Motorrijders verzamelt u
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Motorrijders verzamelt u
Volgende week vrijdag staat mijn eerste motorrijles! Ik ben voornemens om binnenkort een CRF250L aan te schaffen en daar de nodige kilometers op weg te trappen alvorens ik aan een zwaarder beestje begin.
Zijn er hier nog meer motorrijders? Wat rijd je, laat je trots zien! Waarom heb je juist die motor gekozen en heb je nog tips voor een aspirant motorrijder??
ENJOY!
Zijn er hier nog meer motorrijders? Wat rijd je, laat je trots zien! Waarom heb je juist die motor gekozen en heb je nog tips voor een aspirant motorrijder??
ENJOY!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorrijders verzamelt u
Ik heb twee jaar terug mijn A rijbewijs gehaald. Vorig jaar rondgereden met een Suzuki SV 650 van 1999. Leuke naked bike met voldoende vermogen voor een beginnende bestuurder.
Vóór aanschaf heb ik o.a. proefgereden met o.a. een CBR600F2 van 1995, een ZX-6R van 1998, een FZS 600 van 2003 en een Yamaha BT 1100 Bulldog van 2003. De Kawa vond ik qua karakter en zithouding te extreem en de Bulldog had met max. 6000 rpm wel een érg smalle powerband voor een motorfiets(wel lekker veel koppel met een 1100cc V-twin). De SV vond ik net wat meer karakter qua blok en sound hebben t.o.v. de FZS en CBR. Mocht ik nu een motor aanschaffen, dan zou ik waarschijnlijk toch voor een vierpitter gaan met iets meer bescherming.
Ga je veel kilometers maken en is comfort en gebruiksgemak ook niet onbelangrijk, dan is bijvoorbeeld een Honda NC750X het overwegen waard. Geen spannende fiets, maar wel superzuinig, goed sturend en met een groot opbergvak onder de 'tank', waar een niet te grote helm in past.
Als je geen plannen hebt om ooit off the road te gaan, is een CRF250M misschien ook nog een idee. Met de 17 inch wielen stuurt deze veel leuker in de stad en op binnenwegen.
Vóór aanschaf heb ik o.a. proefgereden met o.a. een CBR600F2 van 1995, een ZX-6R van 1998, een FZS 600 van 2003 en een Yamaha BT 1100 Bulldog van 2003. De Kawa vond ik qua karakter en zithouding te extreem en de Bulldog had met max. 6000 rpm wel een érg smalle powerband voor een motorfiets(wel lekker veel koppel met een 1100cc V-twin). De SV vond ik net wat meer karakter qua blok en sound hebben t.o.v. de FZS en CBR. Mocht ik nu een motor aanschaffen, dan zou ik waarschijnlijk toch voor een vierpitter gaan met iets meer bescherming.
Ga je veel kilometers maken en is comfort en gebruiksgemak ook niet onbelangrijk, dan is bijvoorbeeld een Honda NC750X het overwegen waard. Geen spannende fiets, maar wel superzuinig, goed sturend en met een groot opbergvak onder de 'tank', waar een niet te grote helm in past.
Als je geen plannen hebt om ooit off the road te gaan, is een CRF250M misschien ook nog een idee. Met de 17 inch wielen stuurt deze veel leuker in de stad en op binnenwegen.
Re: Motorrijders verzamelt u
Ik heb helaas teveel ellende in de familie gekend en zal nooit motor gaan rijden. Ieder zijn ding.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Motorrijders verzamelt u
Dit lijkt me wel wat:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Motorrijders verzamelt u
Mijn eerste motor, leuk speelgoed maar achteraf gezien een beetje veel van het goede. Beest heeft me een ziekenhuis tripje bezorgt.
Nu wat "rustigers" moet wel bekennen dat het gebruik aanzienlijk is afgenomen sinds ik de Up bezit.
Nu wat "rustigers" moet wel bekennen dat het gebruik aanzienlijk is afgenomen sinds ik de Up bezit.
Re: Motorrijders verzamelt u
Hier nog een motorrijder! Ik heb een Pan European ST1100
Hiervoor had ik een Honda CBR 1100xx Blackbird, maar ik vind het gesmeer met zo'n ketting, en ook het regelmatig moeten spannen ervan, helemaal niks. Vandaar dus nu eindelijk een motor met cardan Waarom een tourmotor? Omdat ik nooit schuin door de bocht ga, maar gewoon een snelle, comfortabele motor wil die goed stuurt. En het liefst Honda vanwege de kwaliteit.
Mijn eerste motor was een VFR750 uit 1986, die kocht ik in 1993, de volgende dag reed ik ermee naar Zwitserland met 0 motorervaring Ging prima.
Hoe is het met je motorrijlessen Tom, al geslaagd?
Hiervoor had ik een Honda CBR 1100xx Blackbird, maar ik vind het gesmeer met zo'n ketting, en ook het regelmatig moeten spannen ervan, helemaal niks. Vandaar dus nu eindelijk een motor met cardan Waarom een tourmotor? Omdat ik nooit schuin door de bocht ga, maar gewoon een snelle, comfortabele motor wil die goed stuurt. En het liefst Honda vanwege de kwaliteit.
Mijn eerste motor was een VFR750 uit 1986, die kocht ik in 1993, de volgende dag reed ik ermee naar Zwitserland met 0 motorervaring Ging prima.
Hoe is het met je motorrijlessen Tom, al geslaagd?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Motorrijders verzamelt u
Mijn motor: Ducati hypermotard 796
Heerlijke motor, het hoeft van mij niet 300 km/u te gaan, dit is veel leuker (top van 200). Lekker gooi en smijtmotortje maar vergis je niet in de snelheid! Termignoni uitlaat, katvervanger rode accenten en voor de rest niet veel aan gedaan. Die jij liet zien is een opgevoerde brommer, kun je niet zoiets nemen alleen dan laten begrenzen?
Heerlijke motor, het hoeft van mij niet 300 km/u te gaan, dit is veel leuker (top van 200). Lekker gooi en smijtmotortje maar vergis je niet in de snelheid! Termignoni uitlaat, katvervanger rode accenten en voor de rest niet veel aan gedaan. Die jij liet zien is een opgevoerde brommer, kun je niet zoiets nemen alleen dan laten begrenzen?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 371
- Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Re: Motorrijders verzamelt u
Bezitter van een SV1000S. Intussen reeds 30000km gereden. Komt de laatste jaren minder buiten door.de firmawagen. Vroeger diende hij ook voor woon werkverkeer. Nu enkel nog recreatief.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
Re: Motorrijders verzamelt u
Wellicht niet echt een motorfiets (ook al klinkt hij wel zo)
Dit is mijn custom gebouwde Skyteam Honda Monkey:
Dit is mijn custom gebouwde Skyteam Honda Monkey:
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Motorrijders verzamelt u
Hulde..!! Erg mooi ding..!!
Zelf heb ik een:
- Kreidler Florett uit 1968 met geforceerde koeling ( K53/2NL )
- Honda SS50M (duits) uit 1974
En de vrouw heeft:
- Honda CY50 1978
- Skyteam PBR (Honda ZB50 replica)
Zal er ooit wel eens foto's van maken..
De Honda SS50M is momenteel een project brommer.. Blok moet nog in elkaar gezet worden en ik moet nog op zoek naar een zadel.. originele zadel is gescheurd, bodem is rot en de vulling verstaft..
De Kreidler is een rijdend project.. die niet af hoeft, maar gewoon moet rijden..
De Honda CY50 is gewoon klaar.. en de Skyteam PBR is voor een paar jaar geleden compleet naar eigen smaak opnieuw opgebouwd..
Zelf heb ik een:
- Kreidler Florett uit 1968 met geforceerde koeling ( K53/2NL )
- Honda SS50M (duits) uit 1974
En de vrouw heeft:
- Honda CY50 1978
- Skyteam PBR (Honda ZB50 replica)
Zal er ooit wel eens foto's van maken..
De Honda SS50M is momenteel een project brommer.. Blok moet nog in elkaar gezet worden en ik moet nog op zoek naar een zadel.. originele zadel is gescheurd, bodem is rot en de vulling verstaft..
De Kreidler is een rijdend project.. die niet af hoeft, maar gewoon moet rijden..
De Honda CY50 is gewoon klaar.. en de Skyteam PBR is voor een paar jaar geleden compleet naar eigen smaak opnieuw opgebouwd..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
Re: Motorrijders verzamelt u
Okee ik ben benieuwd! Ik heb zelf ook al een hele geschiedenis met brommers achter de rug van een aantal Honda MT's en Puch Maxi's tot aan Vespa en Mobylette spul
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Motorrijders verzamelt u
Het wordt pas eng als ik de familie er bij betrek.. haha..
Schoonvader - Honda CB50 1978
Schoonmoeder - Honda C50 1967
Zwager - Honda Z50 (Monkey) + meerdere MTXjes + solex + nog een shitload..
Vriendin Zwager - Honda C50M (frans model + project brommer van mijn zwager, iets met injectie inbouwen) + Vespa PK50
Oom - Zundapp KS50
Tante - Peugeot 102 (brommer met jarretel aandrijving lees: riem)
Plaatje bij praatje: Honda Z50 (monkey) van mijn zwager op de voorgrond met daar achter de CY50 van de vrouw.
En zal deze zomer wel eens even kijken of ik mijn zooitje lopend de weg op kan krijgen.. en uiteraard leuke plaatjes van schieten..
Edit: Aantal plaatjes kunnen vinden..
Schoonvader - Honda CB50 1978
Schoonmoeder - Honda C50 1967
Zwager - Honda Z50 (Monkey) + meerdere MTXjes + solex + nog een shitload..
Vriendin Zwager - Honda C50M (frans model + project brommer van mijn zwager, iets met injectie inbouwen) + Vespa PK50
Oom - Zundapp KS50
Tante - Peugeot 102 (brommer met jarretel aandrijving lees: riem)
Plaatje bij praatje: Honda Z50 (monkey) van mijn zwager op de voorgrond met daar achter de CY50 van de vrouw.
En zal deze zomer wel eens even kijken of ik mijn zooitje lopend de weg op kan krijgen.. en uiteraard leuke plaatjes van schieten..
Edit: Aantal plaatjes kunnen vinden..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Motorrijders verzamelt u
Zoals belooft hieronder foto's van mijn "motor"
Het is een Honda SS50M K1 uit Duitsland..
Het is een Honda SS50M K1 uit Duitsland..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
Re: Motorrijders verzamelt u
Hoewel ik al bijna 20 jaar geen motor meer rij, maar het destijds wel zeer fanatiek en overtuigend deed, voel ik me op de een of andere manier nog steeds aangesproken als het om motorrijden gaat... Vandaar mijn (verlate) duit in dit zakje.
Tussen m'n 20e en 36e reed ik onafgebroken en exclusief motor; ik had geen auto, zelfs geen B rijbewijs. Zomer en winter, bij +35c, bij -15c, ijzel, sneeuw en windkracht 10 (wat wel de max was ), 20.000 km. per jaar. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit in een auto terecht zou komen. Dat leek mij toen het toppunt van saai- en truttigheid. Ondanks dat ik in de winter rondreed met nauwelijks gevoel in mijn vingers, prees ik mijzelf gelukkig een motorrijder te zijn. Zelfs toen er gezinsuitbreiding kwam in de vorm van een klein schattig blond jongetje, kwam het idee om te gaan autorijden totaal niet in mij op. In plaats daarvan kocht ik een zijspan. Daarover zo meer.
Toen het carrièretechnisch gezien wel handig was te kunnen autorijden, ben ik, met gepaste tegenzin, mijn autorijbewijs gaan halen. Tijdens het lessen kwam ik er echter achter dat het autorijden eigenlijk ook wel iets had. Totaal anders dan motorrijden, maar op een andere manier misschien zelfs wel net zo leuk. Om een lang verhaal kort te maken: Dat schattige blonde jongetje is al lang de deur uit en ik rij nu al weer in mijn 5e auto, wat mijn 2e Up! is.
Goed, de zijspan, waarvan hier een foto. Het was een Yamaha XS850 met een custom-made Squire bak. De vorige eigenaar had hem helemaal zelf opgebouwd zodat er eigenlijk maar één exemplaar van in de wereld rond reed. De banden waren van een Citroën 2CV, het zijspanwiel was van een Mini Cooper. Voordelen van autobanden was een betere slijtvastheid en wegligging, en door de kleinere diameter hoefde er ook niet gesleuteld te worden aan de overbrenging van de motor. Zo'n zijspancombinatie komt nl. niet zo makkelijk op gang. Door de kleinere wielen kwam hij lekker snel van z'n plek, maar lag de topsnelheid op een schamele 140km/h. Wat helemaal niet erg was: Met zo'n asymmetrisch gevaarte 120 rijden had al iets van een fitnessoefening dus na 2 uur waren de koolhydraten wel op
Ik heb enorm plezier gehad van deze machine. We trokken altijd veel bekijks, overal waar we kwamen alleen maar vriendelijke en glimlachende mensen. Zelfs een keer meegemaakt dat een touringcar met Spaanse toeristen stopte om alle inzittenden de kans te geven foto's te maken van mij en mijn zoon.... mooie tijd.
Om af te sluiten nog een laatste wetenswaardigheid. De XS850 was een 3 cilinder. Toeval?
Tussen m'n 20e en 36e reed ik onafgebroken en exclusief motor; ik had geen auto, zelfs geen B rijbewijs. Zomer en winter, bij +35c, bij -15c, ijzel, sneeuw en windkracht 10 (wat wel de max was ), 20.000 km. per jaar. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit in een auto terecht zou komen. Dat leek mij toen het toppunt van saai- en truttigheid. Ondanks dat ik in de winter rondreed met nauwelijks gevoel in mijn vingers, prees ik mijzelf gelukkig een motorrijder te zijn. Zelfs toen er gezinsuitbreiding kwam in de vorm van een klein schattig blond jongetje, kwam het idee om te gaan autorijden totaal niet in mij op. In plaats daarvan kocht ik een zijspan. Daarover zo meer.
Toen het carrièretechnisch gezien wel handig was te kunnen autorijden, ben ik, met gepaste tegenzin, mijn autorijbewijs gaan halen. Tijdens het lessen kwam ik er echter achter dat het autorijden eigenlijk ook wel iets had. Totaal anders dan motorrijden, maar op een andere manier misschien zelfs wel net zo leuk. Om een lang verhaal kort te maken: Dat schattige blonde jongetje is al lang de deur uit en ik rij nu al weer in mijn 5e auto, wat mijn 2e Up! is.
Goed, de zijspan, waarvan hier een foto. Het was een Yamaha XS850 met een custom-made Squire bak. De vorige eigenaar had hem helemaal zelf opgebouwd zodat er eigenlijk maar één exemplaar van in de wereld rond reed. De banden waren van een Citroën 2CV, het zijspanwiel was van een Mini Cooper. Voordelen van autobanden was een betere slijtvastheid en wegligging, en door de kleinere diameter hoefde er ook niet gesleuteld te worden aan de overbrenging van de motor. Zo'n zijspancombinatie komt nl. niet zo makkelijk op gang. Door de kleinere wielen kwam hij lekker snel van z'n plek, maar lag de topsnelheid op een schamele 140km/h. Wat helemaal niet erg was: Met zo'n asymmetrisch gevaarte 120 rijden had al iets van een fitnessoefening dus na 2 uur waren de koolhydraten wel op
Ik heb enorm plezier gehad van deze machine. We trokken altijd veel bekijks, overal waar we kwamen alleen maar vriendelijke en glimlachende mensen. Zelfs een keer meegemaakt dat een touringcar met Spaanse toeristen stopte om alle inzittenden de kans te geven foto's te maken van mij en mijn zoon.... mooie tijd.
Om af te sluiten nog een laatste wetenswaardigheid. De XS850 was een 3 cilinder. Toeval?