Verstuurd van mijn GT-P7500 met Tapatalk
Helaas moet weer opnieuw beginnen. Heb zondag wel de auto weer helemaal gewassen, maar door tijdgebrek niet in de wax gezet. Heb nu in de buurt een plek gevonden waar ik mijn auto overdekt kan zetten dus binnenkort wassen, daar auto zetten en dag daarna waxen. Heb helaas niet zoals jij een garage waar je kunt werken.Inge schreef:Ondertussen nog gelukt om na het kleien een wax laag (of 2) aan te brengen - wel eerst de auto weer gewassen hoop ik (omdat er tijd tussen zit).
En ja, ben het met bovenstaande helemaal eens als je een zachte klei gebruikt gebeurt er weinig tot niets met je lak (marring), maar inderdaad wel weer meteen daarna in de (glaze + wax sealant zetten. Want bescherming heb je na het kleien niet meer en als je dan lang wacht met er iets op te zetten kunne je weer van voren af aan beginnen. Ook zonde van de tijd.
Thx, ken Reload, heb een klein spuitflesje waarmee ik mijn velgen heb gedaan voordat de banden erop gingen. Maar inderdaad kan bij weinig tijd dat natuurlijk ook op de auto doen.Inge schreef:Fijn dat je in ieder geval de auto nu binnen kunt zetten en daar kunt werken. Altijd makkelijk hoef je je geen zorgen te maken over stof ed wat er na ene nachtje buiten staan weer opzit.
Ik ben nu bezig met bouwlampen op statief te zoeken voor goed werklicht.
Tip voor als je weer eens geen tijd mocht hebben om de auto te waxen na het kleien - zet er dan een laagje Reload (is een multi functi sealant) overheen. Dat is opsprayen op een mf pad en uitwrijven (eventueel nabuffen) en klaar is kees. Ik gebruik het vaak om de waxlaag te boosten + doe het op de ramen ipv Rain-x (werkt net zo goed) - heeft een standtijd van ca 3 maanden. Carclean heeft de Reload in het assortiment en daar je maar een heel klein beetje nodig hebt doe je er lekker lang mee.
Pas maar op, straks beginnen ze nog over de boring, slag en compressieverhouding te praten :pRon UP schreef:Ik vind het geweldig hoe jullie dames over dit soort dingen praten...sealen boosten waxen kleien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is toch eerder mannentaal![]()
Dat heb je als je meer aanleg hebt voor techniek en daarmee vnl 'opgroeit' in een mannenomgeving.Ron UP schreef:Ik vind het geweldig hoe jullie dames over dit soort dingen praten...sealen boosten waxen kleien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou zomaar eens kunnen gebeurenDonkUp schreef:Pas maar op, straks beginnen ze nog over de boring, slag en compressieverhouding te praten :pRon UP schreef:Ik vind het geweldig hoe jullie dames over dit soort dingen praten...sealen boosten waxen kleien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()