Twingo stelt zich voor

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Twingo stelt zich voor

Bericht door twingo » di 11 nov 2014, 20:18

Hoi, ik ben Harold en volgende week hoop ik mijn nieuwe Seat Mii 5 deurs in de kleur Silfer Leafe op te halen.
Het is een Ecomotive in de Sport Dynamic uitvoering. Als extra's heeft ie Cruise Control, PDC en het speelgoed van Garmin.
Via dit forum al verschillende interessante informatie opgescharreld, handig en leuk.
Ik zal hieronder iets vertellen over de auto's die ik gereden en hoe ik uiteindelijk nu bij de Seat Mii terecht ben gekomen.

Als eerste even mijn gebruikersnaam verklaren.
Onze eerste auto is een Renault Twingo uit 1997. Deze heerlijke auto heeft ons hart gestolen. Bijna 10 jaar geleden aangeschaft met toen 90.000 km op de teller. Na 170.000 probleemloze kilometers is de roestduivel echter genadeloos, de APK zal hij niet nog een keer overleven. Tellerstand 260.000 km en bijna 18 jaar oud. Hieronder een foto.

Afbeelding

Na een flink aantal jaar km vreten met onze Twingo kwam er gezinsuitbreiding, bovendien werd het tijd om ons rode monster als tweede auto in te gaan zetten voor mijn vrouw.
Voor het kilometers vreten (30.000 km p/jr) werd een SAAB 9-3 aangeschaft. Een heerlijke auto met de 2.2 TiD motor aan boord. Ik was en ben nog steeds verliefd op deze auto's en SAAB in zijn algemeenheid, maar aan deze schoonheid hangt een prijskaartje. Het werd allemaal wat te duur. Bovendien begon de auto steeds meer onderhoud te vragen terwijl de dagwaarde onder de 1000 euro zakte. Met pijn in het hart afscheid genomen van mijn stoere Zweed. Hieronder een foto van mijn SAABje.

Afbeelding

Als een SAAB te duur is, wat doe je dan als je wel inmiddels twee kinderen, een caravan en een diesel nodig hebt vanwege de hoge jaar kilometrage. Ik vond een mooi alternatief in een Peugeot 206 SW met de heerlijke 2.0 HDI motor.
Hoewel een stuk kleiner, is dit een heerlijke combinatie van voordeliger rijden en toch ruimte en kracht hebben.
Maar ook de Peugeot vraagt steeds meer onderhoud en met name de onverwachtse kosten begonnen mij tegen te staan.
Bovendien zit ik het grootste gedeelte van alle kilometers alleen in de auto.

Tijd om het helemaal anders aan te pakken. De Twingo moet weg, de Peugeot is te duur.
Wat nou als ik de kilometers ga vreten in een kleine nieuwe auto en mijn vrouw als tweede auto een 206 SW op benzine gaat rijden.
De daad bij het woord gevoegd en naar de VW dealer gegaan. Proefrit gemaakt met een Up en werkelijk onder de indruk van de rijeigenschappen van dit karretje. Offerte laten maken, maar toch ook nog even langs Seat.
Daar stond in de showroom de Mii die volgende week aan mij geleverd wordt, deze auto voldeed helemaal aan mijn wensen. Bovendien kregen we nog een heel leuk prijsje voor de Twingo. Ik hoop hier de komende jaren zo'n 30.000 km per jaar probleemloos in te rijden. Als ik hem heb zal ik foto's plaatsen. Hieronder nog de foto van mijn 206 SW die binnenkort ook ingeruild gaat worden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door Tom Westendorp » di 11 nov 2014, 20:26

Leuke openingspost! Welkom! Die Saab zag er goed uit op die wielen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door Autheo » di 11 nov 2014, 21:06

Welkom! Uit ervaring kan ik je vertellen dat die 30.000 km per jaar in 'n Mii comfortabel en zuinig genieten is! Eh, ik bedoel royaal genieten van z'n zuinigheid! ;)

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door MauriceR. » di 11 nov 2014, 22:18

Zo'n Saab had ik ook :romance-heartstiny:

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door MiiRens » zo 16 nov 2014, 11:55

Welkom Harold,

Veel plezier met je Mii. Je bent van plan om aardig wat km's te gaan maken met de Mii en zo te horen rijd je lang in je auto's. Ga je door tot een paar ton?

Zelf rijden we de Mii als tweede auto, al rijdt de Mii de meeste km's :roll: Zelf rijd ik ook graag in de Mii, alles is aan boord en het is ook leuk om het een beetje zuinig aan te doen.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 nov 2014, 17:42

Zuinig rijden went ook vrij snel. Al het andere valt daarna toch een beetje tegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door twingo » wo 19 nov 2014, 21:00

Vandaag de auto opgehaald en als een kind zo blij!!

Zie link voor foto's

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=4185

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Twingo stelt zich voor

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 nov 2014, 21:27

Ik zie je vast wel eens in de buurt rijden!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie