Terugroepactie (regelunit) van de Up!
-
- Vagling liefhebber
Terugroepactie (regelunit) van de Up!
Wie weet iets meer over de terugroep actie ivm de regelunit?
Vandaag wordt dit bij mijn Up! vervangen of aangepast (firmware?). Ik ben benieuwd.
Ik vond deze nog http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=3328 misschien is het hetzelfde, wel vreemd dat ze het niet gefixed hebben tijden de jaarlijkse beurt eind november. Misschien toch iets nieuws...
Vandaag wordt dit bij mijn Up! vervangen of aangepast (firmware?). Ik ben benieuwd.
Ik vond deze nog http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=3328 misschien is het hetzelfde, wel vreemd dat ze het niet gefixed hebben tijden de jaarlijkse beurt eind november. Misschien toch iets nieuws...
Laatst gewijzigd door CanisLupus op wo 31 dec 2014, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Autheo
- Donateur member
Re: Terugroep actie (regelunit) van de Up!
Vraag me af of dit een 'terugroepactie' is in de zin van dat woord. Elke terugroepactie kun je op de site van de RDW vinden. Bij de Vagling is daar alleen sprake van geweest bij de modellen van begin 2013, toen was er sprake van een 'mogelijke' fout in het airbagregelsysteem. Terugroepacties hebben vooral betrekking op zaken die met veiligheid in verband staan. Behalve die terugroepacties is er veel vaker sprake van 'updates' van de software. Net als bij je PC, waar je ook voortdurend updates krijgt, is er voor de software in de auto ook regelmatig wat te verbeteren. Soms voor het motormanagement (een ventilator die te lang zou kunnen blijven draaien), soms voor andere zaken. Voor die 'updates' wordt de auto niet terug geroepen, dat kan gewoon bij de onderhoudsbeurten gedaan worden.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Vagling liefhebber
Bedankt Autheo, ik hoor straks wel van de dealer wat het precies inhield, was sinds eind november 2014 zeker weer een nieuwe fix/replacement voor de regelunit.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Topictitel is wel wat misleidend. Terugroep actie insinueert dat er een officiële terugroepactie is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Werkplaatsactie, zoals genoemd in het andere topic, is een beter woord. Bij de 45.000 km beurt is deze actie ook op mijn Up uitgevoerd: regelunit voor de aansturing van de ventilator(en) vervangen i.c.m. een software-update.
Terugroepacties kunnen genoeg dingen zijn niet alleen software. Had bij me stage een rs3 met terugroepactie voor een wielkuip, de rem koelde met de oude niet genoeg.
Sent from my iPad using Tapatalk
Black on Black
- Autheo
- Donateur member
Klopt, een terugroepactie kan van alles betreffen, maar het heeft bijna alijd met veiligheid te maken, zoals ook in jouw voorbeeld. Maar 'werkplaatsacties' of 'service-acties' hoeven dus geen 'terugroepacties' te zijn. Als iets niet urgent is, kan het bij de onderhoudsbeurten gedaan worden zonder de auto er speciaal voor terug te laten komen.PR010 schreef:Terugroepacties kunnen genoeg dingen zijn niet alleen software. Had bij me stage een rs3 met terugroepactie voor een wielkuip, de rem koelde met de oude niet genoeg.
(Overigens zag ik op de rdw site geen terugroepactie van de Audi RS3, dus of dat ook een echte was of toch een 'service-actie?)
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Klopt dit heb ik ook alleen bij die rs3 gezien en op de werkorders stond terugroepactie en alles gaat via Pon dus geen ideeAutheo schreef:Klopt, een terugroepactie kan van alles betreffen, maar het heeft bijna alijd met veiligheid te maken, zoals ook in jouw voorbeeld. Maar 'werkplaatsacties' of 'service-acties' hoeven dus geen 'terugroepacties' te zijn. Als iets niet urgent is, kan het bij de onderhoudsbeurten gedaan worden zonder de auto er speciaal voor terug te laten komen.PR010 schreef:Terugroepacties kunnen genoeg dingen zijn niet alleen software. Had bij me stage een rs3 met terugroepactie voor een wielkuip, de rem koelde met de oude niet genoeg.
(Overigens zag ik op de rdw site geen terugroepactie van de Audi RS3, dus of dat ook een echte was of toch een 'service-actie?)
Black on Black
-
- Vagling liefhebber
Re: Terugroepactie (regelunit) van de Up!
Klopt dat ze het terugroepactie noemen, ik keek ff op het werkorder en daar stond het duidelijk. Wel een heftige naam voor wat een software update bleek te zijn... Regelunit wordt blijkbaar regelmatig gepatched. Ze kunnen dit soort updates beter als software patch typeren op het werkorder.