Aangevallen door automobilist en schade

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Jos Bosch » wo 05 feb 2014, 15:22

Darryl schreef:Ik moest zowat de berm in toen hij mij inhaalde. En sinds wanneer moet ik bang zijn dat ik de verkeerde tegenkom. Het gedrag dat deze man vertoonde mag dan nooit maar ook nooit gebeuren. Iedereen maakt soms wel eens een foutje, afsnijden, te zacht de snelweg op onterecht toeteren? en dan wordt ik ook boos maar ik ga niet iemand aanvallen... Ik blijf rustig en haal diegene gewoon in wanneer het kan.

Van mij apart mag die man de rest van ze leven niet meer rijden en de cel in. Wat ik heb gedaan (toeteren) is niemand kwaad doen en in het ergste geval betekend toeteren: rij eens door.
En ik zal nooit onterecht toeteren, dat ik deze man tegenkwam was gewoon toeval.

Maar volgende keer weet ik het wel, dashcam en iets om mezelf te verdedigen.
Sjoerd schreef: Ik haal ook vaak genoeg mensen in die precies 50 rijden. Kom op! Ik heb wel meer te doen, ik probeer m'n brood te verdienen. Soms verdien ik er meer aan om die boete te betalen voor 15 te snel dan te laat op afspraak of werkzaamheden die niet afkomen.

Dit onderstreept wel weer het stereobeeld dat ik onderweg heb met automobilisten in kleine autootjes: veel sneller met de hand op de claxon en belerend vingertje. :naughty:
Laatst gewijzigd door Jos Bosch op vr 07 feb 2014, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door up! » wo 05 feb 2014, 17:10

Precies, die aso's moet je even goed de les lezen! Dus gewoon lekker toeteren als je het ergens niet mee eens bent of als je je ergert, en goed laten merken dat zij iets verkeerd doen en dat jij wel weet hoe je je moet gedragen in het verkeer. Het zal ze leren! En zeker weten dat ze er iets van opsteken en zich volgende keer zullen gedragen, dat is echt zeker. En als ze zich blijven misdragen, dan heb jij in ieder geval je best gedaan om ze tot de orde te roepen. En komen ze de volgende keer weer langs met te hoge snelheid of treuzelen bij het stoplicht, gewoon lekker weer toeteren, sommige mensen leren het nooit.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Xanderv » wo 05 feb 2014, 17:27

Ok ik ben dit aan het volgen en wilde tot nu toe ook niet reageren.

Het rechtvaardigt niet wat de man deed, bij lange na niet maar het toeteren bij het verkeerslicht lokte het natuurlijk wel uit. Er zijn nou eenmaal aso's op de weg helaas. Ik wil daar niet over uitweiden.

Maar Jos je zegt dat de politie er niks aan dat ouwe vrouwtje doet. Dat is onzin als wij zoiets constateren mag ze niet verder rijden en bij twijfels of ze nog wel in staat is on te rijden geven we haar op bij het CBR voor een 130 procedure.

En jij gaat mensen achtervolgen als je dat ziet of heb je de politie gebeld en die hebben alleen een boete gegeven.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Xanderv » wo 05 feb 2014, 18:12

Up! Ik snap je punt helemaal maar als jij elke keer met de schade zit en die persoon zit te lachen na de tijd... Dan heb je er dus geen ene klote aan en hij zal niet veranderen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door up! » wo 05 feb 2014, 18:37

Xanderv schreef:Up! Ik snap je punt helemaal maar als jij elke keer met de schade zit en die persoon zit te lachen na de tijd... Dan heb je er dus geen ene klote aan en hij zal niet veranderen
Precies! Mijn bericht was doorspekt met sarcasme, ik bedoelde dus het tegenovergestelde van wat ik schreef... Je hebt er echt helemaal niets aan om je zo druk te maken om het gedrag van anderen. Aso's zullen toch niet veranderen. Sterker, ze worden alleen maar agressief als je hun gedrag probeert te veranderen. Als iemand je irriteert, laat het gewoon los, je hebt er niets aan om je zo te ergeren.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Ibizaboy » wo 05 feb 2014, 19:30

Gewoon triest dat je niet meer mag toeteren,

Vanmiddag had ik hetzelfde.

Reed op mijn gemakkie 50, zit er ineens een Fiat 500 te kleven, links naar rechts. lekker laten gaan.
Ik naar rechts voorsorteren om naar rechts te gaan, ga die naast me staan, kijkt die mij vuil aan omdat ik niet volgens hem doorrijdt.
Ik lachte hem gewoon uit, kon die ook niet waarderen, het was dat mijn licht op groen ging, en hij niet achter mij meer aan kon, want hij stond te wachten op mij te pakken.

En dit maak ik ook s'ochtens vaak mee rond regio R'dam als ik naar mijn werk gaat, dan denk ik : ga lekker eerder weg!

Nee, mensen mogen ALLES bij een ander,maar als ze terecht worden gewezen worden ze boos, of bellen ze je je baas op (tja, dat heb je met reclame van een automaterialen busje ;), gaan ze gelijk het slachtoffertje uithangen)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door up! » wo 05 feb 2014, 19:48

Ibizaboy schreef:En dit maak ik ook s'ochtens vaak mee rond regio R'dam als ik naar mijn werk gaat, dan denk ik : ga lekker eerder weg!
Opvallend dat je dit vaak meemaakt. Ik zit tamelijk veel op de weg (40.000km per jaar) en ik maak het nooit mee dat er iemand kleeft, mij boos aankijkt of snijdt etc... Maar misschien komt dat door mijn eigen houding op de weg.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

marco-ehv
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:39

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door marco-ehv » wo 05 feb 2014, 21:01

een deuk in je auto schoppen is nooit goed te praten maar hoeveel last heb jij ervan als je ingehaald word?? al rijd ie 150 ipv 50!!!! jij hoeft zijn bekeuring toch niet te betalen?? of jou rijbewijs in te leveren als er toevallig onopvallende politie het ziet??? let gewoon op je eigen dan heb je het al druk zat en nu doordat jij voor politieagent bent gaan spelen heb jij flinke schade aan je auto en mag je van geluk spreken dat ie niet je raam eruit geslagen heeft en jou bewerkt heeft en wat betreft die andere automobilsten??? als ik jou zou horen toeteren als iemand jou harder inhaalt dan jij "vind" dat mag zou ik me er ook niet mee bemoeien!! dit roep je dan op jezelf af!! nog ff voor de duidelijkheid keur ik dit gedrag absoluut niet goed maar ik irriteer me ook gruwelijk aan die moraalridders cq politieagenten die menen ieder ander maar te moeten corrigeren!!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Jos Bosch » wo 05 feb 2014, 22:55

[quote="Xanderv"]Ok ik ben dit aan het volgen en wilde tot nu toe ook niet reageren.

Het rechtvaardigt niet wat de man deed, bij lange na niet maar het toeteren bij het verkeerslicht lokte het natuurlijk wel uit. Er zijn nou eenmaal aso's op de weg helaas. Ik wil daar niet over uitweiden.

Maar Jos je zegt dat de politie er niks aan dat ouwe vrouwtje doet. Dat is onzin als wij zoiets constateren mag ze niet verder rijden en bij twijfels of ze nog wel in staat is on te rijden geven we haar op bij het CBR voor een 130 procedure.

En jij gaat mensen achtervolgen als je dat ziet of heb je de politie gebeld en die hebben alleen een boete gegeven.[
Laatst gewijzigd door Jos Bosch op vr 07 feb 2014, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door oppermii » wo 05 feb 2014, 23:09

112 bellen bij blikschade?

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door RobertJ » do 06 feb 2014, 01:41

oppermii schreef:112 bellen bij blikschade?
Nja, ik ben benieuwd waar op de a10, maar de a10 is erg druk en een 75jarige zonder geldig rijbewijs in een aanrijding op zo een drukke weg, met 112 kan evt snel een rijbaan worden afgesloten. Blikschade is niet perse rijdbaar, en een aanrijding door achteropkomend verkeer van deze aanrijding is ook een risico etc etc.

Op sommige snelwegen staat langs de kant: bij pech bel 112 ;)

Sent from my XT897

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door RobertJ » do 06 feb 2014, 01:52

Even een berichtje over dit topic. Toeteren heeft weinig zin voor de aso's, dat klopt. Soms veroorzaken zij dergelijke irritatie of gevaarzetting dat claxoneren een natuurlijke en soms noodzakelijke actie is, soms ook niet. Daarbij kunnen wij ook niet zomaar andermans situatie ongezien beoordelen natuurlijk...

Ik wil voorstellen om de toeterdiscussie een beetje te laten voor wat het is, het lijkt er namelijk op dat mensen zich meer dan zij daadwerkelijk zijn, aan een kant van de "partijen" opstellen en dit lijkt tot irritaties in dit topic te lijden.... daarvoor zitten we natuurlijk niet met zijn allen up zo een leuk forum!

