Dank voor je reactie! Voor de praktische zaken die je nu opnoemt hebben wij een standaardcontract liggen. Deze is naar 'smaak' aan te passen door de autobezitter. We noemen dit de spelregels van de auto. Hierin worden afspraken vastgelegd als inderdaad het wassen van de auto, hoe lang van tevoren je gebruik moet aangeven, hoe je het doet met sleutels van de auto etc. Zoals gezegd, hier hebben we een standaard format voor dat gemakkelijk door de gebruikers aan te passen is.lupocor schreef:er zijn natuurlijk veel dingen die dan goed geregeld moeten worden.
denk aan; wie wast de auto,wie betaald de rekening van onderhoud ,wie draait erop voor de kosten als er iets kapot gaat enz.
waarschijnlijk zal de eigenaar het allemaal moeten regelen en de rest kan er van genieten.
daar zit de eigenaar van de auto niet op te wachten denk ik.
denk dat het beter zou zijn dat je gezamenlijk een auto koopt en goed op papier zet hoe je alles gaat regelen(onderhoud tanken ,wassen enz).
ook zul je problemen tegenkomen zoals; meerdere mensen dezelfde tijd de auto willen gebruiken,lange tijd de auto gebruiken (weekeindje weg) enz.
neemt niet weg dat het een mooi idee is (splitcar) maar makkelijk zal het niet worden.
Wat betreft de kosten; de autobezitter betaalt altijd de vaste lasten. Net als hij/zij zou doen wanneer hij de auto niet zou splitten. De autobezitter stelt dan ook vooraf een kilometerprijs vast. Deze kilometerprijs is inclusief benzine, onderhoud, afschrijving, belastingen, verzekering etc. Dus het is een all-in prijs die voor alle overige communityleden geldt en de vaste lasten zal dekken.