Inbraak!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Inbraak!!

Bericht door Ron UP » di 20 sep 2016, 16:59

Vanmorgen stond ik ff raar te kijken toen ik uit mn nachtdienst kwam...
Achterraam rechts ingeslagen en navigatie uit dashboard kastje gehaald.
Vanmiddag kwam ik erachter dat mn bestuurdersdeurslot ook geforceerd is! Dus ze hadden toegang via bestuurderskant en achterkant.
Waarom??????

KLOOTZAKKEN zijn het!!
Bijlagen
20160920_061317.jpg
20160920_062113.jpg
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Inbraak!!

Bericht door Autheo » di 20 sep 2016, 17:17

Da's balen zeg! Voor mij een extra bevestiging om altijd het dashboardkastje open te laten staan, zodat ze van buitenaf al kunnen zien wat daar in zit. Niet de navigatie of waardevolle spullen dus!
Hoop voor je dat het een verzekeringskwestie is. Sterkte met alle rompslomp!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » di 20 sep 2016, 17:24

Wat een schade zeg! Echt rotvolk blijft het toch om een auto zo te vernielen voor slechts een navi. Succes met de afhandeling
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » di 20 sep 2016, 22:23

Zonde. Jammer dat dat soort dingen nou maar moeten gebeuren. Succes met de verdere afhandeling.

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Inbraak!!

Bericht door WestR32 » di 20 sep 2016, 22:29

Had ik zeker niet verwacht. Zo duur zijn die Garmin dingen van ons nu ook weer niet. Ik heb wel altijd het voetje op het dash staan. Maarja om iedere keer het voetje eraf te halen en het blindkapje erop te doen vind ik teveel gedoe iedere keer. Maar kan me voorstellen dat die voet voor de navi ook al uitnodigd voor het dievengilde.

Succes met de afhandeling!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » di 20 sep 2016, 22:38

Ik vermoed eerder dat ze m in zn geheel gebben proberen te stelen eigenlijk..en dat ze gestoord zijn
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Inbraak!!

Bericht door Caddykaatje » wo 21 sep 2016, 07:38

Dit zal eerder een junk / beunhaas geweest zijn professionals gaan zo niet te werk.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » wo 21 sep 2016, 14:15

Eh...nee...wij denken juist dat er proffesionels mee bezig zijn! Wordt vervolgd!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 16:40

Toen (2x gebeurd) de navi uit onze passat werd gestolen deed men zelfs de losgedraaide schroefjes in de asbak en was er geen krasje te zien in het interieur. Het raam zelf deden ze tegen de velg aan zetten. Je zou zeggen dat de dealer het eruit heeft gehaald zo professioneel. Als men met het deurslot heeft lopen morren is het inderdaad ook verdacht, ging het alarm niet af?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 17:51

damianw26 schreef:Toen (2x gebeurd) de navi uit onze passat werd gestolen deed men zelfs de losgedraaide schroefjes in de asbak en was er geen krasje te zien in het interieur. Het raam zelf deden ze tegen de velg aan zetten. Je zou zeggen dat de dealer het eruit heeft gehaald zo professioneel. Als men met het deurslot heeft lopen morren is het inderdaad ook verdacht, ging het alarm niet af?
Welk alarm...?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » wo 21 sep 2016, 18:14

Nou ok.
Het volgende is er gebeurd...
Ik vond per toeval dit boutje op de grond. Niet wetende waar in de Up die hoorde.
Zoeken zoeken en toen had ik t. Hoorde in de zijkant van de deur,;precies achter dat zwarte kapje.
Ze hebben dus mn slot gemold, kapje eraf, boutje eruit, kapje er weer op. Zodat je niet kon zien dat hij eruit was gehaald.
Mn deuren konden gewoon prima met de cv op slot maar toen ik probeerde met mn sleutel zelf, lukte dat niet.
Ik denk dat ze nu heel eenvoudig met een loper naar binnen kunnen.
Als afleidingsmaneuvre hebben ze maar dat rechterachterraam ingeslagen. Pakken vd navigatie?? Nou nee...daar kun je vanaf rechtsachter niet bij. Mn bijrijdersdeur stond ook stukje open net als mn dashboardkastje. Ze hebben er gewoon voorin gezeten.
Nou hopen ze dus dat wanneer mn auto voor de deur staat met een gerepareerd raam dat ze m dan mee kunnen nemen omdat ze denken dat het slit gewoon nog stuk zou zijn. Wie gebruikte zn sleutel nou om zn auto open te maken? Doe je toch altijd met je Cv?

Hier in de buurt heb je die achterlijk automarkt altijd op dinsdag en vanaf die tijd zijn er heel veel diefstallen die gepleegd worden op maandagnacht...
Lekker makkelijk....ff de autotrailer opladen en weg zijn ze. Er rijden hier immers paar honderd van die trailers op dinsdag.

Dussssss: ik zou zeggen, controleer ff dat boutje!!
Bijlagen
20160920_170628.jpg
20160920_144815.jpg
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 18:34

Oke, maar, waarom zouden ze de auto niet meteen hebben meegenomen? Als dat raam toch voor afleiding was, dan hadden ze dat raam niet nodig om binnen te komen?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » wo 21 sep 2016, 19:03

Idd. Daarom zei ik al, waarschijnlijk zijn ze gestoord
Dat raam had dus helemaal niet geslagen te worden. Nu lijkt t op een inbraak maar ik denk verder..
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 19:10

Ik denk dat de Up jaar na jaar zal stijgen op de lijst met populaire auto's bij autodieven.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 19:56

TwitNour schreef:
damianw26 schreef:Toen (2x gebeurd) de navi uit onze passat werd gestolen deed men zelfs de losgedraaide schroefjes in de asbak en was er geen krasje te zien in het interieur. Het raam zelf deden ze tegen de velg aan zetten. Je zou zeggen dat de dealer het eruit heeft gehaald zo professioneel. Als men met het deurslot heeft lopen morren is het inderdaad ook verdacht, ging het alarm niet af?
Welk alarm...?

Mijn up heeft een alarm, lijkt me haast een noodzakelijke optie...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 19:57

damianw26 schreef:
TwitNour schreef:
damianw26 schreef:Toen (2x gebeurd) de navi uit onze passat werd gestolen deed men zelfs de losgedraaide schroefjes in de asbak en was er geen krasje te zien in het interieur. Het raam zelf deden ze tegen de velg aan zetten. Je zou zeggen dat de dealer het eruit heeft gehaald zo professioneel. Als men met het deurslot heeft lopen morren is het inderdaad ook verdacht, ging het alarm niet af?
Welk alarm...?

Mijn up heeft een alarm, lijkt me haast een noodzakelijke optie...
In laten bouwen?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 19:59

Nee vgm standaard op de high up. Waarom knippert anders dat rode lampje in de deur...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 20:01

damianw26 schreef:Nee vgm standaard op de high up. Waarom knippert anders dat rode lampje in de deur...
Dat is geen alarm. Dat LEDje heeft geen andere functie dan aan te geven dat je Up op slot is. Tevens heeft de Up nooit standaard een alarm. Ook de High Up niet.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 20:04

TwitNour schreef:
damianw26 schreef:Nee vgm standaard op de high up. Waarom knippert anders dat rode lampje in de deur...
Dat is geen alarm. Dat LEDje heeft geen andere functie dan aan te geven dat je Up op slot is. Tevens heeft de Up nooit standaard een alarm. Ook de High Up niet.
Nou zeg wat idioot, ik dacht oprecht dat er een inzat... Goed om te weten, wat doen ze eigenlijk met gestolen up's? Naar t oostblok of direct uit elkaar voor onderdelen?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Inbraak!!

Bericht door Caddykaatje » wo 21 sep 2016, 20:09

Volgens mij geeft dat lampje ook aan dat er een startblokkering opzit.
Volkswagen UP GTI

Plaats reactie