benzine verbruik in de praktijk
Re: benzine verbruik in de praktijk
Mijn eerste 600 km gereden met mijn eerste VW High Up 75 pk automaat met een verbruik van 1 op 20.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb er nu 3000 km op zitten en rijdt een 60 pk blue-motion. In praktijk rijdt ik 1 op 17 maar dan gebruik ik de auto wel voor veel korte stukjes in de stad. Het is tenslotte een stadsauto. Maar daar moet de up het volgens mij niet van hebben . Op de snelweg bij een snelheid van 110 zit het gebruik wel rond de 1 op 22.
Dus de beloofde cijfers van Volkswagen haalt de auto volgens mij echt niet. Let ook op het feit dat de kilometer teller te weinig aangeeft. Als ik op de teller 110 km / uur rijdt geeft de tom tom net iets meer dan 100 km / uur aan. Verder is de aanduiding van het benzinepeil verraderlijk. DE eerste 200 km komt de wijzer niet uit de hoek, maar dan gaat het opeens wel heel erg snel. Ik ben geen ruige rijder ( anders had ik wel en andere auto gekocht ). Maar voor de rest ben ik zeker wel te spreken over de up. Het rijgedrag en de veiligheid in mijn up move geeft je een veilig gevoel. Ik zou hem zeker aanraden boven de peugeot , citroen en Toyota in de zelfde klasse.
Dus de beloofde cijfers van Volkswagen haalt de auto volgens mij echt niet. Let ook op het feit dat de kilometer teller te weinig aangeeft. Als ik op de teller 110 km / uur rijdt geeft de tom tom net iets meer dan 100 km / uur aan. Verder is de aanduiding van het benzinepeil verraderlijk. DE eerste 200 km komt de wijzer niet uit de hoek, maar dan gaat het opeens wel heel erg snel. Ik ben geen ruige rijder ( anders had ik wel en andere auto gekocht ). Maar voor de rest ben ik zeker wel te spreken over de up. Het rijgedrag en de veiligheid in mijn up move geeft je een veilig gevoel. Ik zou hem zeker aanraden boven de peugeot , citroen en Toyota in de zelfde klasse.
benzine verbruik in de praktijk
Ik rij gecombineerd buiten de stad (Max 80) en veel binnen bebouwde kom. Auto levert echt wel resultaten want ik deed 1 : 21,9. Je moet wel rustig aan doen en ik denk dat daar veel mensen voor de bijl gaan. Ik heb per rit van 18 km ongeveer 10 stoplichten, en als je je goed aan de schakelverklikker houd dan gaat het aardig goed. Je voelt je eerst een oude opa maar als je de sport aan gaat om de benzinemeter naar beneden te houden, vind ik het best wel leuk.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik zie het ook als een sport Xanderv! Elke keer weer proberen je highscore te verbeteren! De schakelindicator volgen werkt prima maar van stilstand naar 80 en bij 50 in de 5e versnelling lijkt me niet heel goed voor het motortje?
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
- Jeroen Spits
- Vagling liefhebber
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
- Locatie: Heerhugowaard
Re: benzine verbruik in de praktijk
De schakelindicator net even voor zijn is helemaal een leuke sport, dan rij je nog net iets zuiniger.. ik haalde toen 4,4 l op 100 kmbobbie schreef:Ik zie het ook als een sport Xanderv! Elke keer weer proberen je highscore te verbeteren! De schakelindicator volgen werkt prima maar van stilstand naar 80 en bij 50 in de 5e versnelling lijkt me niet heel goed voor het motortje?
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Up! op je bumper!
Re: benzine verbruik in de praktijk
Nu net zo'n 2000 km gereden en het verbruik ongeveer 1: 18 nog wat ( 75 pk) bij verschillende wegen ook snelweg
en sneller dan 110.
Niet slecht boordcomputer is wat optimistischer gem. 5 ltr per 100 km dus 1 :20
Opvallend is dat de auto ook bij wat "meer snelheid" zo lekker stabiel is.
Alleen oppassen met de neus bij verkeersdrempels ---> andere thread.
en sneller dan 110.
Niet slecht boordcomputer is wat optimistischer gem. 5 ltr per 100 km dus 1 :20
Opvallend is dat de auto ook bij wat "meer snelheid" zo lekker stabiel is.
Alleen oppassen met de neus bij verkeersdrempels ---> andere thread.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hoi,
Ik met mijn 60 pk upje een rit van 21 km 4,8 op de boordcomputer. Ik heb hem pas sinds vrijdag.
Dit is gereden 50 km en 80 km wegen. Terug weg het zelfde..ben best tevreden.
Ik met mijn 60 pk upje een rit van 21 km 4,8 op de boordcomputer. Ik heb hem pas sinds vrijdag.
Dit is gereden 50 km en 80 km wegen. Terug weg het zelfde..ben best tevreden.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Niet om je pret te drukken maar de boordcomputer is behoorlijk enthousiast qua verbruik hoor. Maar 4,8 is wel makkelijk te halen op 60 en 80 wegen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Volgens mij is de boordcomputer in iedere auto behoorlijk optimistisch.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Donateur member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30
Re: benzine verbruik in de praktijk
ik heb net de eerste keer moeten tanken bij een kmstand van precies 500, gem verbruik 6,7l/100km
volkswagen high up black edition full options
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Gisteren een stukje van 30km 1:10 gereden....
En de boordcomputer is optimistisch
En de boordcomputer is optimistisch
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vol trappen levert 1 op 10 op? Valt me nog mee! De 500 twinair turbo van mijn vriendin reed moeiteloos 1 op 7,5 a 1 op 8 onder volle belasting.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zou zomaar kunnen. Dit is enkel wat de boordcomputer aangaf
Re: benzine verbruik in de praktijk
inmiddels bijna 60.000 op de teller en nog steeds 1 op 23 zelf met winterbanden (60pk)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Indrukwekkend Dirk. Hoe bereken je het verbruik?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: benzine verbruik in de praktijk
1:23 haalt die van mij als ie stationair staat te draaien voor de deur.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Tja ik sta ook verbaasd te kijken naar het verbruik hier. Beste wat ik tot nu toe gehaald heb is 1:18 en dan doe ik enorm mijn best. Tussen de 100 en 110 op de snelweg.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Daar ben ik ook best benieuwd naar, temeer omdat het lijkt alsof er enorme verschillen zijn.Auke schreef:Tja ik sta ook verbaasd te kijken naar het verbruik hier. Beste wat ik tot nu toe gehaald heb is 1:18 en dan doe ik enorm mijn best. Tussen de 100 en 110 op de snelweg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vandaar -naast dit nuttige draadje- deze poll: viewtopic.php?f=6&t=3065Petrolhead Tom schreef:Daar ben ik ook best benieuwd naar, temeer omdat het lijkt alsof er enorme verschillen zijn.Auke schreef:Tja ik sta ook verbaasd te kijken naar het verbruik hier. Beste wat ik tot nu toe gehaald heb is 1:18 en dan doe ik enorm mijn best. Tussen de 100 en 110 op de snelweg.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Nou dat is wel een heel globaal plaatje. Het is al eens eerder ter sprake gekomen dat dit niks bewijst over de zuinigheid van de drieling.
Er zullen lease rijders tussen zitten die maximaal gas geven want hoeven toch niks te betalen (aan de pomp). Die zullen gemiddeld 1 op 16 rijden denk ik.
Mensen die de auto om zijn zuinigheid hebben gekocht zullen er ook meer aan doen om zuinig te rijden. Dus naar mijn mening zou je alleen mensen toe moeten laten die serieus proberen zuinig te rijden toch.
Daarnaast moet je ook nog verschil maken tussen de 60pk en 75pk versies want het is al naar voren gekomen dat de 75pk versie al minder zuinig is.
Daarom zeg ik dat het niks bewijst een grote poll waar iedereen zijn vebruik in knalt. Misschien wilde jij dat wel weten hoor wat het verbruik is van iedereen. Maar de meeste mensen vragen zich hier af hoe Zuinig de drieling is.
Er zullen lease rijders tussen zitten die maximaal gas geven want hoeven toch niks te betalen (aan de pomp). Die zullen gemiddeld 1 op 16 rijden denk ik.
Mensen die de auto om zijn zuinigheid hebben gekocht zullen er ook meer aan doen om zuinig te rijden. Dus naar mijn mening zou je alleen mensen toe moeten laten die serieus proberen zuinig te rijden toch.
Daarnaast moet je ook nog verschil maken tussen de 60pk en 75pk versies want het is al naar voren gekomen dat de 75pk versie al minder zuinig is.
Daarom zeg ik dat het niks bewijst een grote poll waar iedereen zijn vebruik in knalt. Misschien wilde jij dat wel weten hoor wat het verbruik is van iedereen. Maar de meeste mensen vragen zich hier af hoe Zuinig de drieling is.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |