Speakermaat

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
SanderNbr
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 10:15

Speakermaat

Bericht door SanderNbr » za 08 aug 2015, 15:40

Ik lees op het forum vanalles over speakers wisselen, panelen uitbouwen etc. en op zich zit hier hele bruikbare info bij.
Wat is echter mis is informatie over welke maat speakers toegepast moeten worden en hoe nauw dit komt.
Wat ik begrijp is dat de speakermaat officieel 16,5 cm is (?).

Nu heb ik zowel een setje Pioneers liggen in 16 cm (130 watt, 30 watt nominaal) als 17 cm (160 watt, 35 watt nominaal).

Iemand die ervaring heeft hiermee of kan vertellen of één van deze setjes gaat passen?
Het zou zonde zijn als ik wat setjes heb liggen en toch nog nieuwe speakers zou moeten gaan kopen.

Alvast dank voor de reacties.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Speakermaat

Bericht door arnout84 » za 08 aug 2015, 15:45

Je moet sowieso speakerringen kopen, anders kom je in de knoei met je raam. Vaak heb je van die speakers met verschillende gaten die tussen de 16 en 17 cm zijn. Ik heb speakers gemonteerd die 17cm zijn.

http://www.coolsound.nl/pioneer-ts-1701 ... set/P15871" onclick="window.open(this.href);return false;

SanderNbr
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 10:15

Re: Speakermaat

Bericht door SanderNbr » ma 10 aug 2015, 17:27

Hoi Arnout,

Bedankt. Ik begrijp dat 17 cm pioneers passen.
Dan toch maar achter ringen aan en het erop wagen ;-).

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Speakermaat

Bericht door arnout84 » ma 10 aug 2015, 17:51

Moet goed komen ;)

SanderNbr
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 10:15

Re: Speakermaat

Bericht door SanderNbr » za 15 aug 2015, 10:19

En het is goed gekomen...

Gisteren de Pioneer TS-G-1746 (17 cm.) ingebouwd (Citigo, voordeuren) en het geluid is echt merkbaar een stuk beter.
Nu kijken of ik de originele speakers kan slijten aan iemand die toch vasthoudt aan origineel en een paar speakers wil bijplaatsen ofzo :D .
Kan ik de speakerringen wellicht terugverdienen.

Het was inderdaad even wat durf om het deurpaneel los te trekken (heb de achtergebleven clips er alsnog uitgehaald en terug in het deurpaneel gezet om het terugzetten te vergemakkelijken). Het was even zoeken om het paneel uit de borging bij de klink te schuiven.
Het scheelt als je de kabel van de deurklink los weet te maken. Deurpanelen terugzetten was een fluitje van een cent.

De speakerringen gehaald bij Autoshop de Tijger in Tilburg. De eerste keer dat ik hier kwam, omdat een zaak in de buurt ze niet op voorraad had, maar het lijkt me een fijne zaak. De ringen met parkers vastgezet i.p.v. met klinknagels i.v.m. ontbreken apparatuur. Omdat er geen adapterkabels op voorraad waren de originele connector maar afgeknipt en de speakers op deze manier aangesloten (wilde de klus klaar hebben).

Mijn vriendin, van wie de auto eigenlijk is, had in eerste instantie zoiets van "moet dat nou". Toen de klus klaar was hoorde ook zij toch
wel het verschil en was er uiteindelijk toch blij mee.

Bedankt, met name Arnout, voor de input.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Speakermaat

Bericht door arnout84 » za 15 aug 2015, 12:18

Graag gedaan! Ik kwam er stom toevallig achter dat er van die verloopjes waren om niet te hoeven knippen maar met schuifstekkertjes kom je ook ver ;)

Plaats reactie