Dat klopt, maar als iedereen dat zou doen hebben we geen leuke DIY topics meer hierPetrolhead Tom schreef:Maar dan begrijp je toch heel goed het verschil tussen een nieuwe en een voorraad model? Nieuw en nieuw is dus niet hetzelfde. De tijd dat er een TSI bij de dealer staat te wachten op een nieuwe eigenaar komt ook wel weer dus dan kun je gewoon weer toeslaan. Alleen als je hem volledig zelf wilt samenstellen en naar wens wilt laten maken zul je iets dieper in de buidel moeten tasten.
Nieuwe VW UP in Genève
Re: Nieuwe VW UP in Genève
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ach en zo heeft iedere soort van aankoop zijn voordelen en nadelen,
Off topic, aanstaande maandag gaat de Q3 naar de garage voor het spuiten en uitdeuken van de voorbumper (een oudere man reed achteruit ertegenaan bij het uitparkeren....) en dan hoop ik dat we een audi A1 met de 1.0 tsi meekrijgen als huurauto. Ik ben echt benieuwd hoe de A1 zelf zal rijden maar de 1.0 tsi maakt het extra leuk, wordt vervolgd
Off topic, aanstaande maandag gaat de Q3 naar de garage voor het spuiten en uitdeuken van de voorbumper (een oudere man reed achteruit ertegenaan bij het uitparkeren....) en dan hoop ik dat we een audi A1 met de 1.0 tsi meekrijgen als huurauto. Ik ben echt benieuwd hoe de A1 zelf zal rijden maar de 1.0 tsi maakt het extra leuk, wordt vervolgd
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
En je moet er lang op wachten als hij besteld moet worden en nu is het met een week rijden.Petrolhead Tom schreef:Maar dan begrijp je toch heel goed het verschil tussen een nieuwe en een voorraad model? Nieuw en nieuw is dus niet hetzelfde. De tijd dat er een TSI bij de dealer staat te wachten op een nieuwe eigenaar komt ook wel weer dus dan kun je gewoon weer toeslaan. Alleen als je hem volledig zelf wilt samenstellen en naar wens wilt laten maken zul je iets dieper in de buidel moeten tasten.
Maar waarom hebben de dealers dan zoveel van die modellen op voorraad en ze dan toch met fikse korting verkopen.
In mijn geval stonden er een heleboel FR's op voorraad uit sept-okt 2014 (fabriekssticker op auto). De mijne is van mei 2015 maar gebouwd eind 2014.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ligt aan de bpm, die werd in 2015 een stuk hoger. Zo had mijn dealer wel 20 up"s staan op kenteken van 2014 zodat de 1500 bpm er niet op zat in 2015JoVe schreef:En je moet er lang op wachten als hij besteld moet worden en nu is het met een week rijden.Petrolhead Tom schreef:Maar dan begrijp je toch heel goed het verschil tussen een nieuwe en een voorraad model? Nieuw en nieuw is dus niet hetzelfde. De tijd dat er een TSI bij de dealer staat te wachten op een nieuwe eigenaar komt ook wel weer dus dan kun je gewoon weer toeslaan. Alleen als je hem volledig zelf wilt samenstellen en naar wens wilt laten maken zul je iets dieper in de buidel moeten tasten.
Maar waarom hebben de dealers dan zoveel van die modellen op voorraad en ze dan toch met fikse korting verkopen.
In mijn geval stonden er een heleboel FR's op voorraad uit sept-okt 2014 (fabriekssticker op auto). De mijne is van mei 2015 maar gebouwd eind 2014.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
En wat dacht je van de bonussen die ze krijgen als een X aantal auto's per jaar verkopen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Speelt uiteraard mee
Hoewel ik nu ook een move up met executive soundpakket en reservewiel aanbied voor 11900 dus hoeft niet alleen eind van het jaar
Hoewel ik nu ook een move up met executive soundpakket en reservewiel aanbied voor 11900 dus hoeft niet alleen eind van het jaar
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Met een facelift die er aan zit te komen is dat ook wel weer te verklaren he?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Doen we al een half jaar. Deze up is nu niet meer bestelbaar dus heb even 70 Ups besteld
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Roflol. Voorraad is altijd goed toch?
en dan nog de upforum kortingkgroot.nl schreef:Speelt uiteraard mee
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Mwoah ik denk dat er best een leuke korting uit kan rollen bij een afname van 10+ auto's ineens.
Absoluut en 4 maanden geen up kunnen leveren is ook niksPetrolhead Tom schreef:Roflol. Voorraad is altijd goed toch?
Bij afname van 10 wil ik best kijken
damianw26 schreef:Ligt aan de bpm, die werd in 2015 een stuk hoger. Zo had mijn dealer wel 20 up"s staan op kenteken van 2014 zodat de 1500 bpm er niet op zat in 2015JoVe schreef:En je moet er lang op wachten als hij besteld moet worden en nu is het met een week rijden.Petrolhead Tom schreef:Maar dan begrijp je toch heel goed het verschil tussen een nieuwe en een voorraad model? Nieuw en nieuw is dus niet hetzelfde. De tijd dat er een TSI bij de dealer staat te wachten op een nieuwe eigenaar komt ook wel weer dus dan kun je gewoon weer toeslaan. Alleen als je hem volledig zelf wilt samenstellen en naar wens wilt laten maken zul je iets dieper in de buidel moeten tasten.
Nu snap ik de brief van de RDW/belasting vanwege wijziging gegevens (bpm) op kenteken. Mijn incasso voor houderschapsbelasting was opgeschort en nu zijn er 2 maanden achter elkaar ingehouden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
Mijn verhaal is precies andersomedwin blank schreef:Waarbij ik na 12.000 km in onze nieuwe Polo TSI toch wel moet toegeven dat het gewoon een auto is die toch een klasse hoger is.Petrolhead Tom schreef:Met 15k moet je sowieso rekening houden. Keuze Polo en up! is altijd nog appels met peren natuurlijk. Polo is zwaarder en duurder om te rijden.
Ik blijf een Up! fan omdat het een leuke en volwassen auto is, maar ik zou de Polo toch niet willen inruilen voor een Up! TSI.
Het zal een moeilijke marktpositionering worden voor VW en Pon.
Ik denk dat een Up! GTI met 115 pk en de bekende GTI details meer kansrijk zal zijn wanneer die auto zo'n 4.000 tot 5.000 euro goedkoper zou zijn dan een Polo GTI. (€ 21.500,- dus)
Een prijsverschil van 1.000 tot 1.500 euro tussen een gewone Up! TSI en een Polo TSI lijkt mij te klein en zou voor mij zeker geen reden zijn om een Up! TSI aan te schaffen.
Een verkoopknaller zal het in Nederland sowieso niet worden net zoals de 75 pk-versie.
Edwin
Ik heb alweer een tijdje een Polo 1.0 bluemotion en ga weer terug naar een Up.
-
- Vagling liefhebber
Hallo,
Zou je willen aangeven waarom je weer een Up zou willen hebben?
Beviel de Polo niet?
Edwin
Beviel de Polo niet?
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
De komende 2 dagen heb ik de beschikking over een Audi A1 met 1.0 tsi. In 1 woord: heerlijk! Vanaf 1200 toeren is het verschil enorm echt 100000x beter dan in de up, en ik vind m mooier klinken hoog in de toeren dan de up. Ook geef deze auto je het gevoel dat ie lekker snel is! Ook ideaal is dat de auto op kruipsnelheid zelf gas bij geeft zodat je niet meer het gaspedaal hoeft te gebruiken als je van 2 km/u naar 10 versnelt in zijn 1. Nee die 1.0 tsi is een juweel! laat staan in een lichtere up straks. ook mooi dat deze auto trillingsvrij stationair draait en als je het startstop inschakelt, veel beschaafder dan in de up:mrgreen:
Hoiedwin blank schreef:Hallo,
Beviel de Polo niet?
Edwin
Ik vind de Polo te zwaar voor een kleine(re) auto. De Up vind ik wat vlotter rijden. Ook de zitpositie vind ik met mijn 1.85m gewoon beter. Ja je zit wat hoger in de up. Maar ik kom met mijn knieën zowat tegen het stuur bij de Polo. Het stuur ronddraaien zonder overpakken resulteert dan ook dat ik klem kom te zitten met mijn handen tegen mijn knie.
Nu rijd ik altijd stevig door. Niet echt des Polo / Up .. Maar de Up is ondanks zijn traagheid net ff wat speelser dan de Polo. Die rijdt wellicht volwassener. Maar ik vind het saai(er). Voorheen een Mii gehad. Die beviel absoluut beter.
Het is voor mij een woon/werk auto. En woon/werk betekend gemiddeld 5km per dag... Kan ook op de fiets zeg maar.
Maar een Up TSI lijkt mij erg leuk. Net even wat pittiger (te chippen). En hij ziet er hip uit. Prima voor mij. Polo heb ik vanaf dag van aanschaf weinig mee gehad.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Auto's met niet al te veel kilo's, daar kun je wel aan wennen inderdaad!
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
De up tsi zal echt een knaller worden hoor, de ergernis van traagheid van 80 naar 120 is volledig weg met de tsi in de 1100 kg zware a1, laat staan in de up straks. En met een veel lager verbruik op de snelweg bij 120, zojuist met 125-130 continu 1 op 18,5 gereden! Bij 130 draait de A1 trouwens precies 2900 toeren.
-
- Vagling liefhebber
@dvh, Hallo,
Wat voor motor had jouw Polo?
Ik heb met mijn 1.90 m geen last van ruimtegebrek maar moet toegeven dat de Up! met zijn hoog geplaatst Dashbord inderdaad meer ruimte biedt.
@ damianw26: Inderdaad de 1.0 TSI motor is van een totaal andere orde dan de turboloze Up! motor.
De A1 is een (te) dure uitvoering van een Polo TSI maar heeft vrijwel dezelfde rijeigenschappen.
Edwin
Wat voor motor had jouw Polo?
Ik heb met mijn 1.90 m geen last van ruimtegebrek maar moet toegeven dat de Up! met zijn hoog geplaatst Dashbord inderdaad meer ruimte biedt.
@ damianw26: Inderdaad de 1.0 TSI motor is van een totaal andere orde dan de turboloze Up! motor.
De A1 is een (te) dure uitvoering van een Polo TSI maar heeft vrijwel dezelfde rijeigenschappen.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's