Hillhold laten aanpassen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
JCC
Vagling liefhebber

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door JCC » wo 17 sep 2014, 10:12

1 nadeel van dat hill hold..

Op vakantie was de parkeerplaats een steile oprit omhoog.
Met gedoseerd achteruit eraf rijden (dus met de koppeling in en met de rem achteruit rollen) bleef ie telkens even op de hill hold hangen.
Dus ik moest de handrem gebruiken om normaal achteruit te rollen.

Verder is de hill hold heel handig.
Al betrap ik me erop dat ik nog regelmatig de handrem gebruik bij hellingen (parkeergarage's en zo).

F.Moerland
Vagling liefhebber

Bericht door F.Moerland » wo 17 sep 2014, 18:16

Ik heb ham van middel (= standaard) naar lang laten zetten. Is net een fractie langer. Werkt prima en he tzal zeker geen rokende of kromme schijven op gaan leveren. Ik heb trouwens ook niet de optie om het uit te zetten. Het staat standaard altijd aan en ik zou ook niet anders willen.

SuperEd
Vagling liefhebber

Bericht door SuperEd » vr 19 sep 2014, 14:18

Ron UP schreef:Ik ben benieuwd of er al mensen zijn, die hun hillhold hebben laten aanpassen?
Hoe staat deze standaard in gesteld? Kort, middel of lang?

De optie lang lijkt me wel wat gezien we de bergen ingaan aankomende week. :D

Bevalt het?
Heb vele jaren in de bergen gereden in Oostenrijk en ik wou dat ik het toen al had.
Ik vindt het geweldig, daar ga je nog heel veel plezier van hebben.
Vooral als je bijvoorbeeld halverwege een klim bent, m.a.w. net tussen 2 bochten in en je moet gedwongen stoppen
en dan weer optrekken. 8-)

En de standaard instelling is echt wel genoeg, vooral in de bergen, koppeling los en weg.........

Enne.....tip: koppeling niet laten slepen, zo snel mogelijk los laten en de motor z'n :ugeek: werk laten doen

Succes.
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 19 sep 2014, 20:19

Nou, gisteren vertrokken naar Oostenrijk, gelijk ff langs Vagtechniek om alles te laten aanpassen. Bochtverlichting,parkeerlicht,cominghome,teardrop,verbruiksweergave en zo ook de hillhold naar "laat" laten aanpassen.
Nu zijn we inmiddels vlakbij Oostenrijk aangekomen en heb t al een paar keer moeten gebruiken :D
Ik moet zeggen dat hij net ff beter is dan de standaard instelling.
Geen overbodige luxe dus

Blij met m'n nieuwe vcds :D

( ja, zoon vagcom kabel heb ik altijd gehad bij m'n VW. transporters maar daar kan de Up niet op helaas....ik heb er toen altijd zelf veel mee ge-experimenteerd, waar de nieuwe versie te bestellen behalve Gerrit Speek? )
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » vr 19 sep 2014, 21:07

Haha niet om gemeen te zijn maar ben je niet snel genoeg dan? Ik ben altijd eerder met wegtrekken dan de hillhold los laat.

Maar wel fijn dat de optie er is en dat jij er baat bij hebt. Belangrijker nog... Fijne vakantie!!!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

JoVe
Donateur member

Bericht door JoVe » vr 19 sep 2014, 23:34

In mijn vorige auto een VW Polo BlueMotion zat ook Hillhold standaard. Ben er 3x mee naar Oostenrijk geweest in juni en zijn naar de GrossGlockner, Silveta hochalpenstrasse, Krimmler wasserfalle geweest. Hillhold werkt perfect. Alleen was het enige nadeel van de BM als ergens bergop halverwege moest stoppen de hillhold goed werkte maar je plankgas moest geven om weg te komen. De motor smoorde gewoon, maar als je bij 2000 toeren was ging die als de spreekwoordelijke brandweer vanwege de turbo. Heerlijk was dat berg op in 2e versnelling en dan net boven de 2000 toeren met 40-50 berg op.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » za 20 sep 2014, 15:52

Haha.....toevallig hebben wij net vanmiddag de Grossglockner pass gedaan. Man man, die was best pittig!! De Up had er best moeite mee hoor. Constant in zn 2 naar boven, rond de 4000 toeren gehouden. Hillhold werkte prima

Maar de Up mist echt koppel, bij ff stilstand rook je de koppeling best :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 21 sep 2014, 09:47

Ron UP schreef:Haha.....toevallig hebben wij net vanmiddag de Grossglockner pass gedaan. Man man, die was best pittig!! De Up had er best moeite mee hoor. Constant in zn 2 naar boven, rond de 4000 toeren gehouden. Hillhold werkte prima

Maar de Up mist echt koppel, bij ff stilstand rook je de koppeling best :D
Toeren zijn dan de beste remedie inderdaad. Ik heb eens in de file gestaan op zo'n bergpas met een 500 twinair. Dan is het ineens minder leuk als zo'n tor een turbogat heeft van hier tot Tokyo. Het is of niks of banden roken. Dan gaat het met de up! wel makkelijker.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie