Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Travel Wolf » wo 11 feb 2015, 18:20

Na 2,5 jaar rijden in mijn up nu voor 2e keer gescheurd hitteschild. Deze is onder coulance gratis vervangen (waarvoor dank, grote VW dealer in Zwolle). 1e keer was in de garantieperiode, nu dus 2,5 jaar na aankoop. Toch vreemd dat dit zo kwetsbaar is. Verder de kleine beurt weer gehad zonder problemen (89.000 km op de teller). Totale kosten kleine beurt (totaal pakket) 150 euro.
Tijdens garantie ook al lekkage gehad in de achterklep, dit is destijds ook gratis en goed opgelost door de grote VW dealer in Zwolle. Dus over die service zeer tevreden, maar jammer dat de up deze mankementjes heeft gehad. Gelukkig alles opgelost.

PS:
Verder bevalt de up voor waar hij voor is gemaakt. Maar ik mis wel "de grotere" auto en de trekhaak voor een aanhanger(tje). Dus dit is mijn eerste up, maar ook waarschijnlijk de laatste up vanwege de beperkingen door het formaat en trekhaak.
Dankzij de extra hulpveren (zie ander topic), de dakkoffer (zie ander topic) en het verwijderen van de totale achterbank kan ik hem voor de grote vakantie richting de poolcirkel toch goed volladen met bagage.

De auto is nu weer in topconditie!! Lekker om in te rijden. Maar hoe lang ik dat blijf doen...? geen idee.... tot het gaat kriebelen om weer groter te rijden. :D

Afbeelding
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Autheo » wo 11 feb 2015, 19:59

Travel Wolf schreef: Dankzij de extra hulpveren (zie ander topic), de dakkoffer (zie ander topic) en het verwijderen van de totale achterbank kan ik hem voor de grote vakantie richting de poolcirkel toch goed volladen met bagage.
Afbeelding
Leuk zeg, ga je coniferen planten op de noordpool ? :lol:

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Travel Wolf » wo 11 feb 2015, 20:12

Hihi, nee die kwamen niet verder dan mijn achtertuin 2 jaar geleden. Op www.fsanders.nl zie je nog een paar leuke kiekjes van mijn UP.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Jup » wo 11 feb 2015, 20:52

Hoewel ik het vooral leuk vind dat de Up! als aanhanger wordt gebruikt, is ook een trekhaak op een up! wel mogelijk. Kost je wel wat meer moeite, en bezoek aan de RDW, maar 't kan wel. Standaard is 'alleen een fietsdrager' mogelijk, maar de RDW doet ook een individuele keuring.

Ik heb in mijn zoektocht het een en ander gelezen en gezocht, en onlangs zelf een trekhaak gemonteerd onder mijn Polo; De bevestiging verschilt niet wezenlijk t.o.v. de bevestiging van de trekhaak bij een up! ( http://www.bertelshofer.com/Anhaengerku ... jetzt.html ) Waarom Volkswagen zelf géén aanhangergewicht opgeeft (en je dus voor een individuele keuring langs de RDW moet) snap ik eigenlijk niet. Lupo, Polo, Fox: Allemaal gewoon met trekhaak leverbaar. Misschien dat de face-lift up! wel een opgegeven gewicht krijgt? *ohja: de trekhaak van MVG heeft de juiste papieren, maar enkel de Eco-up ( 68PK ) en de up met 75 PK zijn hierin opgenomen. Of de 60PK variant dus ook echt niet goed gekeurd wordt door de RDW weet ik niet,.. De aanschaf van "mijn Eco-up!" is voorlopig even van de baan.

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Tom » do 19 feb 2015, 20:42

Om welk hitteschild gaat het hier? Ik heb er nog geen last van gehad maar binnenkort wil ik er eens naar kijken.

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Ruben » do 19 feb 2015, 21:06

Van de middentunnel (je moet dus echt onder de auto kijken). Inmiddels word het hitteschild van dikker materiaal gemaakt dus misschien dat je bij de eerste keer vervangen nog een oud type eronder kreeg.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Tom Westendorp » do 19 feb 2015, 21:59

Dit soort foto's vervelen toch nooit! Helemaal te gek!

Ben je er ook bij de 28ste? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Travel Wolf » zo 22 feb 2015, 12:47

Petrolhead Tom schreef:Dit soort foto's vervelen toch nooit! Helemaal te gek!

Ben je er ook bij de 28ste? :D
Nee, ik ben er niet bij.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

leidup
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 11:12
Contacteer:

Hitteschild gescheurd

Bericht door leidup » do 26 feb 2015, 15:17

Hallo, ook bij mijn Up (25000 km) is het hitteschild gescheurd. :o Wat moet/mag de vervanging ervan kosten?

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Hitteschild gescheurd

Bericht door Travel Wolf » do 26 feb 2015, 15:25

leidup schreef:Hallo, ook bij mijn Up (25000 km) is het hitteschild gescheurd. :o Wat moet/mag de vervanging ervan kosten?
In mijn geval was 1e keer binnen de garantieperiode. En de 2e keer was half jaar na de garantie, maar gezien het al 2e keer was in korte tijd, onder coulance opnieuw gemaakt. Dus beide keren koste het mij (geheel terecht) niets. Ik ben wel bij een grote/goede VW dealer, waar ik hem ook gekocht heb.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 feb 2015, 17:28

Voor een vakantie naar de poolcirkel is de up! bijzonder geschikt kan ik melden. Ik ben met een kale up! naar de Noordkaap gereden. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Travel Wolf » do 26 feb 2015, 17:35

Petrolhead Tom schreef:Voor een vakantie naar de poolcirkel is de up! bijzonder geschikt kan ik melden. Ik ben met een kale up! naar de Noordkaap gereden. :D
Top!! Dan heb je ons in afstand overtroffen :-)
Komende zomer gaan we weer die kant op, maar poolcirkel zal max zijn, dan blijft er altijd wat te wensen over. Haha.
Wij hebben veel (kampeer)bagage mee voor 4 weken, daarom de hulpveren en dakkoffer. Kano blijft thuis.

Heb je nog leuke fotos online van de Up in het hoge noorden???
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 feb 2015, 18:07

Zeker!

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... =Noordkaap" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)+Polcirkel/Nrd

Bericht door Travel Wolf » do 26 feb 2015, 19:01

Petrolhead Tom schreef:Zeker!

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... =Noordkaap" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaaf!! :clap:
Erg herkenbaar die foto's! (ook voor de Up ging ik al die kant op)

We zijn inmiddels een beetje off-topic geraakt, maar ach... het was toch mijn topic ;)
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voor 2e keer nieuw hitteschild (89.000 km)

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 feb 2015, 14:06

Het is daar schitterend. Ik wil nog een keer naar de Noordkaap in de winter. Dan moet je achter een sneeuwschuiver aanrijden om er te komen. Lijkt me geweldig! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie