Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 11 sep 2014, 05:56

Ten opzicht van voorheen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » do 11 sep 2014, 12:57

GuidoUp schreef:Uhm maar hebben jullie het voor over om naar zuid Limburg te rijden hiervoor????


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ben toevallig 1e week oktober in Hoog Vaals, dus zou kunnen. En daarna krijgt de up pas zijn 1e jaarbeurt. Zal zien wat de dealer er van zegt over aanremmen voor verkeerslicht en dan lichte vibratie bij remmen. Net of je voet op en neer gaat.Sterk overdreven.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 11 sep 2014, 14:33

Zo begon het ook bij mij en werd steeds erger


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door angel66 » do 11 sep 2014, 17:28

Deze schijven en remmen incl arbeid kosten dus 210 euro?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 11 sep 2014, 17:34

Dat was voor mij.... 260 met montage en dan heeft hij nog korting gedaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door angel66 » do 11 sep 2014, 17:44

Oh jammer, 260 dus? Is ook niet echt duur toch?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » do 11 sep 2014, 19:53

Inderdaad
Bij de dealer betaal je over de 300


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door angel66 » do 11 sep 2014, 20:18

En deze zijn een stuk beter toch, alleen wel een aardig eind van Den Haag.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Remschijf problemen

Bericht door Xanderv » do 11 sep 2014, 20:34

Last van is een groot woord maar soepel is anders. Ik zou anders er geen geld aan uitgeven maar Limburg is zeker te ver.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Remschijf problemen

Bericht door Frank1020 » ma 15 sep 2014, 21:48

Limburg is wel een stukje rijden, maar ik ga eens overleggen wat mijn garage hierin kan betekenen :) File rijden, helaas een vaak voorkomend tafereel, is niet fijn met van die schokkende remmen. :P

What'sUp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:46

Re: Remschijf problemen

Bericht door What'sUp » wo 01 okt 2014, 17:57

Beste leden,

Ook ik moet helaas meedelen dat mijn schijven na 9000km! Krom zijn. Door dealer, Auto Muntstad uit de Meern, bij eerste beurt bevestigd. Helaas meneer geen garantie......u remt verkeerd. Nog nooit last van gehad met 30 jaar autorijden. Bij de tweede beurt weer over geklaagd maar levert niets op. Gewoon schande. Zeker gezien er zoveel klachten zijn zou Pon iets moeten doen. Inmiddels bijna 400000km verder en trillen is nu ondraaglijk geworden. Misschien maar een klacht bij BOVAG indienen?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Remschijf problemen

Bericht door GuidoUp » wo 01 okt 2014, 18:02

Zover was ik dus ook gekomen..... Maar zelf laten vervangen bij een externe reparateur


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » wo 01 okt 2014, 19:24

Mijn up gaat 27 oktober voor de 1e jaarbeurt naar de dealer en heb al aangegeven dat bij licht aanremmen ik voel dat het rempedaal licht op en neer gaat, net of er een slag in de schijf zit. Mij benieuwen wat de reactie is.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Remschijf problemen

Bericht door RobertJ » vr 03 okt 2014, 17:54

What'sUp schreef:Beste leden,

Ook ik moet helaas meedelen dat mijn schijven na 9000km! Krom zijn. Door dealer, Auto Muntstad uit de Meern, bij eerste beurt bevestigd. Helaas meneer geen garantie......u remt verkeerd. Nog nooit last van gehad met 30 jaar autorijden. Bij de tweede beurt weer over geklaagd maar levert niets op. Gewoon schande. Zeker gezien er zoveel klachten zijn zou Pon iets moeten doen. Inmiddels bijna 400000km verder en trillen is nu ondraaglijk geworden. Misschien maar een klacht bij BOVAG indienen?
Heeft iedereen wie er last van heeft een rechtsbijstandverzekering voor consumentenaankopen? Anders misschien eens met elkaar een concept opstellen voor een ingebrekestelling naar de dealer... met een bedrijf als de DAS erachter kun je je afvragen of de dealers daarmee aan de haal gaan of gewoon een nieuwe schijf erop kwakken onder garantie

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Remschijf problemen

Bericht door Frank1020 » do 06 nov 2014, 23:23

Volgende week gaat mijn up! Naar de garage voor een beurt (50.000km) gelijk aangeven dat remmen schokkend gaat. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen en wat de oplossing gaat worden!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » do 06 nov 2014, 23:58

JoVe schreef:Mijn up gaat 27 oktober voor de 1e jaarbeurt naar de dealer en heb al aangegeven dat bij licht aanremmen ik voel dat het rempedaal licht op en neer gaat, net of er een slag in de schijf zit. Mij benieuwen wat de reactie is.

