
Ik vraag me alleen af hoe lang het al wordt toegepast op motoren en auto's. Ik heb nl nu 2 leren stoelen die af fabriek behandeld zijn met PU en ik zeg achteraf dat ik liever leer had gehad zonder PU omdat het PU plakkerig begint te worden. Is dit een eigenschap van verouderende PU of is het de combi van leer met PU?
Als het een eigenschap is van PU dan gaat dat dus uiteindelijk ook gebeuren met de auto. Dan heb je geen steenslag maar wel van alles en nog wat dat op de auto blijft plakken.
Dus mooie oplossing, maar pas als het zich echt langdurig heeft bewezen is het een optie die ik in overweging neem.
Tot die tijd accepteer ik enige vorm van steenslag.
Ik vraag me alleen af hoe lang het al wordt toegepast op motoren en auto's. Ik heb nl nu 2 leren stoelen die af fabriek behandeld zijn met PU en ik zeg achteraf dat ik liever leer had gehad zonder PU omdat het PU plakkerig begint te worden. Is dit een eigenschap van verouderende PU of is het de combi van leer met PU?
Als het een eigenschap is van PU dan gaat dat dus uiteindelijk ook gebeuren met de auto. Dan heb je geen steenslag maar wel van alles en nog wat dat op de auto blijft plakken.
Dus mooie oplossing, maar pas als het zich echt langdurig heeft bewezen is het een optie die ik in overweging neem.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
ik geloof wel in die folie.zit zelf in de autoschade dus weet wel hoe je moet poetsen polijsten spot repair en ken ook die stukken folie in kleine varianten
@care care zuid wat zou het kosten om je motorkpa te laten doen en eventueel voorbumper en de bovenste rand van de achterbumper.
rest maakt me niet zo veel uit
ik hoor het wel
gr frank
@care care zuid wat zou het kosten om je motorkpa te laten doen en eventueel voorbumper en de bovenste rand van de achterbumper.
ik hoor het wel
gr frank
-
- Forum newbie
Beste bart ,BarMove(d)Up schreef:Ik ken de toepassing van PU (polyUrethaan) uit mijn verleden in de industrie. In de States heb ik gezien dat hele produktieruimtes werden voorzien van een PU laag.
de ventureshieldfolie bestaat al min. 8jaar en is onder andere door ford en ferrari uitgebreid getest en als zeer geschikt bestempeld het is zelfs zo dat het product door 3M is overgenomen omdat 3M deze kwaliteit niet kon maken.
-
- Forum newbie
Beste Frank ,Miisport1 schreef:ik geloof wel in die folie.zit zelf in de autoschade dus weet wel hoe je moet poetsen polijsten spot repair en ken ook die stukken folie in kleine varianten
ik hoor het wel
gr frank
in de kant en klare set zit:
- de eerste 45 cm van de motorkap (steenslag gevoelige gedeelte) en de spiegelkappen en de voorste stukken van de voorschermen dit kost € 180,-
- bovenkant achterbumper € 40,-
- voorbumper € 240,-
prijzen zijn excl.21% b.t.w incl.montage en 5 jaar garantie op krimpen en verkleuren
-
- Forum newbie
Beste henri ,henri schreef:Er ontstaat hier volgens mij een klein misverstand.
dank u voor het Begrip , ik wil nog even een voorbeeld geven van de kwaliteit vd folie, ik heb een showvrachtwagen beschermt die dagelijks op de weg zit en die voorheen elk half jaar zijn truck liet spuiten omdat er dan teveel steenslag op de lak aanwezig was, nu naar anderhalf jaar heeft hij zijn truck nog niet gespoten en er zit werkelijk niet 1 puntje in zijn lak na al die km's
- Autheo
- Donateur member
@ care zuid;
Als de folie werkelijk tegen steenslag zou beschermen, wat is dan de reden dat deze niet op voorruiten wordt aangebracht? Dat zou werkelijk zoden aan de dijk zetten. Als de folie steenslag/sterretjes op voorruiten niet kan voorkomen, dan lijkt het mij sterk dat het wel voorkomen kan worden op andere onderlagen. Is de folie niet doorzichtig genoeg, of vervormt die het beeld? Of is voor de steenslagbescherming de 'souplesse' van de onderlaag (staal of kunststof) waar de folie op wordt aangebracht van belang?
![Question :?:](./images/smilies/icon/question.gif)
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<>
Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
![Afbeelding](http://phuel.nl/widget/voertuig_2_27.jpg)
![Afbeelding](http://phuel.nl/widget/voertuig_1_27.jpg)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/738550_2.png)
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum newbie
Beste Autheo ,Autheo schreef:@ care zuid;
Als de folie werkelijk tegen steenslag zou beschermen, wat is dan de reden dat deze niet op voorruiten wordt aangebracht? Dat zou werkelijk zoden aan de dijk zetten. Als de folie steenslag/sterretjes op voorruiten niet kan voorkomen, dan lijkt het mij sterk dat het wel voorkomen kan worden op andere onderlagen. Is de folie niet doorzichtig genoeg, of vervormt die het beeld? Of is voor de steenslagbescherming de 'souplesse' van de onderlaag (staal of kunststof) waar de folie op wordt aangebracht van belang?
De folie wordt niet op voorruiten geplakt omdat er door het gebruik van de ruitewissers de folie beschadigd en daardoor het zicht slechter wordt ,een voorruit beschadigt op den duur zelfs door ruitewissers, de folie is voor 99,5 % transparant dus wel helder genoeg ,dus de folie kan de steenslag wel voorkomen alleen is het niet toegestaan op voorruiten.
groet eric
ik heb bij mijn vorige auto de voorruit laten foliieen was zeker mooi gedaan had ook goed zicht.
alleen bij bepaalde mist en lantaarn licht had ik swirls in de ruiten.op de dag en savonds reed het heerlijk trouwens.
maar deze folie zat aan de binnen kant natuurlijk.
alleen bij bepaalde mist en lantaarn licht had ik swirls in de ruiten.op de dag en savonds reed het heerlijk trouwens.
-
- Forum newbie
Inderdaad die folie zit aan de binnenkant en beschermt dus niets.Miisport1 schreef:ik heb bij mijn vorige auto de voorruit laten foliieen was zeker mooi gedaan had ook goed zicht.
Groet Eric