Heeft de polo ook variabele stuurbekrachtiging? Ik erger mij er mateloos aan in de a1, in krappe en snelle bochten stuurt hij veel te licht, erg irritant en met 0,0 gevoel. Op de snelweg is het wel fijn dat de bekrachtiging veel minder is. Verder vind ik de A1 zeker in S-line schitterend, met name een witte met een zwart dak. Hij is zeker te duur, de auto die ik nu te leen heb is van september 2015 met 15k op de klok en moet nog 21k opbrengen, nieuw kostte die 25k echt absurd.edwin blank schreef:@dvh, Hallo,
Wat voor motor had jouw Polo?
Ik heb met mijn 1.90 m geen last van ruimtegebrek maar moet toegeven dat de Up! met zijn hoog geplaatst Dashbord inderdaad meer ruimte biedt.
@ damianw26: Inderdaad de 1.0 TSI motor is van een totaal andere orde dan de turboloze Up! motor.
De A1 is een (te) dure uitvoering van een Polo TSI maar heeft vrijwel dezelfde rijeigenschappen.
Edwin
Nieuwe VW UP in Genève
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Re: Nieuwe VW UP in Genève
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
- Vagling liefhebber
@Damianw26:
Ja, de Polo heeft dezelfde stuurbekrachtiging. De Polo is technisch identiek aan een A1. Alleen het exterieur en het interieur zijn anders. En de prijs natuurlijk.
Edwin
Ja, de Polo heeft dezelfde stuurbekrachtiging. De Polo is technisch identiek aan een A1. Alleen het exterieur en het interieur zijn anders. En de prijs natuurlijk.
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Super, 650€ meer dan een 75pk is niet zo'n drama en deftig te chippen
up! Black BMT 75pk 3d
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Daar komen nog wel een aantal euro's bij aan extra bpm in Nederland, gezien hij meer uitstoot . Ook is ie duurder voor een leuk aangeklede (minder opties dan mijn huidige up) was ik al 17k kwijt.. En het blijft mij maar tegen staan dat jouw telefoon de maps en more zal worden, dat wordt een echte batterij killer zo'n app.GunSpeed schreef:Super, 650€ meer dan een 75pk is niet zo'n drama en deftig te chippen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
- Vagling liefhebber
Hallo,
Wellicht moeten we de Nederlandse prijzen even afwachten.
De nettoprijs is in Nederland vak lager omdat er nog BPM bijkomt.
Bovendien is vaak de uitrusting iets completer dan in de vaak kale Duitse uitvoeringen.
Pon zal samen met VW de Nederlandse prijs voor de Nederlandse markt moeten positioneren.
De auto's zijn overigens in Denemarken netto vaak nog goedkoper vanwege de daar gehanteerde volstrekt absurde belastingdruk. (nog erger dan in Nederland, je kunt je dat haast niet voorstellen)
Edwin
Wellicht moeten we de Nederlandse prijzen even afwachten.
De nettoprijs is in Nederland vak lager omdat er nog BPM bijkomt.
Bovendien is vaak de uitrusting iets completer dan in de vaak kale Duitse uitvoeringen.
Pon zal samen met VW de Nederlandse prijs voor de Nederlandse markt moeten positioneren.
De auto's zijn overigens in Denemarken netto vaak nog goedkoper vanwege de daar gehanteerde volstrekt absurde belastingdruk. (nog erger dan in Nederland, je kunt je dat haast niet voorstellen)
Edwin
Dat is niet waar. De meeste VW's zijn hier completer dan in Duitsland.
Reken maar op prijzen van rond de 20k
Reken maar op prijzen van rond de 20k
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Ik dacht ook dat die Duitsers ruim voorzien waren van allerlei opties, dus wat meer aangekleder.
Vandaar dat er ook veel wordt geïmporteerd uit Duitsland vanwege het feit dat ze daar wat luxer zijn.
Vandaar dat er ook veel wordt geïmporteerd uit Duitsland vanwege het feit dat ze daar wat luxer zijn.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
-
- Vagling liefhebber
Hallo,
Volgens mij heb ik dat ook geschreven (zie uitrusting), lees mijn bijdrage nog maar eens.
€ 20.000,- zou betekenen dat Pon de TSI beter in Duitsland kan laten.
In Nederland voor die prijs volstrekt onverkoopbaar.
Voor dat geld zijn er genoeg auto's te koop in het B segment.
@Jove: Duitsers besteden meer geld aan opties dan Nederlanders.
Dat kunnen ze ook omdat de Duitse prijzen veel lager liggen.
De Duitse uitvoeringen zal al jaren kaler uitgevoerd en de Nederlandse uitvoeringen zijn vrijwel altijd completer.
Ook zijn de pakketten in Nederland vaak completer.
Edwin
Volgens mij heb ik dat ook geschreven (zie uitrusting), lees mijn bijdrage nog maar eens.
€ 20.000,- zou betekenen dat Pon de TSI beter in Duitsland kan laten.
In Nederland voor die prijs volstrekt onverkoopbaar.
Voor dat geld zijn er genoeg auto's te koop in het B segment.
@Jove: Duitsers besteden meer geld aan opties dan Nederlanders.
Dat kunnen ze ook omdat de Duitse prijzen veel lager liggen.
De Duitse uitvoeringen zal al jaren kaler uitgevoerd en de Nederlandse uitvoeringen zijn vrijwel altijd completer.
Ook zijn de pakketten in Nederland vaak completer.
Edwin
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Ik heb mij een 75pk geconfigureerd en kwam op ± 17.250€ en heb dan net dezelfde geconfigureerd maar met TSI motor en kwam op 17.900€, netto dus een meerprijs van 650€. Wetende dat ie in België net iets duurder zal zijn hou ik er rekening mee dat ie al gauw zo'n 19.000€ zal gaan kosten. Maar zoals Edwin al aanbracht zijn de landen onderling bijna niet te vergelijken met elkaar. Eigenlijk ongelooflijk dat er zelfs tussen buurlanden zo'n verschil is in een "één gemaakt Europa"
up! Black BMT 75pk 3d
Het is net wat je wil uitgeven. Voor iedereen is dat verschillend.
Ik heb nu ook een high up 75 pk met alles er open aan, zoals opendak, leer, 17" velgen, eibach verlaagd en eigenlijk alles wat er extra te koop is bij VW. Totaal dik 19000,- euro gekost. Duur, ja. Slim, nee. Is maar wat er er zelf voor overhebt.
Ik heb nu ook een high up 75 pk met alles er open aan, zoals opendak, leer, 17" velgen, eibach verlaagd en eigenlijk alles wat er extra te koop is bij VW. Totaal dik 19000,- euro gekost. Duur, ja. Slim, nee. Is maar wat er er zelf voor overhebt.
Op de Duitse VW site staan de nieuwe Up brochure en prijslijst.
In duitsland de nieuwe 90 pk UP 2 deurs:
Move Up 12350,-
High Up 13700,-
Van 0 naar 100: 9,9 sec.
Move Up 12350,-
High Up 13700,-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Strakke prijzen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Nog wat verschillen Qua prestaties tussen de oude 75 pk en de nieuwe 90 pk turbo:
oude 75 pk: 95 nm 3000-4300 / 0-80: 8.7 / 0-100: 13,5 / 80-120 4 en 5: 18 sec en 27 sec.
nieuwe 90 pk: 160 nm 1500-3500/ 0-80: 6.6 / 0-100: 9,9 / 80-120 4 en 5: 10 sec en 15 sec.
oude 75 pk: 95 nm 3000-4300 / 0-80: 8.7 / 0-100: 13,5 / 80-120 4 en 5: 18 sec en 27 sec.
nieuwe 90 pk: 160 nm 1500-3500/ 0-80: 6.6 / 0-100: 9,9 / 80-120 4 en 5: 10 sec en 15 sec.
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
golfruud schreef:Nog wat verschillen Qua prestaties tussen de oude 75 pk en de nieuwe 90 pk turbo:
Dat is echt heel erg veel beter!
Nee, seat MII gaat eruit. Seat gaat weer met een eigen model komen, de marbella volgens de dealer.arnout84 schreef:Ik hoop dat Skoda of Seat ook met een TSI model komen.
Op basis van de Fiat Panda? Net als vroeger.golfruud schreef:Nee, seat MII gaat eruit. Seat gaat weer met een eigen model komen, de marbella volgens de dealer.arnout84 schreef:Ik hoop dat Skoda of Seat ook met een TSI model komen.
Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat er budget wordt vrij gemaakt bij/voor Seat om een eigen model te ontwikkelen in dit segment. Misschien een meer eigen neusje en dashboard, zoals ook bij de Arosa gebeurde.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Hahahahahaha wat een gelul van de dealer. Seat is al jaren op sterven na dood en wordt door VW in leven gehouden. Zonder moederbedrijf VW was het feest al jaren geleden over geweest. Door toedoen van VW is het nooit het sportieve merk geworden dat het zou moeten zijn dus dat werkt wel twee kanten op maar dat ze met een eigen vervanger gaan komen voor de Mii is totale onzin. Of je dealer heeft te lang met zijn hoofd in de zon gestaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Reken er dan nog dik 1500 bij of zo in Nederland?golfruud schreef:Op de Duitse VW site staan de nieuwe Up brochure en prijslijst.
Move Up 12350,-
High Up 13700,-
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Plak daar nog maar een nul achter!arnout84 schreef:Reken er dan nog dik 1500 bij of zo in Nederland?golfruud schreef:Op de Duitse VW site staan de nieuwe Up brochure en prijslijst.
Move Up 12350,-
High Up 13700,-
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Ik bedoel 1500 bij de Duitse prijs...Patrick-Brand schreef:Plak daar nog maar een nul achter!arnout84 schreef:Reken er dan nog dik 1500 bij of zo in Nederland?golfruud schreef:Op de Duitse VW site staan de nieuwe Up brochure en prijslijst.
Move Up 12350,-
High Up 13700,-
Kom je idd op rond de 15k