Men heeft geconstateerd dat er inderdaad een lichte slingering in zit maar dat dit nog te weinig is voor herstel. Dealer gaf al wel aan dat dit NIET onder de garantie gaat vallen. Km stand is 8845 km.
Moest bij de volgende beurt volgend jaar weer aangeven als er nog trillingen waarneembaar zijn. Ik heb aangegeven dat ik het nog niet hinderlijk vind, mede omdat je bij het (normale) remmen het niet zo voelt.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Remschijf problemen

Bericht door Kelvinator » ma 10 nov 2014, 10:31

ik heb sinds een week of 2 last van piepende remmen wanneer de remmen koud zijn.
Ofwel, in de vroege ochtend of late middag als ik naar/van werk vertrek en m'n auto/remmen nog koud zijn.
Zodra ik een stukje ga rijden piept ie wanneer ik rem. Dit geluid verdwijnt al vrij snel zodra ik m'n rem een aantal x 'gebruikt heb (ofwel, mn remmen warm zijn)

Is het verstandig om voor dit 'probleempje' naar de garage te gaan?' Of gaat dit geluid van zelf weg....
De reden van vragen is omdat mn garage/dealer niet om de hoek ligt en ik op 'kantoortijden' werk.
Ik wil liever geen vrij nemen als dat niet nodig is.
Ik heb mn auto in mei 2014 gehaald (nieuw) en heeft op het moment van schrijven 5000+ km gereden.
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » ma 10 nov 2014, 11:02

Kelvinator schreef:ik heb sinds een week of 2 last van piepende remmen wanneer de remmen koud zijn.
Ofwel, in de vroege ochtend of late middag als ik naar/van werk vertrek en m'n auto/remmen nog koud zijn.
Zodra ik een stukje ga rijden piept ie wanneer ik rem. Dit geluid verdwijnt al vrij snel zodra ik m'n rem een aantal x 'gebruikt heb (ofwel, mn remmen warm zijn)

Is het verstandig om voor dit 'probleempje' naar de garage te gaan?' Of gaat dit geluid van zelf weg....
De reden van vragen is omdat mn garage/dealer niet om de hoek ligt en ik op 'kantoortijden' werk.
Ik wil liever geen vrij nemen als dat niet nodig is.
Ik heb mn auto in mei 2014 gehaald (nieuw) en heeft op het moment van schrijven 5000+ km gereden.

Ik heb daar ook last van maar vind het nog niet hinderlijk. Komt denk ik omdat ze vochtig zijn. Bij mij voornamelijk in de achterremmen, maar na een paar keer remmen is het weg. Gebeurt alleen als je zachtjes remt.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Remschijf problemen

Bericht door Kelvinator » ma 10 nov 2014, 11:38

JoVe schreef:
Kelvinator schreef:ik heb sinds een week of 2 last van piepende remmen wanneer de remmen koud zijn.
Ofwel, in de vroege ochtend of late middag als ik naar/van werk vertrek en m'n auto/remmen nog koud zijn.
Zodra ik een stukje ga rijden piept ie wanneer ik rem. Dit geluid verdwijnt al vrij snel zodra ik m'n rem een aantal x 'gebruikt heb (ofwel, mn remmen warm zijn)

Is het verstandig om voor dit 'probleempje' naar de garage te gaan?' Of gaat dit geluid van zelf weg....
De reden van vragen is omdat mn garage/dealer niet om de hoek ligt en ik op 'kantoortijden' werk.
Ik wil liever geen vrij nemen als dat niet nodig is.
Ik heb mn auto in mei 2014 gehaald (nieuw) en heeft op het moment van schrijven 5000+ km gereden.

Ik heb daar ook last van maar vind het nog niet hinderlijk. Komt denk ik omdat ze vochtig zijn. Bij mij voornamelijk in de achterremmen, maar na een paar keer remmen is het weg. Gebeurt alleen als je zachtjes remt.
Klopt, vochtigheid veroorzaakt het deels denk ik...maar is het niet raar dat het sinds kort pas piept en dat na zo weinig km's al...
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Remschijf problemen

Bericht door Gert » ma 10 nov 2014, 12:49

Dat je er pas sinds kort last van hebt kan kloppen als vocht een rol speelt: het is najaar!

Als dat zo is zou het begin december weer minder moeten worden want dat wordt het vaak wat kouder en droger weer.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie