Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » za 08 jun 2013, 20:24

Morgen de mijne monteren, ben benieuwd! Zou balen zijn als ze het niet doen.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » za 08 jun 2013, 22:40

UPyouGO schreef:Nee hoor de lampen werken wel in de normale stand.
echter de LO stand werkte niet, dan gingen de lampen uit.
Na enige tijd ( 5 min) deden ze het helemaal niet meer.
Ik had in de bestelling aangegeven dat ze voor de Up! waren.
ok ik moet je eerlijk bekennen dat ik ze nog niet langer dan een paar minuten samen met het Dimlicht heb aan gehad, maar die paar minuten werkte ze wel. Morgen gaan we weer wat touren, ik zal ze dan de hele tijd samen met het dimlicht aan zetten om te zien of ze blijven branden. Hebben ze het nooit samen met het dimlicht (low dus) gedaan? Of in het begin wel?
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door UPyouGO » za 08 jun 2013, 23:07

Ze hebben het nooit in de LO stand gedaan.
Ik w8 de reactie van leddel nog even af, maar ik denk dat ik mijn geld ga terug vragen, want dat hebben ze wel aangeboden.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

ernst
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 07:14

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door ernst » zo 09 jun 2013, 11:02

Zo...vandaag toch maar de andere 2 nog werkende Leds in onze 2e Citigo uitgeprobeerd. Na 500 meter rijden gestopt en toen bleek er al weer 1 in de dagrijlichtstand niet te werken. Beide Leds voelden zeer heet aan! Heb ze maar weer gelijk omgewisseld voor de gewone T20 lampen en Koen van Leddel geinformeerd. Volgende week hoor ik en jullie meer. Wordt vervolgd....

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 09 jun 2013, 11:45

:D Ik heb vandaag expres met dagrij alleen en hele stukken samen met dimlicht gereden, maar alles werkt prima, ik weet niet hoe warm de led's zijn en ben niet van plan dat te gaan checken want ik heb het principe van dat wat goed is niet te repareren. In principe worden LED lampen helemaal niet heet. Zou dit dan nu toch het kwaliteits verschil zijn tussen de LED van 35 euro en deze goedkopere uitvoering, dit is precies waar ik bang voor was en eigenlijk liever een goede prijs voor de andere had gehad, ondanks dat ze het bij mij (nog) wel doen. Ik ben benieuwd hoe lang ze goed blijven. Het zou wel leuk zijn als Koen of mladen nu ook even een reactie geeft.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » zo 09 jun 2013, 20:49

Vanmiddag de led's gemonteerd. Ik vind het er erg gelikt uitzien moet ik zeggen dus daar hoor je mij niet over. Maar .... ze branden dus maar op een sterkte zowel als dagrijverlichting en in combinatie met dimlicht. Ze zouden zich gedragen als "gewone" in de Up! (in beide standen) maar doen dat helaas niet. Mijn vraag is nu of dat een probleem is? Ik zie veel dagrijverlichtingen bij vele merken die ook altijd op dezelfde sterkte branden. Ze worden bij mij niet extra warm en doen het ook na een rit van ongeveer een half uur (met dimlicht) gewoon nog. Ter illustratie twee foto's, eentje zonder dimlicht en eentje met.
IMG_0474.JPG
Met dimlicht
IMG_0474.JPG (137.03 KiB) 9184 keer bekeken
IMG_0475.JPG
Zonder dimlicht
IMG_0475.JPG (151.86 KiB) 9184 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Up&Go op zo 09 jun 2013, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 20:58

Zo ziet er heel strak uit! Niet verwacht dat het zó wit zou zijn.

P.S. Ga je auto eens snel wassen!
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » zo 09 jun 2013, 21:03

Patrick-Brand schreef:
P.S. Ga je auto eens snel wassen!
:oops:

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door UPyouGO » zo 09 jun 2013, 21:38

Up&Go schreef:Vanmiddag de led's gemonteerd. Ik vind het er erg gelikt uitzien moet ik zeggen dus daar hoor je mij niet over. Maar .... ze branden dus maar op een sterkte zowel als dagrijverlichting en in combinatie met dimlicht. Ze zouden zich gedragen als "gewone" in de Up! (in beide standen) maar doen dat helaas niet. Mijn vraag is nu of dat een probleem is? Ik zie veel dagrijverlichtingen bij vele merken die ook altijd op dezelfde sterkte branden. Ze worden bij mij niet extra warm en doen het ook na een rit van ongeveer een half uur (met dimlicht) gewoon nog. Ter illustratie twee foto's, eentje zonder dimlicht en eentje met.
IMG_0474.JPG
IMG_0475.JPG
Het kan misschien niet veel kwaad, maar daar heb je ze niet voor besteld.
Dus het klop gewoon niet.
Je wil toch gewoon hi/lo werking hebben, met in beide standen mooi wit licht?
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » zo 09 jun 2013, 21:46

Klopt helemaal, ze zouden in beide standen werken en dat schrijf ik ook. Maar ik wacht eerst even de reactie van Leddel af........

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » zo 09 jun 2013, 22:01

Ik las dat het een paar van jullie het hebben gemonteerd en dat er verschillende resultaten zijn. Ik heb daar zelf geen verklaring voor. Misschien dat Koen hier op kan reageren. Ik heb de nieuwe 18 SMD leds de hele weekend uitgeprobeerd en het gaat perfect. Niet heet, geen uitval, en werkt in beide standen. Wel deze keer naast de Osram Nightbreaker Plus gezet.

https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing

Ik ben er zeer tevreden over en ze zijn erg degelijk.

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » zo 09 jun 2013, 22:03

De epistars zouden niet gevoelig moeten zijn voor polariteit. Ja klinkt gek maar dat is de nieuwe technologie. Zou je kunnen proberen om ze om te draaien?

Aangezien ze bij een paar mensen goed werken zal het niet aan de fitting liggen. Technisch klopt het dus wel. Het kan zijn dat er een foutje in de productie in zat of iets anders. Of dat je de normale hebt gekregen aangezien je het verschil van buitenaf niet kan zien.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » zo 09 jun 2013, 22:18

mladen schreef:
Aangezien ze bij een paar mensen goed werken zal het niet aan de fitting liggen. Technisch klopt het dus wel. Het kan zijn dat er een foutje in de productie in zat of iets anders. Of dat je de normale hebt gekregen aangezien je het verschil van buitenaf niet kan zien.
In het geval van de laatste mogelijkheid kan het lastig worden. Je kan niet maar wat heen-en weer blijven sturen net zolang tot het klopt. En als er mogelijk een foutje zat in de productie dan klopt het technisch gezien voor de Up toch niet of zie ik dat verkeerd ;)

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 09 jun 2013, 22:34

:o Ik heb toch ook nog maar eens gekeken en idd. de lichtsterkte blijft gelijk bij dagrij en in combinatie met dimlicht. Ook wil ik nog even opmerken dat wij het NIET over de Epistars hebben mladen, maar over de goedkopere 19 smd LED van € 19,95 met 3 euro korting, die ik persoonlijk al liever niet had genomen, maar door het out of the box verhaal van jullie toch maar genomen heb. Ik hoop daarom van harte dat Koen toch het een en ander kan uitleggen, hoe of wat. Ikzelf vind het niet zo erg dat hij op dezelfde stand blijft branden, maar toch is het niet goed.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » ma 10 jun 2013, 05:27

@Ajavas
Nu is begrijp ik het wel. Omdat je eerst zei dat het in beide standen werkte ging ik er vanuit dat het mogelijk ergens een fout in zat. Koen komt vast wel met een oplossing.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 10 jun 2013, 06:33

mladen schreef:@Ajavas
Nu is begrijp ik het wel. Omdat je eerst zei dat het in beide standen werkte ging ik er vanuit dat het mogelijk ergens een fout in zat. Koen komt vast wel met een oplossing.
Dat klopt mladen, maar omdat ze steeds bleven branden dacht ik dat ze op zeker moment met dimlicht zwakker brandde, echter toen ik Up&Go zijn bericht las, heb ik mijn vrouw gevraagd om de lichten aan en uit te zetten, zodat ikzelf voor de auto kon blijven kijken en moest ik constateren dat ze idd. op dezelfde sterkte bleven branden, met of zonder dimlicht. Ik heb er niet zo'n probleem mee, maar ben bang voor negatieve efecten op de boardcomputer, daarom vroeg ik om een reactie van Koen.

Dat het goed komt ga ik wel van uit hoor. :)
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 jun 2013, 06:45

Het zal geen enkel invloed hebben op de board computer
Het enige wat er gebeurd is dat er van spanning geschakeld word tussen de draden. Het dimmen moet in de lamp zelf gebeuren.

Maar zoals ik aan het begin van het topic al had gezegd, die ledjes hebben altijd kuren. Deze blijkbaar dus ook.
Ik wacht wel op de e-up leds :)

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » ma 10 jun 2013, 07:33

Gevoelsmatig zeg ik dat de up blijkbaar op lagere watts (binnen de lamp dus) dat niet herkent en blijft hoog branden. Of juist andersom.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 jun 2013, 10:04

mladen schreef:Gevoelsmatig zeg ik dat de up blijkbaar op lagere watts (binnen de lamp dus) dat niet herkent en blijft hoog branden. Of juist andersom.
Sorry wat?

Het is heel simpel:

Er zijn 3 contacten: 1 Min en 2 keer plus.
Bij het aanzetten van je dimlicht zal hij alleen maar van plus contact switchen. De up doet helemaal niets met voltages wijzigen. Ik snap al helemaal niet wat je bedoeld met "herkennen"?
Dit is gewoon een kwestie van de juiste weerstand op de juiste plek :roll:

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » ma 10 jun 2013, 10:36

Dat is correct. Zo is de lamp ook opgebouwd. 1 x min links boven + 1 x Hi plus links onder + 1 x Low plus rechts onder.

Wat ik bedoel is dat de lamp in lage stand 2w ongeveer gebruikt (denk ik dus weet ik niet 100% zeker) en daar reageert de Up! er niet op of geeft een error of blijft hoog branden. Met wat zwardere lampen zou dat dus niet het geval moeten zijn.

Het is maar een vermoede.

Plaats reactie