(En laten we geweld of vernieling nou niet rechtvaardigen door uitlokking, daarvoor heeft de mens intelligentie en mogelijkheid tot dialoog :) )

Sent from my XT897

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Jos Bosch » do 06 feb 2014, 11:24

RobertJ schreef:
oppermii schreef:112 bellen bij blikschade?
Nja, ik ben benieuwd waar op de a10, maar de a10 is erg druk en een 75jarige zonder geldig rijbewijs in een aanrijding op zo een drukke weg, met 112 kan evt snel een rijbaan worden afgesloten. Blikschade is niet perse rijdbaar, en een aanrijding door achteropkomend verkeer van deze aanrijding is ook een risico etc etc.

Op sommige snelwegen staat langs de kant: bij pech bel 112 ;)
Laatst gewijzigd door Jos Bosch op vr 07 feb 2014, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Jos Bosch » do 06 feb 2014, 11:26

RobertJ schreef:Even een berichtje over dit topic. Toeteren heeft weinig zin voor de aso's, dat klopt. Soms veroorzaken zij dergelijke irritatie of gevaarzetting dat claxoneren een natuurlijke en soms noodzakelijke actie is, soms ook niet. Daarbij kunnen wij ook niet zomaar andermans situatie ongezien beoordelen natuurlijk...

Ik wil voorstellen om de toeterdiscussie een beetje te laten voor wat het is, het lijkt er namelijk op dat mensen zich meer dan zij daadwerkelijk zijn, aan een kant van de "partijen" opstellen en dit lijkt tot irritaties in dit topic te lijden.... daarvoor zitten we natuurlijk niet met zijn allen up zo een leuk forum!

(En laten we geweld of vernieling nou niet rechtvaardigen door uitlokking, daarvoor heeft de mens intelligentie en mogelijkheid tot dialoog :) )

Sent from my XT897
+1
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door GasDwerg » do 06 feb 2014, 11:54

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Darryl » do 06 feb 2014, 13:09

Valt me wel op dat redelijk wat mensen hier op hun achterhoofd zijn gevallen.
Gewoonweg lompe reacties, meningen die totaal nergens opslaan en eigen slechte gewoontes goed praten...
Henkjan schreef:Verder is ligt de zaak nu bij de recherche en gaan ze proberen camerabeelden te achterhalen om achter het kenteken te komen.

:lol: Wat denk je zelf????? Die doen er echt niets mee hoor!
Wat denk je wel niet Henkjan? Dat we in een 3e wereldland wonen waar iedere simpele zaak aan de kant wordt geschoven? De recherche is nu wel degelijk camerabeelden aan het opvragen nadat ik de exacte tijden heb doorgegeven.
marco-ehv schreef:een deuk in je auto schoppen is nooit goed te praten maar hoeveel last heb jij ervan als je ingehaald word?? al rijd ie 150 ipv 50!!!! jij hoeft zijn bekeuring toch niet te betalen?? of jou rijbewijs in te leveren als er toevallig onopvallende politie het ziet??? let gewoon op je eigen dan heb je het al druk zat en nu doordat jij voor politieagent bent gaan spelen heb jij flinke schade aan je auto en mag je van geluk spreken dat ie niet je raam eruit geslagen heeft en jou bewerkt heeft en wat betreft die andere automobilsten??? als ik jou zou horen toeteren als iemand jou harder inhaalt dan jij "vind" dat mag zou ik me er ook niet mee bemoeien!! dit roep je dan op jezelf af!! nog ff voor de duidelijkheid keur ik dit gedrag absoluut niet goed maar ik irriteer me ook gruwelijk aan die moraalridders cq politieagenten die menen ieder ander maar te moeten corrigeren!!
En sinds wanneer zijn "moraalridders" slecht? niet dat ik er een was toen ik toeterde, hij reed mij eerst bijna van de weg en gaat vervolgens stil staan bij een stoplicht. En te zien aan jou laatste zin kan je je eigen fouten niet inzien? Dus als jij iets verkeerds doet (afsnijden) en iemand toetert, ga je je dan daaraan irriteren? Leer van je fouten en accepteer ze en zeg desnoods sorry. Er zijn genoeg mensen die hun eigen fouten inzien en een handgebaar maken van "sorry ik zat niet op te letten", dan vind ik het prima, kan ons allemaal gebeuren, ook wordt er getoeterd.
GasDwerg schreef:Ik vind die aso wel heel erg dapper. :clap:

