Ja, tweeters worden kennelijk gezien als speakers...AlexVDL schreef:Ik heb ook gaatjes in m'n A-stijlen... heb ik dan ook 6 speakers in mijn High Up? Ik heb er sowieso 2 in mijn voorportieren en van achteren 2.
Pack cool and sound
Re: Pack cool and sound
Re: RE: Pack cool and sound
Focal heeft een standaardset voor VW. Als ik het goed zie moet het gewoon passen.
-
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Had jij ze anders willen noemen dan?.arnout84 schreef:Ja, tweeters worden kennelijk gezien als speakers...AlexVDL schreef:Ik heb ook gaatjes in m'n A-stijlen... heb ik dan ook 6 speakers in mijn High Up? Ik heb er sowieso 2 in mijn voorportieren en van achteren 2.
Re: RE: Pack cool and sound
Wat raar, want standaard wordt de High Up toch geleverd met 4 speakers?
NoTVR schreef:Ja, daar zitten tweeters achter van een Euro/stuk. Maar dt kun je ook horen hoor[SMILING FACE WITH SMILING EYES]
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Probleem is opgelost. Binnenkort mag de wagen binnen om 6 nieuwe speakers te plaatsen...
En de oorzaak is: de cross up wordt in Belgie geleverd met 2 speakers, in sommige andere landen met 6. Wij Belgen hebben misschien liever andere opties in de wagen. Maar, VW Belgie, dus D'Ieteren heeft gewoon de omschrijving overgenomen waardoor ze nu door mijn geval te bekijken ze er op uit gekomen zijn dat alle cross ups in Belgie met 2 speakers geleverd zijn. Pech voor de andere die het nog niet opgemerkt hebben. Zal trouwens nog een week of 2 duren want speakerset is niet op stock...aangezien die hier ook niet verkocht word...
En de oorzaak is: de cross up wordt in Belgie geleverd met 2 speakers, in sommige andere landen met 6. Wij Belgen hebben misschien liever andere opties in de wagen. Maar, VW Belgie, dus D'Ieteren heeft gewoon de omschrijving overgenomen waardoor ze nu door mijn geval te bekijken ze er op uit gekomen zijn dat alle cross ups in Belgie met 2 speakers geleverd zijn. Pech voor de andere die het nog niet opgemerkt hebben. Zal trouwens nog een week of 2 duren want speakerset is niet op stock...aangezien die hier ook niet verkocht word...
Om een lang verhaal kort te maken...
De VW Up Cross in Belgie werd geleverd met 2 speakers ipv 6 speakers... Dus al deze geleverde modellen zijn in principe fout, maar zolang er niemand naar vraagt, zullen ze dus ook standaard blijven rondrijden. De invoerder heeft idd toegegeven dat er een fout was.. BV, Duistland heeft liever GPS dan 6 speakers, en in BE hebben we liever 6 speakers dan GPS. Eigenlijk is het gewoon foute informatie in hun brochures.
De dealer heeft nu achteraan 2 speakers gemonteerd, heb er nu 4 ipv 2 ipv de 6 die ik moest hebben. Soit, ben al blij dat er wat geluid uitkomt... Maar.... De geluidskwaliteit is echt beneden alle peil. Weet ook wel dat ze nooit zo goed zullen klinken als mijn Mac Audio's maar toch. Als ik gewoon naar de radio luister, moet de treble op het hoogste staan, anders versta ik er geen reet van. De bass mag dan weer maximum op streepje 3-4 staan van de 10 streepjes... Ofwel heb een gehoorpobleem, ofwel scheelt er dan iets aan de speakers of is het gewoon die standaard radio die suckt???
Ben eigelijk beetje teneinde raad. Heb een goede verhouding met mijn dealer, maar hij kan eigenlijk ook niet veel meer doen dan wat de invoerder voorschrijft...
De VW Up Cross in Belgie werd geleverd met 2 speakers ipv 6 speakers... Dus al deze geleverde modellen zijn in principe fout, maar zolang er niemand naar vraagt, zullen ze dus ook standaard blijven rondrijden. De invoerder heeft idd toegegeven dat er een fout was.. BV, Duistland heeft liever GPS dan 6 speakers, en in BE hebben we liever 6 speakers dan GPS. Eigenlijk is het gewoon foute informatie in hun brochures.
De dealer heeft nu achteraan 2 speakers gemonteerd, heb er nu 4 ipv 2 ipv de 6 die ik moest hebben. Soit, ben al blij dat er wat geluid uitkomt... Maar.... De geluidskwaliteit is echt beneden alle peil. Weet ook wel dat ze nooit zo goed zullen klinken als mijn Mac Audio's maar toch. Als ik gewoon naar de radio luister, moet de treble op het hoogste staan, anders versta ik er geen reet van. De bass mag dan weer maximum op streepje 3-4 staan van de 10 streepjes... Ofwel heb een gehoorpobleem, ofwel scheelt er dan iets aan de speakers of is het gewoon die standaard radio die suckt???
Ben eigelijk beetje teneinde raad. Heb een goede verhouding met mijn dealer, maar hij kan eigenlijk ook niet veel meer doen dan wat de invoerder voorschrijft...
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik heb totaal geen last van wat je daar beschrijft. Mijn treble en bass staan beide op het middelste streepje en ik luister altijd Q-music. Persoonlijk vind ik het geluid echt goed van de Up als je vergelijkt met speakers die in de Twingo of een van de citybugs zitten. Daar heb ik namelijk ook een aantal keer in gereden.
tweeters laten monteren in de a-stijl en het probleem is opgelost voor jou verwacht ik.Sebatje schreef:Om een lang verhaal kort te maken...
- Vinniepilon
- Donateur member
Wij hebben laatst in een instapmodel up gereden van de dealer, maar daar ontbraken tweeters voor en dat klonk voor geen meter. Dus ik kan me voorstellen dat als er alleen speakers achter bijgezet zijn dat voor nog steeds niet goed klinkt!! En twitnour jij hebt waarschijnlijk wel 6 speakers net zo als wij in onze up en die klinken wel goed!!TwitNour schreef:Ik heb totaal geen last van wat je daar beschrijft. Mijn treble en bass staan beide op het middelste streepje en ik luister altijd Q-music. Persoonlijk vind ik het geluid echt goed van de Up als je vergelijkt met speakers die in de Twingo of een van de citybugs zitten. Daar heb ik namelijk ook een aantal keer in gereden.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik dacht dat dat alleen op de high up was, 6 speakers.
- Vinniepilon
- Donateur member
heb jij geen zes speakers dan? zonder tweeter klonk het erg blikkerig. ik zat net te kijken of er verschil zit tussen de speakers in de deur? maar ik kon het niet zo snel vinden.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS
BMW R1100GS
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Nee ik heb sowieso geen tweeters, en naar mijn weten is er achter wel voorbereiding voor extra speakers maar zijn die niet aanwezig.Vinniepilon schreef:heb jij geen zes speakers dan? zonder tweeter klonk het erg blikkerig. ik zat net te kijken of er verschil zit tussen de speakers in de deur? maar ik kon het niet zo snel vinden.
Ik had een twee speaker optie in mijn Citigo maar als je de speakers wisselt klinkt het al een stuk beter. Ik heb nu een audio pack plus (met pioneer speakers) en de standaard tweeters...
Die zijn erg vlak en emotieloos. Die wisselen zou het nog beter maken.
Die zijn erg vlak en emotieloos. Die wisselen zou het nog beter maken.
Het is heel makkelijk. Heb je geen tweeters dan heb je geen achterspeakers. Dus ook geen voorbereiding van draden of iets dergelijks. Met de juiste middelen kan je dit natuurlijk wel installeren (heb dit nu vaker gedaan voor leden van het forum)
-
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Het geluid van de standaard speakers (2 deurspeakers, de 6 speakerversie heb ik geen ervaring mee) is echt waardeloos.
Nu ben ik wel wat verwend wat geluid betreft natuurlijk, maar toevallig heeft mijn schoonzus en mijn zwager een leen Citigo omdat hun eigen auto in de garage is en ook vonden het geluid om te huilen.
