Leuk dat je nog eens bij koudere omstandigheden dit onderzoek gaat uitvoeren, je hebt er in ieder geval de juiste middelen voor.Petrolhead Tom schreef: ↑ma 23 jul 2018, 13:38Graag gedaan, komt al die opgedane kennis tijdens mijn studententijd toch nog eens van pas.
Als je het doet moet je het goed doen. Ik ga dit onderzoek nog een keer uitvoeren als het kouder is. Kijken hoeveel verschil dat maakt. Het zijn twee los van elkaar staande onderzoeken maar ik ben wel heel erg benieuwd.
Het lijkt me trouwens ook heel interessant als je een iets andere 100 km afstandstest ook eens alleen op Nederlandse bodem zou doen. Je kwam nu op een tijdsverschil van 10 minuten uit, waarbij je ook flink hoge topsnelheden op de Duitse autobaan hebt kunnen halen. Maar als je in Nederland een test zou doen op een traject met gedeeltelijk autoweg, provinciale weg en stadsverkeer, zou je zowel wat verbruik als tijd betreft een leuke vergelijking kunnen maken. Bijvoorbeeld een eerste rondje in de 'zuinige modus', met rustig tot normaal rijden, en een tweede rondje in de 'ik wil opschieten' modus, met sneller optrekken, meer inhalen etc. Het verschil in tijd (ongetwijfeld veel minder dan 10 minuten) en verbruik lijkt me dan een heel interessante discussie kunnen opleveren (wat kost het je om een paar minuten sneller aan te komen)! Want ik denk niet dat je dan onder Nederlandse omstandigheden over een afstand van 100 km meer dan 4 à 5 minuten tijdsverschil kunt realiseren. Of anders gezegd: ik daag je uit om mijn ongelijk aan te tonen