Remschijf problemen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Mijne staat nu op 32k ook nergens last van. Vorige week toevallig ook harder moeten remmen dan me lief was.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
2e set remschijven trillen ook weer. KM stand is nu 20.000
Binnenkort weer voor een beurt, zal het dan weer aangeven en verwacht dan een betere oplossing dan 50 % coulance zoals de vorige keer, helemaal als ik lees dat er dealers zijn die kosteloos vervangen.
Het zal toch niet zo zijn dat iedere 10.000 km er een nieuwe set schijven onder moet ?
Willen ze me niet tegemoet komen dan is het de eerste en laatste nieuwe auto die ik daar gekocht heb en gaat de Mii de deur uit.
Binnenkort weer voor een beurt, zal het dan weer aangeven en verwacht dan een betere oplossing dan 50 % coulance zoals de vorige keer, helemaal als ik lees dat er dealers zijn die kosteloos vervangen.
Het zal toch niet zo zijn dat iedere 10.000 km er een nieuwe set schijven onder moet ?
Willen ze me niet tegemoet komen dan is het de eerste en laatste nieuwe auto die ik daar gekocht heb en gaat de Mii de deur uit.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -
Re: Remschijf problemen
Ik heb inmiddels 25000 km erop zitten (ik weet het, hij is nu net ingereden ) en nog geen spoor van kromme remschijven.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Het is hier al vaker voorbij gekomen maar mogelijk is een keer enorm hard remmen toch wel het devies.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Na 17000 km in een jaar nog steeds geen trillingen. Wel haal ik altijd mijn voet van de rem bij stoplichten, mede door deze topic
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Re: Remschijf problemen
AlexVDL schreef:Na 17000 km in een jaar nog steeds geen trillingen. Wel haal ik altijd mijn voet van de rem bij stoplichten, mede door deze topic
Ik hou regelmatig mijn voet op de rem bij een verkeerslicht en nog bij geen één van de 16 auto's problemen gehad met mijn remschijven, behalve de Up!.
Dusss
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Remschijf problemen
dusss heb je pech, er zijn er zat die het niet hebben dusss
Re: Remschijf problemen
kromtrekken van de remschijven is naar mijn mening te wijten aan slechte schijven.
ik heb een lupo3l.
dit is een automaat die die kruipt (zacht vooruit rijd) als je stil staat bij de stoplichten en de voet van de rem haalt.
dus ik heb altijd de voet op de rem bij stilstaan.
ik heb er nu al 90.000 km remschijven opzitten van brakemax en deze voldoen nog steeds.
deze hebben mij 5 jaar gelden ongeveer 160 euro gekost incl een setje blokken.
dit was dus voor links en rechts.
zelf plaatsen is een peulenschil en bespaard dus zeker 160 euro (dealer zeker 320 euro).
de remmen van een lupo 3l automaat worden vaker gebruikt dan bij een handschakel omdat remmen op de motor
niet mogelijk is (behalve dan in de tiptronic).
dus volgens mij ligt het echt aan de kwaliteit van de schijven.
ik heb een lupo3l.
dit is een automaat die die kruipt (zacht vooruit rijd) als je stil staat bij de stoplichten en de voet van de rem haalt.
dus ik heb altijd de voet op de rem bij stilstaan.
ik heb er nu al 90.000 km remschijven opzitten van brakemax en deze voldoen nog steeds.
deze hebben mij 5 jaar gelden ongeveer 160 euro gekost incl een setje blokken.
dit was dus voor links en rechts.
zelf plaatsen is een peulenschil en bespaard dus zeker 160 euro (dealer zeker 320 euro).
de remmen van een lupo 3l automaat worden vaker gebruikt dan bij een handschakel omdat remmen op de motor
niet mogelijk is (behalve dan in de tiptronic).
dus volgens mij ligt het echt aan de kwaliteit van de schijven.
