Concurentie voor de Up
Concurentie voor de Up
Nu de eerste foto's bekend zijn van de nieuwe Twingo en oa de nieuwe Peugeot 108 ben ik eigelijk wel benieuwd wat de Up rijders hier van vinden. Wat mij betreft zien ze er niet verkeerd uit en zal het zeker een flinke concurent voor de Up worden.
Re: Concurentie voor de Up
Beide zien er inderdaad erg leuk uit! De 108 is sowieso kleiner(50l minder kofferbak) en de twingo heeft de motor achterin (wel een turbomotor: GAAF! Leker spelen als het nat of glad is)
Echter denk ik dat deze autootjes ook voor een groot deel een mode artikel zijn, waar de up door zijn redelijk saaie maar functionele ontwerp toch een andere doelgroep aanspreekt (zakelijke rijder?)
Ik zou in ieder geval, tot zover de huidige informatie reikt, alleen een twingo tce als alternatief voor mezelf overwegen, maar ik heb mn up net en ben er erg blij mee
Sent from my XT897
Echter denk ik dat deze autootjes ook voor een groot deel een mode artikel zijn, waar de up door zijn redelijk saaie maar functionele ontwerp toch een andere doelgroep aanspreekt (zakelijke rijder?)
Ik zou in ieder geval, tot zover de huidige informatie reikt, alleen een twingo tce als alternatief voor mezelf overwegen, maar ik heb mn up net en ben er erg blij mee
Sent from my XT897
Re: Concurentie voor de Up
Dit topic is niet zoveel zonder plaatjes en informatie.
Als eerste de Peugot 108
De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed en blijft dus qua formaat een échte stadsauto. Zijn draaicirkel is met 9,60 meter bijzonder klein. Er zijn twee motoren beschikbaar, beide van Peugeot zelf en niet meer van Toyota zoals bij de 107. De 1.0 e-VTi heeft 68 pk en stoot slechts 88 g/km uit, goed voor 14 procent bijtelling. Deze driecilinder is ook te koppelen aan een halfautomaat met vijf versnellingen. De tweede motor is de 1.2 VTi met 82 pk, die valt net buiten de 14 procent bijtellingscategorie. Het nieuwe onderstel zorgt volgens Peugeot voor betere stuureigenschappen en meer stabiliteit.
Zijn nog geen prijzen van bekend. maar ik denk dat deze meer gaat kosten dan 1 van de drieling.
Dan de Twingo
De derde generatie van Renaults kleinste heeft nu standaard vijf portieren en de motor is naar achteren verhuisd.
Het platform voor de nieuwe Twingo werd in samenwerking met Daimler ontwikkeld, dat het gaat gebruiken voor de nieuwe Smart Forfour. Opvallend is dat de wielen ver op de hoeken staan, met als gevolg een korte overhang aan zowel de voor- als de achterzijde. En dat komt de binnenruimte weer ten goede. De achterlichten vormen een geheel met de glazen achterklep en scharnieren dus mee omhoog.
Ook van deze zijn nog geen prijzen bekend.
Ik denk dat dit wel een concurrent kan worden voor onze drieling.
Ben wel benieuwd hoe het gaat rijden als je de motor achterin hebt zitten in zo'n kleine auto.
Als eerste de Peugot 108
De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed en blijft dus qua formaat een échte stadsauto. Zijn draaicirkel is met 9,60 meter bijzonder klein. Er zijn twee motoren beschikbaar, beide van Peugeot zelf en niet meer van Toyota zoals bij de 107. De 1.0 e-VTi heeft 68 pk en stoot slechts 88 g/km uit, goed voor 14 procent bijtelling. Deze driecilinder is ook te koppelen aan een halfautomaat met vijf versnellingen. De tweede motor is de 1.2 VTi met 82 pk, die valt net buiten de 14 procent bijtellingscategorie. Het nieuwe onderstel zorgt volgens Peugeot voor betere stuureigenschappen en meer stabiliteit.
Zijn nog geen prijzen van bekend. maar ik denk dat deze meer gaat kosten dan 1 van de drieling.
Dan de Twingo
De derde generatie van Renaults kleinste heeft nu standaard vijf portieren en de motor is naar achteren verhuisd.
Het platform voor de nieuwe Twingo werd in samenwerking met Daimler ontwikkeld, dat het gaat gebruiken voor de nieuwe Smart Forfour. Opvallend is dat de wielen ver op de hoeken staan, met als gevolg een korte overhang aan zowel de voor- als de achterzijde. En dat komt de binnenruimte weer ten goede. De achterlichten vormen een geheel met de glazen achterklep en scharnieren dus mee omhoog.
Ook van deze zijn nog geen prijzen bekend.
Ik denk dat dit wel een concurrent kan worden voor onze drieling.
Ben wel benieuwd hoe het gaat rijden als je de motor achterin hebt zitten in zo'n kleine auto.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: RE: Concurentie voor de Up
Eigenlijk is een basis 208 ook een concurrent van de duurdere ups, maar je ziet ze weinig.
Re: Concurentie voor de Up
Hangt er vanaf wat je voor een basis 208 gaat betalen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Concurentie voor de Up
Aan die achterwielaandrijving op de Twingo heb je volgens mij helemaal niets. Met zo'n wielbasis kan je de auto niet echt in een hoek zetten. De kans dat je achterstevoren staat is erg groot in een drift. Vermogen om met het gas te spelen is er vooralsnog ook niet.
Re: Concurentie voor de Up
Ik denk sowieso dat de 108 goedkoper gaat worden, omdat ze bij peugeot heel goed weten waarmee ze moeten concurreren, hij is ook nog kleiner.Xanderv schreef:.....
De twingo lijkt mij duurder dan de up, deze heeft immers een krachtigere motor en een vrij ingewikkelde(dure?) achterklepconstructie. De tijd zal het leren
Sent from my XT897
Re: Concurentie voor de Up
Mooie auto die Twingo/gefacelifte Fiat 500.
Ik dacht dat chinezen konden kopiëren, maar fransen dus ook.
Voor mensen die een Fiat 500 te duur vinden is dit een mooie oplossing. Ik denk dat de Twingo het erg goed gaat doen tzt. Hij oogt iig stukken beter dan de VW Up!
Ik dacht dat chinezen konden kopiëren, maar fransen dus ook.
Voor mensen die een Fiat 500 te duur vinden is dit een mooie oplossing. Ik denk dat de Twingo het erg goed gaat doen tzt. Hij oogt iig stukken beter dan de VW Up!
Re: Concurentie voor de Up
Zien er beidde qua design goed uit maar als ze net zo oncomfortabel zitten als de voorgangers dan hoef ik er nooit een.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: Concurentie voor de Up
Dat is puur smaak dat de twingo beter oogt. Ik vind het een namaak fiat 500 en die vond ik al lelijk.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concurentie voor de Up
Zowel de 107 als de Twingo vind ik er goed uitzien. Ben benieuwd naar de interieurfoto's, specificaties en prijzen van beide modellen. Ook nieuwsgierig of beide modellen net zo volwassen aanvoelen qua rijden als de VAG-drieling. Zo ja, dan zijn het serieuze concurrenten voor de Up, Mii en Citigo.
Re: Concurentie voor de Up
Sorry dan ben ik maar de fanboy, vind ze allebei niet zo mooi en aantrekkelijk....
Ben toch heel blij nog steeds met mijn Up!
Ben toch heel blij nog steeds met mijn Up!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Concurentie voor de Up
Nee, werkelijk? Ik dacht dat het een feit was als iemand dat zo zegtXanderv schreef:Dat is puur smaak dat de twingo beter oogt
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Concurentie voor de Up
... Waardevolle aanvulling
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Concurentie voor de Up
Beide erg mooi en wat meer frivool. Denk ook nog met plezier terug aan de paar Citybugs die ik heb gehad. Ik wilde niet meer wachten nu vandaar dat het een VAG drieling is geworden.
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
- Locatie: Assen
Re: Concurentie voor de Up
Ik denk dat die 108 wel serieuse concurentie gaat worden dat doen de 107, C1 en Aygo op het moment ook.
Hoop alleen dat ze het interieur beter maken en dan met namen de stuurinrichting...
Hoop alleen dat ze het interieur beter maken en dan met namen de stuurinrichting...
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Concurentie voor de Up
Een week of twee geleden waren beide heel kort te zien op het Franse autoprogramma "Auto/Moto"... Nooit gedacht dat ik dit nog ooit van een Franse wagen zou zeggen maarre... ik vind ze allebei een serieuze verbetering tegenover de huidige generaties. Vooral de mid-engined Twingo zie ik wel zitten haha!!
Wat betreft de Aygo, Toyota zal niet meer samenwerken met Peugeot en Citroën... blijven alleen nog de 108 en de C1 zusjes over
Wat betreft de Aygo, Toyota zal niet meer samenwerken met Peugeot en Citroën... blijven alleen nog de 108 en de C1 zusjes over
up! Black BMT 75pk 3d
- StefanK-Mii
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
- Locatie: Assen
Re: Concurentie voor de Up
Hoezo de achterklep van de up en Volvo afgekeken .... Maar hij oogt wel leuk, op de ronde koplampen voor wat ik niet vind staan
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Concurentie voor de Up
Haha toch niet... volgens Renault afgekeken van de R5 Turbo... ze hadden hem zelfs in de handen gegeven van "mister" R5 Turbo himself, namelijk Jean Ragnotti...Xanderv schreef:Hoezo de achterklep van de up en Volvo afgekeken .... Maar hij oogt wel leuk, op de ronde koplampen voor wat ik niet vind staan
up! Black BMT 75pk 3d