waardeloze shit GARMIN navigatie

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door CityGo010 » do 12 jun 2014, 09:47

Ik erger me al 8 maanden , dat is precies de tijd dat ik mijn citygo heb aan die waardeloze , traag als dikke stront en steeds vastlopende GARMIN navigatie.

Het ding is langzaam als dikke stront !!
Had hier voor de JVC KW NT30 die deed alles in 1/4 van de tijd !!

Ben al 3x terug geweest naar de dealer als die helemaal vast gelopen is en die doen dan een harde reset en dan werkt het weer even.

Ik denk dat het de goedkoopste zooi is die er bestaat met specs. die in de gemiddelde GSM nog vele tientallen keren beter zijn , Ram geheugen 128MB ofzoiets ??

Ik gebruik het hele ding niet eens meer . Ik plak me GSM er tegen aan en gebruik de app Navigatie via Android.

De pest met een vast navigatie sijsteem is dat je het er maar mee moet doen en geen keus hebt !!

Je kan toch geen duurdere monteren op dezelfde plek ?

Zijn er nu meer die dezelfde problemen hebben of denken de meeste hier van het is niet anders dus moeten we

ermaar mee leren leven ??
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Touchwood » do 12 jun 2014, 09:55

Zo, wat een opwinding. Zo af en toe reset ik het apparaat zelf. Verder prima dingetje.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Altos » do 12 jun 2014, 10:18

Totaal geen last van deze klachten...verder vind het geschreeuw wat overdreven maargoed, ieder z'n ding...

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door up! » do 12 jun 2014, 11:36

Altos schreef:Totaal geen last van deze klachten...verder vind het geschreeuw wat overdreven maargoed, ieder z'n ding...
+1
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door VinceP » do 12 jun 2014, 11:40

Geen problemen met mijn orginele Navigon systeem in me Citigo...
Anders ff laten update door de dealer of zelf. of navishop ofzo
Skoda CitiGO Tour

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Jos Bosch » do 12 jun 2014, 14:57

Hier ook geen problemen met mijn Navi.Werkt perfect zowel de navigatie,bellen en de muziek via Bluetooth.

Mischien eens proberen om de fabrieksinstellingen terug te zetten en daarna weer opnieuw te Updaten.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door GuidoUp » do 12 jun 2014, 15:45

Ik heb een navigon.. Weet niet of die beter zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Xanderv » do 12 jun 2014, 16:46

Navigon, tevreden over. Navigatie kon beter maar Bluetooth bellen is super! Media spelen ook super dus ik klaag niet
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door CityGo010 » do 12 jun 2014, 23:59

Ik begrijp dat de NAVIGNON beter werkt dan die rotzooi van GARMIN wat ik heb ?

Omdat mijn CityGo van 9-2013 is heb ik de vette pech GARMIN zooi te hebben.

Nou bleutooth bellen dat werkt sowieso helemaal niet, stoort en piept kraakt je bent gewoon onverstaanbaar , maar dat had ik ook eerlijk gezegd niet verwacht, maar dat die navi er 30 sec.
over doet om een route te berekenen daar word ik echt gek van en dan ook nog vaak tijdens de berekening vastloopt en dan weer helemaal van voor af aan moet beginnen , grrrrrrr.

Mijn vorige navi was van JVC dat was een grandioos apparaat, nooit geen problemen mee.

Mijn samsung telefoon berekent dezelfde route in 6 seconden !! en loopt nooit vast , ik heb me al een paar keer goed moeten beheersen dat hele klote GARMIN ding niet uit het raam te smijten.
Nu zit mijn gsm met elastiek vast aan die GARMIN als soort van steuntje en die doet het navigatiewerk nu

Wees in ieder geval blij als je geen GARMIN hebt , je kan beter nix hebben !! Ik denk dat er gewoon veels te weinig RAM geheugen inzit, 128 / 256MB ofzo waardoor het ding steeds vastlopers heeft.
Als je stad en straat hebt ingevoerd en je drukt op "bereken route", gebeurd er daarna 4 seconden lang helemaal niets !! In het begin dacht ik die is kapot, nu weet ik dat het kennelijk normaal is.

De pest is dat de fabriek bepaald wat erin komt en je geen keuze hebt. Ik heb van de dealer begrepen dat ik ook niet terug kan naar NAVIGNON.

Dus moet die hele CityGo er maar uit over paar maanden, en dat allemaal met dank aan GARMIN !! Bij mijn volgende auto ga ik eerst uitgebreid die navi testen want heb het gewoon dagelijks nodig.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door CityGo010 » vr 13 jun 2014, 00:11

VinceP schreef:Geen problemen met mijn orginele Navigon systeem in me Citigo...
Anders ff laten update door de dealer of zelf. of navishop ofzo

Ik zal eens naar zo'n navi shop gaan, als laatste kans dat ik er een bruikbaar apparaat voor terug krijg, Het is gewoon niet handig als je GSM steeds het navi werk moet doen, zeker niet als

er bellers tussendoor komen.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Inge » vr 13 jun 2014, 05:44

Hier ook geen problemen met de navi. Wel met de topic titel. waarom moet het woord S*** daarin gebruikt worden. Volstaat "waardeloze" niet?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Touchwood » vr 13 jun 2014, 07:27

Ach, Inge, de TS maakt een wat hulpeloze indruk en dan valt het S-woord al gauw.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door oppermii » vr 13 jun 2014, 09:07

Gewoon lekker die frustraties er uit gooien, heerlijk!
Garmin maakt nou eenmaal troep, daarom heb ik er geen besteld bij mijn Mii.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Altos » vr 13 jun 2014, 09:31

Ik heb ook een garmin dus je claims gelden niet voor alle verkochte exemplaren.
Beetje overdreven hoe je nu al 2 maal loopt te roepen, schoppen en schreeuwen vind ik...en dat je auto er dan uit gaat om deze reden is helemaal een belachelijke stelling...koop een 1 din uitklap scherm van jvc of pioneer zoals je wilt, geef ff 900 euro uit en stop met klagen en dit nutteloze geschop...sorry hoor maar forums zijn er mijn inziens voor om info en dergelijke de delen niet om als een bruut te gaan typen over een enkel exemplaartje wat niet werkt. Beetje meedenken met de rest van de lezers kan geen kwaad lijkt me...schrijf die haat mails maar naar Garmin of je dealer...info is welkom maar of dat nu zo moet???
Misschien verwacht ik wel teveel van iemand die niet eens het typenummer van zijn auto kan schrijven (citygo ipv citigo), waar de bluetooth ook van zijn telefoon afhankelijk is (bij mij en vele anderen namelijk geen probleem en superhelder geluid aan beide kanten) en niet eerst gewoon een vraag stelt maar eerst allerlei uitingen doet als een aap die met banden gooit...Zo...mijn frustratie er ook meteen uit...succes verder met je probleem.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door JoVe » vr 13 jun 2014, 10:23

Geen problemen met de Navigon. Maar Garmin is toch van Navigon of andersom.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Touchwood » vr 13 jun 2014, 10:52

Die dingen zijn exact gelijk...
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Jos Bosch » vr 13 jun 2014, 12:34

JoVe schreef:Geen problemen met de Navigon. Maar Garmin is toch van Navigon of andersom.
Navigon is overgenomen door Garmin.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Tom Westendorp » vr 13 jun 2014, 13:19

De Garmin is toch gewoon een nieuwe versie van de Navigon. Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van de telefoonkwaliteit van de Navigon maar dat is bij TomTom bijvoorbeeld niet anders. Wil je echt wat zul je inderdaad een compleet ander systeem in moeten bouwen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door RobertJ » vr 13 jun 2014, 22:40

Vind tomtom over het algemeen beter klinken en eea veel sneller berekend. Zeker die nieuwe apparaten met capacitieve touch screens werken zoveel soepeler. Ook wat meer resolutie had gemogen.

Ik zal er niet zoveel over klagen, het werkt immers min of meer, maar als je veel onderweg bent (naar onbekende bestemmingen) is het wel wat vermoeiend.

Het ergste vind ik de telefoonkwaliteit. Ik hoor de tegenpartij prima, maar ik moet schreeuwen om verstaanbaar te zijn bij de andere kant. Dat maakt handsfree nauwelijks veiliger(ontspannender) dan een telefoon aan de oor...

Opzich is de prijs acceptabel voor een semi geintergreerd systeem, maar had graag een upgrade mogelijkheid gezien.

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: waardeloze shit GARMIN navigatie

Bericht door Xanderv » za 14 jun 2014, 00:06

Zo raar want iedereen waarmee ik bel zegt me super te verstaan.
Daarnaast heeft Tom Tom geen mediafunctie zover ik weer en die vind ik bij de navigon toch ook prima


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie