Skoda Citigo prijzen bekend

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door TOP UP! » do 03 mei 2012, 18:52

Wat mij opvalt is dat de kosten rijklaarmaken een stuk lager zijn dan bij VW.

Ik moest bijna 900 euro aftikken voor het rijklaarmaken.

All season pakket is wel beter dan bij VW!! Ik wilde graag stoelverwarming....

Sommige pakketten bij VW weer een stuk goedkoper : drive pakket

Zo te zien kan je de Citigo beter op je eigen smaak afstemmen met de riante keuzemogelijkheden....

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door RoyVisser » do 03 mei 2012, 19:05

TOP UP! schreef:Wat mij opvalt is dat de kosten rijklaarmaken een stuk lager zijn dan bij VW.

Ik moest bijna 900 euro aftikken voor het rijklaarmaken.
Ook het eerste wat mij opviel!
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door schuit_nl » do 03 mei 2012, 19:14

En de Citigo heeft een in hoogte verstelbare passagierstoel! Die had ik nu graag willen hebben.....

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Ken » do 03 mei 2012, 19:57

schuit_nl schreef:En de Citigo heeft een in hoogte verstelbare passagierstoel! Die had ik nu graag willen hebben.....
Nou, inruilen die up! :)
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door RoyVisser » do 03 mei 2012, 20:12

schuit_nl schreef:En de Citigo heeft een in hoogte verstelbare passagierstoel! Die had ik nu graag willen hebben.....
Huh, dat heeft een Up ook hoor! Volgens mij alleen de Take Up niet standaard :)


bij nader inzien, bestuurderstoel weet ik zeker, maar nu je het zegt, passagiersstoel weet ik eigenlijk niet..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door schuit_nl » do 03 mei 2012, 22:16

RoyVisser schreef:
schuit_nl schreef:En de Citigo heeft een in hoogte verstelbare passagierstoel! Die had ik nu graag willen hebben.....
Huh, dat heeft een Up ook hoor! Volgens mij alleen de Take Up niet standaard :)


bij nader inzien, bestuurderstoel weet ik zeker, maar nu je het zegt, passagiersstoel weet ik eigenlijk niet..
Ik heb de mijne nog niet, maar ik ben dit nog niet tegengekomen. Misschien kan een bezitter hier uitsluitsel in geven.....

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Up-Jury » do 03 mei 2012, 22:32

Hier een engelse link die alle 3 de modellen naast elkaar zet met een eind resultaat.

http://recombu.com/cars/vs/vw-up-vs-seat-mii-vs-skoda-citigo-which-is-the-better-buy.html

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Ken » do 03 mei 2012, 22:34

Iig kan je de url's http://www.skodacitigoforum.nl en http://www.seatmiiforum.nl naar dit hier door linken. :D weinig verschil ;)
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Up-Jury » do 03 mei 2012, 22:41

Ken schreef:Iig kan je de url's http://www.skodacitigoforum.nl en http://www.seatmiiforum.nl naar dit hier door linken. :D weinig verschil ;)
LOL :D beide links werken niet :!:

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Ken » do 03 mei 2012, 22:57

Up-Jury schreef:Hier een engelse link die alle 3 de modellen naast elkaar zet met een eind resultaat.

http://recombu.com/cars/vs/vw-up-vs-seat-mii-vs-skoda-citigo-which-is-the-better-buy.html
Ze zijn nogal erg positief over de skoda. Als je deze 3 in zelfde kleur zou nemen is het moeilijk verschil te zien :)
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Ken » do 03 mei 2012, 22:58

Up-Jury schreef:
Ken schreef:Iig kan je de url's http://www.skodacitigoforum.nl en http://www.seatmiiforum.nl naar dit hier door linken. :D weinig verschil ;)
LOL :D beide links werken niet :!:
Klopt ze moeten nog (snel) gereserveert worden ;)
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Ron UP » vr 04 mei 2012, 07:58

schuit_nl schreef:
RoyVisser schreef:
schuit_nl schreef:En de Citigo heeft een in hoogte verstelbare passagierstoel! Die had ik nu graag willen hebben.....
Huh, dat heeft een Up ook hoor! Volgens mij alleen de Take Up niet standaard :)


bij nader inzien, bestuurderstoel weet ik zeker, maar nu je het zegt, passagiersstoel weet ik eigenlijk niet..
Ik heb de mijne nog niet, maar ik ben dit nog niet tegengekomen. Misschien kan een bezitter hier uitsluitsel in geven.....
Alleen de bestuurdersstoel is in hoogte te verstellen, passagierstoel niet, dan zul je een stuk schuimrubber mee moeten nemen :D

En kijk uit wat er allemaal in de brochures staat, daar zijn "we" met zn allen ook flink mee in de weer geweest begin dit jaar, weten we dat nog?
Uiteindelijk heb ik daar wel de gratis 2e afstandbediende sleutel aan over gehouden :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Witte Reus » za 05 mei 2012, 10:13

De Citigo (en trouwens ook de Mii) lijken op papier goedkoper dan een Up. De basisuitvoeringen zijn lager geprijsd maar blijken nog verder uitgeklede versies van de Take Up te zijn. Stuurbekrachtiging eruit of geen ESC, dat soort dingen. Het tweede uitvoeringsniveau is dan min of meer gelijk aan de Take Up en dan blijkt t prijsverschil ineens een stuk kleiner.

Overigens geldt dat een beetje voor alle A-segment auto's. Laatst eens een up vergeleken met een Aigo, een Panda en een Picanto. Uitrusting op hetzelfde niveau brengen en dan zijn ze onder de streep allemaal ongeveer even duur (of goedkoop). En met de Up krijg je dan de best rijdende auto in dit segment.

Dus ik zeg: wat zijn we toch allemaal verstandige mensen dat we de up hebben gekozen :D
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Skoda Citigo prijzen bekend

Bericht door Piedro » za 05 mei 2012, 11:32

In de prijslijst van de Citigo zie ik dezelfde fout staan als (destijds?) in die van de Up... en wel: In hoogte verstelbare gordels vóór.
Kan op foto's nergens ontdekken dat dat op de kleine Skoda wel standaard zou zijn, maar het staat al aangegeven vanaf de basisuitvoering.

Over basisuitvoering gesproken: net als bij de Seat Mii is die wel heel erg kaal. Geen radiovoorbereiding/speakers, geen stuurbekrachtiging, geen hoedenplank en in het geval van de Mii ook geen ESP (de Citigo heeft dat laatste wél standaard). De lage prijs is dus enkel een lokkertje, ik verwacht niet dat dit instapmodel daadwerkelijk veel verkocht gaat worden. Voor een paar honderd euro meer heb je een veel completere auto. En voor nog ietsje meer een Up. Bij de Mii heb ik mij erover verbaasd dat een dik aangeklede versie zelfs duurder uitvalt dan een gelijkwaardige Up. De Citigo is onderaan de streep nog steeds ietsje voordeliger, maar dan hebben we het bij wat rijker uitgeruste modellen over een bedrag van gemiddeld zo'n 300 euro. Skoda biedt nog wat handige opbergmogelijkheden, het dashboard van de VW heeft op mij een iets hoogwaardiger uitstraling. Dus al met al is het maar net waar de persoonlijke voorkeur naar uitgaat, ze ontlopen elkaar niet zoveel.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Plaats reactie