benzine verbruik in de praktijk
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Net een kort ritje van net geen 4 kilometer gereden. -1 graad buiten. Volgens de BC 1 op 13,6 haha. Ik heb de 90 graden bedrijfstemperatuur maar net gehaald (normaal haal ik die al op ongeveer de helft van de rit)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik vraag me oprecht af hoe dat mogelijk is. NOOIT boodscappen doen, nooit autobahn rijden nooit max toegestane snelheid halen etc etc..?mijndochters schreef:Dat zijn de liters getankt tov gereden kilometers........ de boordcomputer is leuk ter indicatie...weet je een beetje hoe je er voor staat..U kunt op mijn Feully link klikken, alleen getankte liters en kilometers@@lgra schreef:Sprookjes verteld door de boordcomputer.mijndochters schreef:1 op 21.5 met dit koude weer op de winterbanden. na de 15k beurt lukt het niet om boven de 1 op 22.5 te komen.....ook niet toen het weer nog beter was
Ga maar eens rekenen met dagteller en absolute liters. De snelheidsmeter overdrift al ruim 9 % en daar haalt de boordcompeter zijn data uit. Nooit opgevallen dat je met 120 op de klok net boven de 110 km echt zit? 180 op de klok is slechts 169 km h volgens de gps. Zuinig he dieVolkswagens.....
Een autobahnrit osnabruck vv in 1 dag leverde 1 op 12. 1 op. Doorsnee anticiperend rijden hield het met 1 op 17.5 echt op zonder een gevaar op de weg te worden.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
Re: benzine verbruik in de praktijk
Inderdaad!
Hoger dan 1:18 haal ik toch niet... Ik heb trouwens niet voor niets de 75 pk versie genomen. Ik rijd nu lekker door, geef lekker gas bij het stoplicht en haal met gemak andere auto's in op de snelweg, zelfs als ik al 140 rijd. Die paar euro's die ik dan bespaar door als een druif 100 te rijden op de snelweg of langzamer op te trekken dan een scootmobiel, wegen niet op tegen het plezier dat ik heb bij het rijden in mijn kleine maar toch pittige UPje. Het constant bijhouden van het verbruik en op de boordcomputer kijken tijdens het rijden word ik alleen maar paranoide van
Hoger dan 1:18 haal ik toch niet... Ik heb trouwens niet voor niets de 75 pk versie genomen. Ik rijd nu lekker door, geef lekker gas bij het stoplicht en haal met gemak andere auto's in op de snelweg, zelfs als ik al 140 rijd. Die paar euro's die ik dan bespaar door als een druif 100 te rijden op de snelweg of langzamer op te trekken dan een scootmobiel, wegen niet op tegen het plezier dat ik heb bij het rijden in mijn kleine maar toch pittige UPje. Het constant bijhouden van het verbruik en op de boordcomputer kijken tijdens het rijden word ik alleen maar paranoide van
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zelfs met mijn 60 PK niet (zie hieronder mijn Fuelly gegevens) 1:18 is voor mij alleen haalbaar heuvelaf, kombuis bij en café in zicht (zoals mijn vader dat vroeger noemde!). En dat ligt toch aan het vele stadsverkeer. Maar goed, daar is 'ie ook voor gekocht!AlexVDL schreef:Inderdaad!
Hoger dan 1:18 haal ik toch niet... Ik heb trouwens niet voor niets de 75 pk versie genomen. Ik rijd nu lekker door, geef lekker gas bij het stoplicht en haal met gemak andere auto's in op de snelweg, zelfs als ik al 140 rijd. Die paar euro's die ik dan bespaar door als een druif 100 te rijden op de snelweg of langzamer op te trekken dan een scootmobiel, wegen niet op tegen het plezier dat ik heb bij het rijden in mijn kleine maar toch pittige UPje. Het constant bijhouden van het verbruik en op de boordcomputer kijken tijdens het rijden word ik alleen maar paranoide van
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Gister 180 gereden haha dan is de Up niet zo zuinig meer
Black on Black
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vanmiddag voor de vierde keer getankt met mijn Seat Mii.
1 op 19,2 met E10 in de tank (woon vlakbij Duitsland). Had verwacht dat het verbruik zou toenemen, maar dit blijkt dus mee te vallen. De BC gaf 5.0 op 100 aan dus die afwijking lijkt ook mee te vallen.
Ik ben tevreden, 600 km rijden voor 48 euro is prima.
Denk dat het in de toekomst nog wel zuinger kan
Ben van plan mijn verbruik bij te houden via spritmonitor.
Hierbij ook mijn linkje tot nu toe...
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 70910.html
1 op 19,2 met E10 in de tank (woon vlakbij Duitsland). Had verwacht dat het verbruik zou toenemen, maar dit blijkt dus mee te vallen. De BC gaf 5.0 op 100 aan dus die afwijking lijkt ook mee te vallen.
Ik ben tevreden, 600 km rijden voor 48 euro is prima.
Denk dat het in de toekomst nog wel zuinger kan
Ben van plan mijn verbruik bij te houden via spritmonitor.
Hierbij ook mijn linkje tot nu toe...
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 70910.html
Re: benzine verbruik in de praktijk
twingo schreef:Vanmiddag voor de vierde keer getankt met mijn Seat Mii.
1 op 19,2 met E10 in de tank (woon vlakbij Duitsland). Had verwacht dat het verbruik zou toenemen, maar dit blijkt dus mee te vallen. De BC gaf 5.0 op 100 aan dus die afwijking lijkt ook mee te vallen.
Ik ben tevreden, 600 km rijden voor 48 euro is prima.
Denk dat het in de toekomst nog wel zuinger kan
Ben van plan mijn verbruik bij te houden via spritmonitor.
Hierbij ook mijn linkje tot nu toe...
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 70910.html
kan ook gewoon via Autoweek.nl
even een profiel aanmaken en klaar, kun je ook review maken van de auto
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vorig seizoen was 1:23 de standaard, nu eerder 1:20 met exact dezelfde rijstijl, ligt natuurlijk ook aan het feit dat de motor meer zijn best moet doen om op bedrijfstemperatuur te komen.
Met al mijn auto's de laatste 5 jaar pas ik een andere rijstijl toe met veel anticiperen, uitrollen voor een rood stoplicht en 100 op de snelweg (4 kilometer). Daarvoor reed ik echt heel anders met een extreem hoger verbruik en een gehaast gevoel tot gevolg. Ik ben er iig blij mee...de pomphouder minder denk ik.
Met al mijn auto's de laatste 5 jaar pas ik een andere rijstijl toe met veel anticiperen, uitrollen voor een rood stoplicht en 100 op de snelweg (4 kilometer). Daarvoor reed ik echt heel anders met een extreem hoger verbruik en een gehaast gevoel tot gevolg. Ik ben er iig blij mee...de pomphouder minder denk ik.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vierde meting / tankbeurt (in 2x): 668 km, 38 liter en dus: 1:18.
Vier x 1:18. Geloof het wel voorlopig en stop de metingen. Zoals iemand al zei: met 1:18 is goed te leven.
Trouwens ook met de benzineprijs van 1,23 die ik vandaag moest betalen in Belgie
Vier x 1:18. Geloof het wel voorlopig en stop de metingen. Zoals iemand al zei: met 1:18 is goed te leven.
Trouwens ook met de benzineprijs van 1,23 die ik vandaag moest betalen in Belgie
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik heb er nu zo'n 23.000km opzitten in de Up! en rijd structureel tussen de 650 en 700km op een tank en gooi er dan altijd tussen de 32 en 35 liter in. Gemiddeld genomen dus toch zo'n 1 op 20 met mijn 60pk Up!. Wel moet ik hierbij vermelden dat ik 90% op de snelweg rijd en dat ik veelal 110 op de cruisecontrol rijd.
Nu met het winterweer en wat steviger doorrijden zit ik vaak maar op 600km op een tank en ook dan, 35L prut erin.
Het record wat ik behaald heb tijdens mijn gebruik, toen ik er echt mijn best voor deed en ook op de snelweg niet boven de 90km/u kwam was net geen 900km op 35L.
Nu met het winterweer en wat steviger doorrijden zit ik vaak maar op 600km op een tank en ook dan, 35L prut erin.
Het record wat ik behaald heb tijdens mijn gebruik, toen ik er echt mijn best voor deed en ook op de snelweg niet boven de 90km/u kwam was net geen 900km op 35L.
Re: benzine verbruik in de praktijk
Netjes he
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
-
- Forum newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hallo
Gisteren de 90.000km gepasseerd, voor de geïnteresseerde even een opsomming (VW Move Up, handgeschakeld, 60 pk, Cruise Control, geen airco). Ik heb alles bij gehouden in een excell sheet, verbruik is elke keer berekend door gereden km/aantal liters. Benzine is zowel in Nederland als in Belgie getankt. Auto heeft 15/30/45/60.000 beurt gehad, ben vanaf 60.000km overgegaan naar een interval van 30.000km (i.p.v. 15.000km).De 90.000km beurt is nog niet uitgevoerd en dus nog niet meegeteld. Bij 15.000km beurt zijn de schijfremmen (garantie) vervangen, uitlaatschild en draagarm van de ophanging zijn later vervangen evenals de Airbag schakelaar (alles onder garantie). Wegenbelasting en verzekering heb ik niet meegerekend in de onkosten. De eerste banden (Continental) liggen er nog steeds onder en gaan de 100.000km halen (gebruik geen winterbanden), banden zijn wel bij 45.000km omgewisseld van voor naar achter.
Ik rijd dagelijks 160km woon werk verkeer, hiervan is ± 120km snelweg en ± 40km binnendoor. Op de snelweg rij ik op CC meestal rond de 110km/h. Binnendoor hou ik 90km/h (waar 60km/h is toegestaan) en 50km/h (bij 30km/h), waar mogelijk rijd ik op CC. Laat de auto wel veel rollen en hou relatief hoge bochtensnelheid aan, zodat ik weer niet zoveel hoef te accelereren. Verder wordt de auto thuis nog gebruikt voor hier en daar een boodschap te doen. Auto is nieuw gekocht in oktober 2012.
Totaal aantal km: 90.000km.
Aantal liters getankt: 4348 ltr.
Aantal Euro’s benzine: € 6797
Overige onkosten: € 784
Gemiddeld verbruik: 1:20.7
Zuinigste tank beurt: 1:24.9
Schadelijkste tankbeurt: 1:19.0
Kosten per km (incl. onkosten) € 0.084
gr. Henk
Gisteren de 90.000km gepasseerd, voor de geïnteresseerde even een opsomming (VW Move Up, handgeschakeld, 60 pk, Cruise Control, geen airco). Ik heb alles bij gehouden in een excell sheet, verbruik is elke keer berekend door gereden km/aantal liters. Benzine is zowel in Nederland als in Belgie getankt. Auto heeft 15/30/45/60.000 beurt gehad, ben vanaf 60.000km overgegaan naar een interval van 30.000km (i.p.v. 15.000km).De 90.000km beurt is nog niet uitgevoerd en dus nog niet meegeteld. Bij 15.000km beurt zijn de schijfremmen (garantie) vervangen, uitlaatschild en draagarm van de ophanging zijn later vervangen evenals de Airbag schakelaar (alles onder garantie). Wegenbelasting en verzekering heb ik niet meegerekend in de onkosten. De eerste banden (Continental) liggen er nog steeds onder en gaan de 100.000km halen (gebruik geen winterbanden), banden zijn wel bij 45.000km omgewisseld van voor naar achter.
Ik rijd dagelijks 160km woon werk verkeer, hiervan is ± 120km snelweg en ± 40km binnendoor. Op de snelweg rij ik op CC meestal rond de 110km/h. Binnendoor hou ik 90km/h (waar 60km/h is toegestaan) en 50km/h (bij 30km/h), waar mogelijk rijd ik op CC. Laat de auto wel veel rollen en hou relatief hoge bochtensnelheid aan, zodat ik weer niet zoveel hoef te accelereren. Verder wordt de auto thuis nog gebruikt voor hier en daar een boodschap te doen. Auto is nieuw gekocht in oktober 2012.
Totaal aantal km: 90.000km.
Aantal liters getankt: 4348 ltr.
Aantal Euro’s benzine: € 6797
Overige onkosten: € 784
Gemiddeld verbruik: 1:20.7
Zuinigste tank beurt: 1:24.9
Schadelijkste tankbeurt: 1:19.0
Kosten per km (incl. onkosten) € 0.084
gr. Henk
Laatst gewijzigd door Kevin #34# op do 18 dec 2014, 18:48, 3 keer totaal gewijzigd.
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Dat zijn zeer mooie cijfers moet ik zeggen. Zeker de meest 'schadelijke' tankbeurt valt nog vrij hoog uit vind ik. Ziet er goed uit.Kevin #34# schreef:Hallo
Gisteren de 90.000km gepasseerd, voor de geïnteresseerde even een opsomming (VW Up, handgeschakeld, 60 pk, geen airco). Ik heb alles bij gehouden in een excell sheet, verbruik is elke keer berekend door gereden km/aantal liters. Benzine is zowel in Nederland als in Belgie getankt. Auto heeft 15/30/45/60.000 beurt gehad, ben vanaf 60.000km overgegaan naar een interval van 30.000km (i.p.v. 15.000km).De 90.000km beurt is nog niet uitgevoerd en dus nog niet meegeteld. Bij 15.000km beurt zijn de schijfremmen (garantie) vervangen, uitlaatschild en draagarm van de ophanging zijn later vervangen evenals de Airbag schakelaar (alles onder garantie). Wegenbelasting en verzekering heb ik niet meegerekend in de onkosten. De eerste banden (Continental) liggen er nog steeds onder en gaan de 100.000km halen (gebruik geen winterbanden), banden zijn wel bij 45.000km omgewisseld van voor naar achter.
Totaal aantal km: 90.000km.
Aantal liters getankt: 4036 ltr.
Aantal Euro’s benzine: € 6797
Overige onkosten: € 784
Gemiddeld verbruik: 1:22.3
Zuinigste tank beurt: 1:24.9
Schadelijkste tankbeurt: 1:19.0
Kosten per km (incl. onkosten) € 0.084
gr. Henk
-
- Forum newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09
Re: benzine verbruik in de praktijk
Hallo
Er zat nog een foutje in mijn berekening van gisteren (was ook wel heel erg zuinig 1:22.3 gemiddeld over 90.000km). Verder nog wat info toegevoegd.
gr. Henk
Er zat nog een foutje in mijn berekening van gisteren (was ook wel heel erg zuinig 1:22.3 gemiddeld over 90.000km). Verder nog wat info toegevoegd.
gr. Henk
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11
Re: benzine verbruik in de praktijk
Nu ik de Up! sinds 9 december een jaar in mijn bezit heb wil ik bij deze ook mijn verbruik maar eens kenbaar maken, en dat is naar mijn mening niet verkeerd, nl. 20,5 km op 1 liter benzine. Ondanks dat mijn kinderen zo nu en dan gebruik maken van de Up!.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de A9 naar mijn werk meestal tussen de 90 en 100 p/u rijd (vv 60 km). Soms ook achter een vrachtwagen (84 km/u, echte km's), zolang ik maar niet gesandwiched wordt (tussen twee vrachtwagens).
Ik ben blij met de auto en heb tot nu maar een paar minpuntjes gevonden, nl. knak in koppeling, en, antenne versterker werkt niet meer sinds een maand.
En wat ik nog mis is, spiegel verwarming en gordel hoogte verstelling, maar dat wist ik bij aanschaf
Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de A9 naar mijn werk meestal tussen de 90 en 100 p/u rijd (vv 60 km). Soms ook achter een vrachtwagen (84 km/u, echte km's), zolang ik maar niet gesandwiched wordt (tussen twee vrachtwagens).
Ik ben blij met de auto en heb tot nu maar een paar minpuntjes gevonden, nl. knak in koppeling, en, antenne versterker werkt niet meer sinds een maand.
En wat ik nog mis is, spiegel verwarming en gordel hoogte verstelling, maar dat wist ik bij aanschaf
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Knak in koppeling had ik ook, gewoon naar laten kijken. Dat moeten ze namelijk wel fixen.CanisLupus schreef:Nu ik de Up! sinds 9 december een jaar in mijn bezit heb wil ik bij deze ook mijn verbruik maar eens kenbaar maken, en dat is naar mijn mening niet verkeerd, nl. 20,5 km op 1 liter benzine. Ondanks dat mijn kinderen zo nu en dan gebruik maken van de Up!.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de A9 naar mijn werk meestal tussen de 90 en 100 p/u rijd (vv 60 km). Soms ook achter een vrachtwagen (84 km/u, echte km's), zolang ik maar niet gesandwiched wordt (tussen twee vrachtwagens).
Ik ben blij met de auto en heb tot nu maar een paar minpuntjes gevonden, nl. knak in koppeling, en, antenne versterker werkt niet meer sinds een maand.
En wat ik nog mis is, spiegel verwarming en gordel hoogte verstelling, maar dat wist ik bij aanschaf
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11
Re: benzine verbruik in de praktijk
Is het een simpele ingreep?TwitNour schreef:Knak in koppeling had ik ook, gewoon naar laten kijken. Dat moeten ze namelijk wel fixen.CanisLupus schreef:Nu ik de Up! sinds 9 december een jaar in mijn bezit heb wil ik bij deze ook mijn verbruik maar eens kenbaar maken, en dat is naar mijn mening niet verkeerd, nl. 20,5 km op 1 liter benzine. Ondanks dat mijn kinderen zo nu en dan gebruik maken van de Up!.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de A9 naar mijn werk meestal tussen de 90 en 100 p/u rijd (vv 60 km). Soms ook achter een vrachtwagen (84 km/u, echte km's), zolang ik maar niet gesandwiched wordt (tussen twee vrachtwagens).
Ik ben blij met de auto en heb tot nu maar een paar minpuntjes gevonden, nl. knak in koppeling, en, antenne versterker werkt niet meer sinds een maand.
En wat ik nog mis is, spiegel verwarming en gordel hoogte verstelling, maar dat wist ik bij aanschaf
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik had 'm ingeleverd en kon hem twee dagen later ophalen. Dat zou aanvankelijk maar een dag duren maar ze hadden het verkeerde onderdeel besteld dus duurde het een dagje langer. Ik heb er geen last meer van. De dealer kende het probleem in ieder geval niet maar heb het hier op het forum toch al een paar keer langs zien komen. Is onder de garantie overigens vervangen.CanisLupus schreef:Is het een simpele ingreep?TwitNour schreef:Knak in koppeling had ik ook, gewoon naar laten kijken. Dat moeten ze namelijk wel fixen.CanisLupus schreef:Nu ik de Up! sinds 9 december een jaar in mijn bezit heb wil ik bij deze ook mijn verbruik maar eens kenbaar maken, en dat is naar mijn mening niet verkeerd, nl. 20,5 km op 1 liter benzine. Ondanks dat mijn kinderen zo nu en dan gebruik maken van de Up!.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de A9 naar mijn werk meestal tussen de 90 en 100 p/u rijd (vv 60 km). Soms ook achter een vrachtwagen (84 km/u, echte km's), zolang ik maar niet gesandwiched wordt (tussen twee vrachtwagens).
Ik ben blij met de auto en heb tot nu maar een paar minpuntjes gevonden, nl. knak in koppeling, en, antenne versterker werkt niet meer sinds een maand.
En wat ik nog mis is, spiegel verwarming en gordel hoogte verstelling, maar dat wist ik bij aanschaf
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11
Re: benzine verbruik in de praktijk
Zo gaat het een dag duren die ingreep? Vervangen ze iets bij het pedaal?
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ja klopt. Bij mij hebben ze gezegd de koppeling te hebben vervangen. Ik zag op de mat nog wat schroeisel liggen toen ik hem weer ophaalde dus ze zijn er wel echt mee bezig geweest. Wat ze ook hebben gedaan, het is verholpen. Hoewel het geen bekend probleem was volgens de monteur wist hij wel precies waar het vandaan kwam. In ieder geval wel goed geregeld.CanisLupus schreef:Zo gaat het een dag duren die ingreep? Vervangen ze iets bij het pedaal?