VW Up! van Jeroen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Jeroen-Up
Forum newbie

VW Up! van Jeroen

Bericht door Jeroen-Up » do 12 dec 2013, 21:34

Hallo mede uppers!

Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een nieuwe Up! Een 3-deurs zwart metallic Easy Up!, een van de laatste dit jaar die ik te pakken kreeg. Het is een zakelijke auto die ik gebruik voor mijn eigen bedrijf. Voornamelijk ben ik op pad als trouwfotograaf. Hiervoor had ik een Citroen C1 die 3 jaar trouwe dienst heeft gedaan. Met de insteek 3 jaar te rijden en net onder een ton te verkopen was zijn tijd aangebroken. Vanwege zakelijke voordelen na veel onderzoek bij de 3-ling Up!, Citigo en Mii terecht gekomen. Dit natuurlijk vanwege de lage bijtelling met z'n 95gr/CO2 uitstoot. De VW vind ik het mooist van de 3. Dus op zoek gegaan en geslaagd. Hoefde alleen maar rijklaar gemaakt te worden en ik kon hem oppikken.
Ook de Up zal (vooralsnog) 3 jaar mijn partner zijn en dan waarschijnlijk ook weer ingeruild worden.

Waarom de Easy Up!? Ik geef persoonlijk niks om extra's. Wat audio betreft heb ik specifieke wensen en dus hoeft er van mij standaard niks in. Airco vindt ik zonde. Heb je een zuinige auto en dan gaat je brandstofverbruik zwaar omhoog door gebruik van airco. Daarnaast in mijn vak als je op een warme zomerdag veel in en uit je auto moet kun je maar beter wennen aan de warmte. Dus een 'kale' auto was goed genoeg voor mij. Echter vind ik de Up! een slag beter dan de C1, het is 'meer' auto. Stoelen zijn beter, weggedrag is fijner en hij is ook stiller. Voelt gewoon net wat beter dan de C1.

Voordeel van een 'kale' auto is dat je hem zelf kunt 'aankleden', en dat doe ik dan ook graag! Inmiddels al gedaan:
- Achterste 3 ramen geblindeerd. Doe ik van het voorjaar opnieuw, want de spikkeltjes op de rand bleken dermate hoog dat de folie daar een witte 'lucht rand' achterlaat en dat is niet mooi.
- Pilot Pro Line Bi Xenon en Philips Silverline knipperlichten. Ik wacht nog op extra aanbod led dagrijlampen.
- Complete Hertz en Alpine audio installatie. Alpine CDE-177BT front unit, Hertz ESK 165L compo set, Hertz DBX 25 sub en laatste 2 versterkt door een Hertz HCP 4D. (Geadviseerd, gekocht en ingebouwd door http://www.caraudioshop.nl / http://www.concept4cars.nl AANRADER!!!)
- Zomerbanden vervangen door Dunlop SP Winter Response 2 175/65 R14. Voorjaar Dezent TD Dark 15" eronder met waarschijnlijk eveneens Dunlops.
- En het is nog een plan om de gehele auto te wrappen in een gaaf design. C1 heeft veel krasschade opgelopen door 3 jaar wasstraat en dat lot wilde ik de Up! eigenlijk besparen!

Sinds de aanschaf van de Up! heb ik dit forum veel geraadpleegd voor allerhande tips en informatie. Nu eenmaal de hoognodige zaken gedaan hoog tijd me hier aan te melden. Zodoende mee kletsen over diverse zaken, kennis uitwisselen en eventuele vragen kunnen stellen.

Heeft iemand vragen, brand los! Ik deel graag kennis!

Groet,
Jeroen

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeroen-Up op vr 13 dec 2013, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Pop Up!
Forum eindbaas

Re: VW Up! van Jeroen

Bericht door Pop Up! » do 12 dec 2013, 22:34

Welkom Jeroen!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

vwupassen
Donateur member

Bericht door vwupassen » do 12 dec 2013, 22:57

Welkom en mooie uitvoering/upgrades. Foto maakt het plaatje af ;-)
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » vr 13 dec 2013, 11:57

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

MAZE
Vagling liefhebber

Bericht door MAZE » vr 13 dec 2013, 12:36

Welkom,

Leuke plannen, en reeds gerealiseerde plannen. Ik maar das mijn meening had toch gekozen voor een meer aangeklede versie. De af fabriek getinte achterste ramen zijn maar 70 euro extra ipv 150 die een tintman rekent. Verbruik met airco aan viel ook wel mee reed dagelijks met airco aan verbruik nog steeds boven de 1:21-1:24. En als je veel op de weg zit is luxe cruise control en zo verdomd handing ik reed er 51500km in elf maanden. Ik reed in een aangekleede citigo tour met wat extra s, schroefset en wielen en zo. Comfort op Schroefset nog steeds erg goed dit ter zijde..

Ik zeg have fun en geniet van de up veel fijne KMS

Jeroen-Up
Forum newbie

Bericht door Jeroen-Up » vr 13 dec 2013, 13:04

MAZE schreef:Welkom,

Leuke plannen, en reeds gerealiseerde plannen. Ik maar das mijn meening had toch gekozen voor een meer aangeklede versie. De af fabriek getinte achterste ramen zijn maar 70 euro extra ipv 150 die een tintman rekent. Verbruik met airco aan viel ook wel mee reed dagelijks met airco aan verbruik nog steeds boven de 1:21-1:24. En als je veel op de weg zit is luxe cruise control en zo verdomd handing ik reed er 51500km in elf maanden. Ik reed in een aangekleede citigo tour met wat extra s, schroefset en wielen en zo. Comfort op Schroefset nog steeds erg goed dit ter zijde..

Ik zeg have fun en geniet van de up veel fijne KMS
Dat valt me dan mee het verbruik met airco, moet ik dan toch op terugkomen! ;) Wat het ramen tinten betreft, dit doe ik zelf. Ik heb dit jaren professioneel gedaan, dus koud kunstje. En ik weet niet of ze af fabriek ook verschillende tinten leveren? Ik heb zelf namelijk 5% lichtdoorlaat, zeer donker. Schroefset of verlagen vind ik wel heel erg mooi en maakt het aanzicht inderdaad een stuk beter, maar met 35.000 km per jaar ben ik ook wel voorzichtig met het comfort. Met mijn vroegere Fiat moest ik kruipen over drempels en die was maar 4cm verlaagd. Dat wil ik toch echt niet meer. :D

Jeroen-Up
Forum newbie

Bericht door Jeroen-Up » vr 13 dec 2013, 18:16

Verhaal even bijgewerkt met 2 snel gemaakte foto's... ;)

vwupassen
Donateur member

Bericht door vwupassen » vr 13 dec 2013, 18:27

Kijk. even wat foto's maakt de topic toch leuker. ;-) :p
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » vr 13 dec 2013, 19:46

Welkom! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

MuziekUP
Vagling liefhebber

Bericht door MuziekUP » vr 13 dec 2013, 21:42

Welkom Jeroen. Ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt, maar zou een 4-deurs niet handiger zijn geweest? Camera's en ander fotogereedschap etc. op achterbank, makkelijk in-/uitpakken met 4 deuren, want bagageruimte achterin niet heel groot?
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Jeroen-Up
Forum newbie

Bericht door Jeroen-Up » vr 13 dec 2013, 23:14

MuziekUP schreef:Welkom Jeroen. Ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt, maar zou een 4-deurs niet handiger zijn geweest? Camera's en ander fotogereedschap etc. op achterbank, makkelijk in-/uitpakken met 4 deuren, want bagageruimte achterin niet heel groot?
Helemaal mee eens! Ik had een Take Up! 5-deurs zo goed als gekocht, maar toen vond ik nog een Easy Up! helaas dus alleen 3-deurs. Verschil was echter 1350 eurie. Dat had ik er niet voor over...

Plaats reactie