Een setje achterspeakers monteren zal echt niet helpen om een mooier geluid te krijgen.
Beste optie is de deurspeakers te vervangen voor een composetje waarbij je de tweeters in de a stijlen monteerde. Onderin net boven het dashboard is daar een hele mooie plek voor.
Schrap hierbij meteen de kunststof ringen van de speakers en maak hier meteen een mdf ring voor en dan scheelt ook dit weer enorm.
Dit staat hoog op mijn todo lijstje nog.
Beetje composet heb je al vanaf ongeveer €150,- en dan hoeft er nog geen versterker bij.
Nu ben ik wel wat verwend wat geluid betreft natuurlijk, maar toevallig heeft mijn schoonzus en mijn zwager een leen Citigo omdat hun eigen auto in de garage is en ook vonden het geluid om te huilen.
Een setje achterspeakers monteren zal echt niet helpen om een mooier geluid te krijgen.
Beste optie is de deurspeakers te vervangen voor een composetje waarbij je de tweeters in de a stijlen monteerde. Onderin net boven het dashboard is daar een hele mooie plek voor.
Schrap hierbij meteen de kunststof ringen van de speakers en maak hier meteen een mdf ring voor en dan scheelt ook dit weer enorm.
Dit staat hoog op mijn todo lijstje nog.
Beetje composet heb je al vanaf ongeveer €150,- en dan hoeft er nog geen versterker bij.
Mijn VW Up! had origineel ook alleen deurspeakers. Met alleen al tweeters in de a-stijl vliegt de geluidskwaliteit omhoog.
(tuurlijk, het is geen Bose kwaliteit, maar voor de gemiddelde Up! rijder is het een hele verbetering)
Voor 40 euro koop je bij http://www.BM-onderdelenshop.nl een setje tweeters compleet met een a-stijl.
Bij de VW stealer haal je voor een klein vermogen aan originele stekkers en kabels.
Het leven is zo simpel...
(tuurlijk, het is geen Bose kwaliteit, maar voor de gemiddelde Up! rijder is het een hele verbetering)
Voor 40 euro koop je bij http://www.BM-onderdelenshop.nl een setje tweeters compleet met een a-stijl.
Bij de VW stealer haal je voor een klein vermogen aan originele stekkers en kabels.
Het leven is zo simpel...
Hoi hoi, sorry voor dit topic even te bumpen maar...
Deze week nog eens met de auto van mijn vrouw gereden. Daaruit blijkt nu dat de muziek die via microsd kaart wordt afgespeeld is prima klinkt. Helaas alles wat via de radio binnen komt klinkt echt dof. Treble moet ik op maximum zetten om ook maar iets van de radiopresentatoren te verstaan. Zou dit te maken hebben met slechte radio-ontvangst of gewoon aan de radio kunnen liggen? Helaas zijn de techniekers bij VW ook beetje aan hun merk gebonden en al het werk die ze er aan doen zullen ze voor eigen rekening moeten nemen. Even bellen naar invoerder om te zeggen dat je 3-u werk had aan een up met slechte radio zal wss niet worden terug betaald...
Deze week nog eens met de auto van mijn vrouw gereden. Daaruit blijkt nu dat de muziek die via microsd kaart wordt afgespeeld is prima klinkt. Helaas alles wat via de radio binnen komt klinkt echt dof. Treble moet ik op maximum zetten om ook maar iets van de radiopresentatoren te verstaan. Zou dit te maken hebben met slechte radio-ontvangst of gewoon aan de radio kunnen liggen? Helaas zijn de techniekers bij VW ook beetje aan hun merk gebonden en al het werk die ze er aan doen zullen ze voor eigen rekening moeten nemen. Even bellen naar invoerder om te zeggen dat je 3-u werk had aan een up met slechte radio zal wss niet worden terug betaald...
Andere speakers zal een boel helpenSebatje schreef:Hoi hoi, sorry voor dit topic even te bumpen maar...
Dat kan kloppen. Als je het soundpakket niet hebt en dus het 2 speaker systeem... dan heb je geen Tweeters. Woofers heb je er dan 2 van. En die doen vrijwel alleen laag spelen.