Achteraf leder in laten bouwen... dat moet goedkoper kunnen.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
MauriceR.
Vagling liefhebber

Achteraf leder in laten bouwen... dat moet goedkoper kunnen.

Bericht door MauriceR. » di 24 sep 2013, 19:35

Vandaag even naar Lukkien in Apeldoorn gereden om eens te horen of ze leder in mijn Up! kunnen zetten. Ja, dat kan - alle combinaties zijn mogelijk. Mijn voorkeur ging (gaat) uit naar 'n een kleur die matcht met de deurbekleding - noem het maar antraciet, denk ik. En ik wil geperforeerde zittingen en rugleuning met een rood contrast eronder. Zodat er allemaal kleine rode puntjes zichtbaar zijn.

Prijsopgave: 1595 euro!

Dat moet toch goedkoper kunnen, denk ik! Wie heeft een goed adres voor me, dat goedkoper is dan Lukkien.
Trouwens, ik houd me ook aanbevolen als het gaat om suggesties voor de stoelen!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Re: Achteraf leder in laten bouwen... dat moet goedkoper kun

Bericht door henri » di 24 sep 2013, 19:46

Informeer eens bij Leder Inbouw Nederland.

GasDwerg
Vagling liefhebber

Bericht door GasDwerg » di 24 sep 2013, 20:12

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » wo 25 sep 2013, 18:51

Offerte van Leder Inbouw Nederland is 1599 euro... Volgende stap is een lokale stoffeerder die vooral bezig is met klassieke auto's maar ook de nodige BMWs en andere moderne auto's van een maatkostuum heeft voorzien. De beste man is op vakantie - volgende week ga ik er eens langs!

M.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » do 26 sep 2013, 07:06

Ben benieuwd houd ons s.v.p. op de hoogte
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » zo 29 sep 2013, 10:10

Al iemand ervaring met het eco-leather van Alba? http://www.alba-automotive.com/ Het werd mij bij de Volkswagen dealer aangeraden.

Het ziet er uit als leer, voelt als leer, 100.000 km garantie en kost voor een Up! (slechts) rond de 600,- a 700,- euro. Is de helft! Logootjes kunnen ook gemaakt worden etc.

F.Moerland

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » zo 29 sep 2013, 10:39

F.Moerland schreef:Al iemand ervaring met het eco-leather van Alba? http://www.alba-automotive.com/ Het werd mij bij de Volkswagen dealer aangeraden.

Het ziet er uit als leer, voelt als leer, 100.000 km garantie en kost voor een Up! (slechts) rond de 600,- a 700,- euro. Is de helft! Logootjes kunnen ook gemaakt worden etc.

F.Moerland
Nou, dat ziet er best wel interessant uit! Wat ik (nog) niet door heb: is het kunstleer, gerecyceld leer of nog iets anders. Qua prijsstelling vind ik het acceptabel. Persoonlijk zou ik nooit voor contrasterende stiknaden kiezen: het is zó moeilijk om precies de contouren van bijv. een hoofdsteun te volgen, dat ieder stiksel dat ook maar een beetje uitsteekt(...) eruit ziet als een mislukking. Als ik het zo bekijk, lijkt een kleur in overeenstemming met de deurpanelen EN een rode bies me wel een aardige optie!

M.

Gaaf01
Forum newbie

Bericht door Gaaf01 » zo 29 sep 2013, 12:27

MauriceR. schreef:
F.Moerland schreef:Al iemand ervaring met het eco-leather van Alba? http://www.alba-automotive.com/ Het werd mij bij de Volkswagen dealer aangeraden.

F.Moerland
Nou, dat ziet er best wel interessant uit! Wat ik (nog) niet door heb: is het kunstleer, gerecyceld leer of nog iets anders. Qua prijsstelling vind ik het acceptabel. Persoonlijk zou ik nooit voor contrasterende stiknaden kiezen: het is zó moeilijk om precies de contouren van bijv. een hoofdsteun te volgen, dat ieder stiksel dat ook maar een beetje uitsteekt(...) eruit ziet als een mislukking. Als ik het zo bekijk, lijkt een kleur in overeenstemming met de deurpanelen EN een rode bies me wel een aardige optie!

M.
Dat ziet er goed uit zeg. Ik zou ook graag ervaring horen van gebruikers

Sent from my iPad using Tapatalk HD
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » zo 29 sep 2013, 15:14

Ziet er idd gaaf uit!
Zitten hebben trouwens ervaring met Up's..

http://www.alba-automotive.com/showroom/vw/up/
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » zo 29 sep 2013, 18:55

Ziet er inderdaad goed uit - nu nog wat gebruikerservaring. Net als M ben ik ook benieuwd waar het eco leer uit bestaat. Heb dat ook nog niet kunnen vinden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » zo 29 sep 2013, 19:03

Informatie van de site:

Wat is eco-leather?

Eco-leather heeft de kwaliteit, look en feel van echt leder. Ook de pasvorm komt volledig overeen met dat wat u van leer gewend bent. Onze hoge kwaliteit eco-leather wordt gemonteerd zoals het originele fabrieksinterieur. Wij garanderen niet alleen veiligheid en 100% werkende airbags maar leveren bovendien standaard 100.000 km of 2 jaar volledige garantie.

