Koppeling nu al versleten??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door dubbel-UP! » di 10 apr 2012, 18:40

Geen goede ervaring bij die UP! user...

Maar wel even goed om aan te geven dat het een heel ander verhaal / probleem is dan in dit Topic.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door High-up! » di 10 apr 2012, 18:41

Dat is dan misschien een verhaal op basis van foutmarge... ;-)
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door dirk » di 10 apr 2012, 19:28

Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door Crash » di 10 apr 2012, 19:43

dirk schreef:Beste mensen, vanmorgen de auto naar de dealer gebracht.Conclusie gerammel komt uit de versnellingsbak.Dit mag niet voorkomen .Warm koude motor maakt geen klap uit .dat ding hoort stil te zijn.Er komt een splinternieuwe versnellingsbak onder en valt uiteraard onder garantie. Dus beste up rijders, hebben jullie hetzelfde probleem, laat je niet wegsturen met een flauwekul verhaaltje. Er zullen in Nederland nog wel meer met dit soort klachten binnenkomen.Waarschijnlijk ben ik de eerste.(P.s. de bak is backorder duurt een weekje)Begrijpelijk!
Pfff dit is balen man! :?

Hoop dat het een uitzonderlijk geval is, VW zal de Up toch lang genoeg getest om dit soort mankement te vinden neem je toch aan. Houdt ons op de hoogte!
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door Ron UP » di 10 apr 2012, 19:48

Mooi dat t gevonden is voor je!! En ook dat t opgelost word. Hopelijk was dit eenmalig anders heb je kans dat er een terugroepactie gaat komen mss.
Nu nog ff een weekje wachten, ben benieuwd !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door High-up! » di 10 apr 2012, 20:56

Wel balen dus!! Gatver! Wel fijn dat ze t zo oppakken.
Heb je wel vervangend vervoer gekregen?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door Tom Westendorp » wo 11 apr 2012, 07:32

Netjes opgelost door je dealer Dirk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: KOPPELING NU AL VERSLETEN?

Bericht door TOP UP! » wo 11 apr 2012, 09:53

It is wel balen zeg :( Als er al meerdere mensen met dit probleem rondrijden! Maarja, 60 pk is natuurlijk enorm veel voor zo'n versnellingsbak!

Misschien kunnen we een POLL maken voor mensen die dit probleem hebben! Kan natuurlijk compleet willekeurig zijn maar misschien komt het alleen bij een 60 pk uitvoering voor of bij een uitvoering zonder/met Bluemotion.....

Ik vraag mij af hoe VW hier mee omgaat als dit na de 2 jaar garantie gebeurd en ze weten dat dit een bekend probleem is....

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door JuP ! » wo 11 apr 2012, 09:59

Netjes opgelost door de dealer, al kan ik me voorstellen dat je er niet happy bij voelt.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Tom Westendorp » wo 11 apr 2012, 10:06

Komop mensen het is een volledig nieuwe auto. Kinderziektes horen erbij. Heeft de dealer ook de kans om te presteren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door JuP ! » wo 11 apr 2012, 10:09

Dat klopt Tom, zolang je er niet mee langs de snelweg komt te staan of in de welbekende middle of nowhere....en PON mar wat coulance verleent (PON en Coulance in 1 zin, is normaal een no-go)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 10:39

Misschien idd wel handig om te vermelden om welke uitvoering het gaat, 60 of 75 pk. De 60 pk heeft nl volgens kenners een andere versnellingsbak dan de 75pk......
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Tom Westendorp » wo 11 apr 2012, 10:48

Voor de volledigheid lijkt me dat ook zeker belangrijk. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RoyVisser » wo 11 apr 2012, 13:46

Dirk heeft kijkend naar zijn eerdere posts een 60pk versie, ik ga het goed in de gaten houden wanneer ik de mijne krijg. Al had dat niet veel anders geweest als er niemand problemen hadden gehad, rammeltjes of dingetjes horen niet in een nieuwe auto, zodra dat voorkomt sta ik gelijk bij de dealer ;)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RonaldNL » wo 11 apr 2012, 17:59

Dat is pech en balen ja maar uiteraard garantie het is en blijft een apparaat he kan altijd wat aan zijn ook nieuw en dat geldt voor alles heb ook weleens een Lamborghini moeten aan duwen die niet starte dus ook die hebben weleens wat :D

En als het een terugroep actie word ook geen probleem al denk ik niet dat het zo vaart zal lopen
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Cees
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 11:02
Locatie: Krommenie

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Cees » wo 11 apr 2012, 19:18

Dit is volgens mij wel een probleem, kom het op Duitse en Engelse forums al tegen. :?
http://www.upownersclub.co.uk/forum/2-f ... page4.html
Vond ik deze tekst.
´Just found out from a friend who works for vw that this gearbox noise in 5th which is a bearing issue is causing a real headache for vw in Germany and that the first batches are the worst. There is articles about the issues in german car mags

Edited by mark72 - 09 Apr 2012 at 9:28am´

Misschien kan Ben hier meer over te weten komen.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 19:45

Cees schreef:Dit is volgens mij wel een probleem, kom het op Duitse en Engelse forums al tegen. :?
http://www.upownersclub.co.uk/forum/2-f ... page4.html
Vond ik deze tekst.
´Just found out from a friend who works for vw that this gearbox noise in 5th which is a bearing issue is causing a real headache for vw in Germany and that the first batches are the worst. There is articles about the issues in german car mags

Edited by mark72 - 09 Apr 2012 at 9:28am´

Misschien kan Ben hier meer over te weten komen.
Als het alleen puur om een lager in de vijfde versnelling gaat, maakt het volgens mij niet niet uit of het om een 60 of 75 pk versie gaat aangezien de eindoverbrenging wel gelijk is toch?.
Hoop dat het maar om een bepaalde batch gaat :roll:

Bryan

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dubbel-UP! » wo 11 apr 2012, 19:52

Vele reactie's, maar weten jullie wel of dit een gelijkend probleem is zoals in dit Topic als eerste is gepost?
Ik vermoed namelijk (door de berichten te lezen) dat dit gedoe met de 5de versnelling een heel ander probleem zou kunnen zijn en niet lijkt op het eerste bericht........
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 19:55

dubbel-UP! schreef:Vele reactie's, maar weten jullie wel of dit een gelijkend probleem is zoals in dit Topic als eerste is gepost?
Ik vermoed namelijk (door de berichten te lezen) dat dit gedoe met de 5de versnelling een heel ander probleem zou kunnen zijn en niet lijkt op het eerste bericht........

Klopt wat je zegt,.... ;)

Bryan

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door eas » wo 11 apr 2012, 20:01

dus is er niet 1 probleem , maar al 2 ....
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Plaats reactie