Re: Remschijf problemen
Op mijn vorige auto heb ik bijna 100 duizend km gereden met voor en achter één keer nieuwe schijven.
Als ik op de Mii die ik recent heb aangeschaft binnen afzienbare tijd met kromme schijven kom te zitten, dan zou ik niet accepteren voor de volle mep gefactureerd te worden.
Als ik op de Mii die ik recent heb aangeschaft binnen afzienbare tijd met kromme schijven kom te zitten, dan zou ik niet accepteren voor de volle mep gefactureerd te worden.
Mii.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Gewoon af en toe goed hard remmen en er is niets aan de hand.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Oh ik rem altijd hard... houdt gelijk de roest weg M'n rode velgen zijn wel in no time zwart hehehe.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Remschijf problemen
Ik heb antraciet kleurige wielen. Dat scheelt echt enorm.AlexVDL schreef:Oh ik rem altijd hard... houdt gelijk de roest weg M'n rode velgen zijn wel in no time zwart hehehe.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Remschijf problemen
Petrolhead Tom schreef:Ik heb antraciet kleurige wielen. Dat scheelt echt enorm.AlexVDL schreef:Oh ik rem altijd hard... houdt gelijk de roest weg M'n rode velgen zijn wel in no time zwart hehehe.
ik heb nu ook antraciet kleurig velgen met winterbanden (Rial Milano Antraciet) staan ook mooi onder de Up!
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
-
- Forum newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09
Re: Remschijf problemen
Vandaag 120.000 km (grote)beurt laten uitvoeren en meteen voor de 2e keer de schijven vervangen
Re: Remschijf problemen
Als je ziet hoe die remschijven aan de auto bevestigd worden ( eigenlijk alleen met een passing en daarna de wielbouten ) vraag ik me af of nauwkeurig werken bij het monteren, schoonmaken van de pas vlakken en correct aanhalen van de wielbouten van invloed kunnen zijn op al deze problemen.
Re: Remschijf problemen
dat zou denk ik best wel een kunnen.
dan zou het wiel natuurlijk ook niet echt goed zitten (pas vlakken niet schoon) en dus vreemde slijtage van de band lijkt mij.
ik maak bij monteren van nieuwe schijven altijd de vlakken goed schoon (eventueel licht schuren en dan scotsch bride).
daarna gaat er een zeer dunne laag ceramisch vet op zodat het niet vast kan gaan roesten.
dit doe ik ook bij de velgen.
bouten haal ik aan tot 110 nm.
dan zou het wiel natuurlijk ook niet echt goed zitten (pas vlakken niet schoon) en dus vreemde slijtage van de band lijkt mij.
ik maak bij monteren van nieuwe schijven altijd de vlakken goed schoon (eventueel licht schuren en dan scotsch bride).
daarna gaat er een zeer dunne laag ceramisch vet op zodat het niet vast kan gaan roesten.
dit doe ik ook bij de velgen.
bouten haal ik aan tot 110 nm.
Re: Remschijf problemen
Hier inmiddels bezig aan de derde up! Waar nummer 2 geen last had van trillingen tijdens remmen, heeft nummer 3 het als vanouds wel weer. Ik vind het wel best, nog een paar weken en dan lever ik hem in. Voor mij geen Volkswagen meer (en nee, dat komt niet alleen door dit euvel). Mijn eindconclusie is dat het per auto verschilt of je wel of geen last hebt van kromtrekkende remschijven en dat het niet aan de bestuurder ligt.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More
Re: Remschijf problemen
Zijn er geen betere schijven te koop die minder snel krom trekken?
Re: Remschijf problemen
Ik denk dat het niet zozeer aan de schijven ligt, maar dat er een achterliggend probleem is. Dan is het vervangen van remschijven (zelfs al zou je er betere remschijven voor terugplaatsen) alleen maar symptoombestrijding. Het is maar afwachten of er niet ook nog andere onderdelen sneller verslijten/stuk gaan door het achterliggende probleem....
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More