Ik heb de afgelopen maanden al een beetje gelurkt op deze en andere Citigo fora en heb me nu als rijder formeel aangemeld. Voornamelijk voor tips, ervaringen en misschien hulp wanneer het nodig is.

Hiervoor had ik in een 13 jaar oude BMW 318i E46 en hoewel het een prachtige auto is en heerlijk rijdt, was het toch een beetje zonde om zoveel uit te geven aan houderschapskosten. Plus dat het in de stad niet echt praktisch is met parkeren en ik voornamelijk alleen rijd deed me zoeken naar een kleiner, zuinige auto.
Van alle kleine autootjes is de Citigo voor mij de beste keus gebleken qua wegligging, uitrusting en looks en is praktisch als een hatchback. De kleine maar pittige motor gaf me weer het 'mijn eerste auto' gevoel; lekker vlot en wendbaar maar met alle gemakken voorzien waar ik als verwende grote auto rijder gewend ben geraakt.
Een ding mis ik wel een beetje en dat is een middenarmsteun. Maar dat komt wellicht nog wel; eerst wat kilometers maken en zien of daarmee te leven valt of dat ik dan toch de onderwerpen in dit forum ga afzoeken naar de mogelijkheden.