Eco-leather heeft een aantal belangrijke eigenschappen en zelfs voordelen ten opzichte van echt leer. De vezelstructuur is hetzelfde waardoor Alba eco-leather niet alleen oogt maar ook voelt als echt leder. Daarnaast is eco-leather licht-, kras- en scheurbestendig, slijtvast, ademend, vochtregulerend en zuur- en alkaliresistent.

DonkUp
Vagling liefhebber

Bericht door DonkUp » zo 29 sep 2013, 19:17

henri schreef:Informatie van de site:

Wat is eco-leather?

Eco-leather heeft de kwaliteit, look en feel van echt leder. Ook de pasvorm komt volledig overeen met dat wat u van leer gewend bent. Onze hoge kwaliteit eco-leather wordt gemonteerd zoals het originele fabrieksinterieur. Wij garanderen niet alleen veiligheid en 100% werkende airbags maar leveren bovendien standaard 100.000 km of 2 jaar volledige garantie.

Eco-leather heeft een aantal belangrijke eigenschappen en zelfs voordelen ten opzichte van echt leer. De vezelstructuur is hetzelfde waardoor Alba eco-leather niet alleen oogt maar ook voelt als echt leder. Daarnaast is eco-leather licht-, kras- en scheurbestendig, slijtvast, ademend, vochtregulerend en zuur- en alkaliresistent.
Weten we nog niet wat voor materiaal het is....
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » zo 29 sep 2013, 20:10

Kunstleer? Net als de originele leatherette.

Zal net als echt leder in vele verschillende kwaliteiten leverbaar zijn.

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » zo 29 sep 2013, 20:15

DonkUp schreef:
henri schreef:Informatie van de site:

Wat is eco-leather?

Weten we nog niet wat voor materiaal het is....
Precies!

Als ik google op 'eco leather' (zonder verbindingsstreepje) kom ik juichende artikelen tegen over hergebruikt leer en of leer dat met minder slechte vloeistoffen is bewerkt. Maar... als ik de tekst op de Alba-site lees, wordt hun product Eco-leather (met hoofdletter en verbindingsstreepje!) constant vergeleden met ECHT leder. Zou ik niet doen als mijn product ook van leder is! Zoals ik het lees, is het een kunststof met alle goede (...) eigenschappen van leder.

Eigenlijk een heel vreemde wereld: vroeger wilde mijn vader altijd dolgraag stoffen bekleding in zijn auto's, want het skai vond hij maar niks. En moest daar fors voor bijbetalen Nu, zoveel jaar later, kijken we naar Eco-leather en denk ik na over bijbetalen voor kunstleder...

M.

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » ma 30 sep 2013, 15:21

Update:

Ik had zojuist een heel aardige mevrouw van Alba aan de telefoon die me geduldig alles uitlegde over het Eco-leather. Een paar belangrijke details:
* Het een een microfiber. Dus geen leer, ook geen ecologisch bewerkt leer.
* De enige kleuren die ze in dit materiaal hebben is zwart en wit (bies) - zoals je ook op de foto's op de site ziet. Andere kleuren zijn er (nog) niet. Je kunt wel de stiksels in allerlei verschillende kleuren krijgen en laten gebruiken.
* Inbouwen duurt ongeveer een dag, bij Alba in Amsterdam-West of - als je je auto nog niet hebt- voor aflevering via de dealer ingebouwd.
* Prijs voor de Up! is zoals 'ie op de site staat: 695 euro, incl. BTW, excl. extra's als Up!-logo etc.

Ik denk dat ik een keertje naar Amsterdam rijd!

Menno

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » za 02 nov 2013, 23:43

Ik heb een Up besteld en krijg deze in Januarie. Met Eco-leather...ik heb nog geen enkele andere auto of zittinge gezien/gevoeld met dit materiaal en heb eigenlijk een gok genomen. Ik hoop dat het mooi zal zijn. En sterk.

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » wo 18 dec 2013, 22:07

Leuk feitje... ik heb bij mijn nieuwe Up ook de middenarmsteun er bij besteld en ja, ook die is inmiddels met het eco-leather bekleed!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 dec 2013, 22:42

Toch zou ik dan liever voor echt leer gaan. Dat leeft op een manier dat je met geen enkel ander materiaal voor elkaar krijgt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

ronk_1976
Vagling liefhebber

Bericht door ronk_1976 » zo 19 jan 2014, 22:54

Mijn Groove Up! heeft ook echt leder. Zie de foto's in mijn voorstel forum. Heb er bij van Mossel 710 euro voor betaald. Ex BTW, inclusief stoelverwarming.
Stoelverwarming is wel wat minder effectief dan bij het kunst leder van mijn Black Up! vanwege het veel dikkere leder, maar zelf vind ik dat het er super strak uitziet.

ronk_1976
Vagling liefhebber

Bericht door ronk_1976 » zo 19 jan 2014, 22:55

Afbeelding

Plaats reactie