Weet die veel welke psychopaat hij daarbij kan tegenkomen ... :shhh:
Precies! stel ik had een wapen bij me en ik was niet helemaal 100 in me hoofd... Maar hoe die man op mij af kwam rennen was ook niet normaal joh... Hij dacht dat hij de wereld was en een aankon.
Ik had hem trouwens met gemak kunnen overrijden maar had niet bepaald zin in een "poging tot doodslag" veroordeling
up! schreef:Precies, die aso's moet je even goed de les lezen! Dus gewoon lekker toeteren als je het ergens niet mee eens bent of als je je ergert, en goed laten merken dat zij iets verkeerd doen en dat jij wel weet hoe je je moet gedragen in het verkeer. Het zal ze leren! En zeker weten dat ze er iets van opsteken en zich volgende keer zullen gedragen, dat is echt zeker. En als ze zich blijven misdragen, dan heb jij in ieder geval je best gedaan om ze tot de orde te roepen. En komen ze de volgende keer weer langs met te hoge snelheid of treuzelen bij het stoplicht, gewoon lekker weer toeteren, sommige mensen leren het nooit.
En om af te sluiten, ik heb gisteren nog getoeterd omdat iemand het verstandig vond om te telefoneren bij een stoplicht, reed dus weer niet door. Moet ik dan passief stil gaan staan en zo een "wegpiraat" over mij heen laten lopen omdat ik nu bang moet zijn door die man die mij aanviel... Dacht het dus niet.

Ik laat het erbij dat het een kans was van 1 op 1000000000, en de volgende keer in het ergste geval zelf iets heb om me te verdedigen.

Ik wou alleen een antwoord wat de kosten zouden zijn van me deur en die heb ik.

Als iemand nog denkt een slimme mening te hebben zoals dat de politie niet helpt of dat ze zicht irriteren aan bepaalde mensen terwijl ze zelf totale imbecielen zijn, hou dan lekker je mening voor je aub.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door Psycho_Mantis » do 06 feb 2014, 13:54

Poging tot doodslag zal wel meevallen, deze meneer mag helemaal niet lopen over de weg.
Jammer dat er zoveel idioten op de weg zitten. Je mag tegenwoordig blij zijn dat je nog leeft na een auto rit.

marco-ehv
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:39

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door marco-ehv » do 06 feb 2014, 23:05

ik zeg na jou opmerkingen: ga vooral door met toeteren naar mensen die je inhalen en ga niet iets anders vergelijken als je een keer enkel claxoneert als iemand bij het stoplicht niet op let! je bent nu 2 verschillende dingen door elkaar aan het halen! helaas is niet iedereen het met je eens aangezien de vele reactie's maar ik zeg toeter en corrigeer er lekker op los, we zien het volgende schade geval vanzelf wel weer op het forum verschijnen ;) oh misschien een advies om te solliciteren bij de politie??? dan kun je andere automobilisten de hele dag corrigeren en krijg je er nog voor betaald ook nog ;)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door RobertJ » vr 07 feb 2014, 21:41

marco-ehv schreef:ik zeg na jou opmerkingen: ga vooral door met toeteren naar mensen die je inhalen en ga niet iets anders vergelijken als je een keer enkel claxoneert als iemand bij het stoplicht niet op let! je bent nu 2 verschillende dingen door elkaar aan het halen! helaas is niet iedereen het met je eens aangezien de vele reactie's maar ik zeg toeter en corrigeer er lekker op los, we zien het volgende schade geval vanzelf wel weer op het forum verschijnen ;) oh misschien een advies om te solliciteren bij de politie??? dan kun je andere automobilisten de hele dag corrigeren en krijg je er nog voor betaald ook nog ;)
Statistisch gezien kan er weer flink geclaxoneerd worden nu :)

On topic: al wat gehoord van de politie? Echt zo jammer dat je geen(partieel)kenteken hebt kunnen bemachtigen.

Sent from my XT897

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Aangevallen door automobilist en schade

Bericht door NoTVR » za 08 feb 2014, 16:58

Leuke draad...
Ik weet wel wat mijn vader zou hebben gedaan als iemand was uitgestapt om een deuk in zijn deur te schoppen : die was nooit meer ingestapt. Je weet nooit wie je tegenkomt, het best kun je de idioten laten wat ze zijn... Idioten dus.

Plaats reactie