Sinds september rijd ik rond met de Osram Nightbreaker Laser. Nu lijkt me een goed moment om mijn ervaringen met jullie te delen.
Hiervoor reed ik al rond met de Osram Nightbreaker Unlimited. De Osram Nightbreaker Laser zijn een doorontwikkeling van de Unlimited’s. H4 lampen zijn H4 lampen, daar zit niet zoveel verschil in. Volgens Osram hebben de Laser’s nog meer lichtopbrengst dan de Unlimited’s tevens is de levensduur van de lamp verbeterd.
In mijn ogen is het meer revolutie dan evolutie. De laser’s hebben inderdaad een betere lichtopbrengs dan de Unlimited’s maar het is niet zo schokkend als van gewone lampen naar Unlimited’s of Lasers overstappen.
wat ik vooral heel erg fijn vind aan de lampen is dat je vrijwel de lichtopbrengst van Xenon hebt zonder dat er strooilicht ontstaat of dat je aanpassingen moet gaan doen aan de koplamp. Het is letterlijk plug and play. Mijn vorige Unlimited’s gingen na vier maanden stuk en zijn destijds keurig netjes vervangen door Osram. De nieuwe Laser’s houden het tot nu toe erg goed vol. De extra lichtopbrengst komt vooral goed tot zijn recht tijdens nachtelijke ritten met regen of sneeuw.
Zonder dat het al te veel op één grote Osram-reclame gaat lijken ben ik er wel van overtuigd dat dit de beste mod is die we aan onze Vagling kunnen doen. De extra lichtopbrengst zorgt voor meer rust en je ziet gewoon stukken meer.
Ik heb geprobeerd om foto’s te maken van de verschillen maar dat is niet helemaal gelukt.
![Razz :P](./images/smilies/icon/razz.gif)
Daarom maar even wat informatie van de site van Osram:
Link: https://www.osram.com/automotive/produc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;