Hillhold laten aanpassen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Hillhold laten aanpassen

Bericht door Ron UP » ma 15 sep 2014, 19:36

Ik ben benieuwd of er al mensen zijn, die hun hillhold hebben laten aanpassen?
Hoe staat deze standaard in gesteld? Kort, middel of lang?

De optie lang lijkt me wel wat gezien we de bergen ingaan aankomende week. :D

Bevalt het?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Autheo » ma 15 sep 2014, 21:46

Hoewel die hilhold er bij mij ook opzit, zal ik er bewust nooit gebruik van maken. Vooral in de bergen heb je meestal warme remmen. Met hilhold (voet op de rem) is dat dus een prima recept voor kromme schijven. Gewoon ouderwets even de handrem gebruiken, die werkt op de trommelremmen achter, zodat je schijven gelijkmatig kunnen afkoelen. Zo moeilijk is de 'hellingproef' toch niet?

MiiThos
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 18:49

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door MiiThos » ma 15 sep 2014, 21:46

Het bevalt.. die van mij staat op gemiddeld. Maar ik kan er verder geen objectief verslag van doen. De hellingen in Limburg zijn niet zo hoog. :oops::roll:
Maar gemiddeld is best wel kort. En hoe steiler de helling... hoe korter het lijkt.
Het enige echte bewijs voor het bestaan van intelligent buitenaards leven is... dat ze met ons nog geen contact opgenomen hebben..

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Ron UP » ma 15 sep 2014, 21:49

Hellingproef is geen probleem nee. Wat je zegt over de schijven is natuurlijk 100% waar!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door GuidoUp » ma 15 sep 2014, 21:56

Sinds waneer heeft de Up hillhold


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Ron UP » ma 15 sep 2014, 22:14

Model 2013.
Onze vorige Up van 2012 had het niet
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Xanderv » ma 15 sep 2014, 22:24

Mijn citigo van 2012 heeft het ook.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door oppermii » ma 15 sep 2014, 22:43

Alsof de schijven in 3s kromtrekken?

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Hillhold laten aanpassen

Bericht door NoTVR » di 16 sep 2014, 05:28

Remmen bij bergop rijden?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Xanderv » di 16 sep 2014, 09:39

Die snap ik niet tvr... De hillhold gaat eraf zodra je de koppeling op laat komen. Dus de rem gaat er dan gelijk af. De hillhold gaat ook pas aan als je stilstaat op een bepaalde hellingshoek en de rem stevig induwt (althans mijn ervaring)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Nicoup! » di 16 sep 2014, 10:54

Helling-assistentie
Hill Hold, Berganfahrthilfe, Berganfahrassistenten
Op een helling: rem totdat de auto stilstaat. Met Helling Assistentie actief kun je het rempedaal loslaten en de auto zal enkele seconden geremd blijven staan. Zodra het gaspedaal wordt ingedrukt laat de rem los.

Zelf proberen in te stellen met VCDS ?

[03-ABS Systeem]
[Aanpassen-10]
[Kanaal 58]: 0 = kort; 1 = middel; 2 = lang

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Ron UP » di 16 sep 2014, 11:11

Duidelijk Nico
Maar werkt t ook goed dan? Waar staat de hillhold standaard op dan, dat zou ik graag willen weten. As donderdag gaan we weg naar Oostenrijk
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Hillhold laten aanpassen

Bericht door Xanderv » di 16 sep 2014, 11:24

Standaard geloof ik op middel, let er nooit op. Het werkt en het is lang zat om bij een verkeerslicht weg te rijden.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Autheo » di 16 sep 2014, 11:35

oppermii schreef:Alsof de schijven in 3s kromtrekken?
Inderdaad, in 3 seconden zal dat wel meevallen. Maar wat ik dagelijks zie bij stoplichten en kruisingen, waar men soms best een tijd moet stilstaan, is dat velen constant de voet op de rem houden. Schijnt tegenwoordig bij rijles ook standaard te worden aangeleerd. Zo'n tijd de voet op de rem, en dus de remblokken tegen de remschijven aan, zorgt wel voor een ongelijkmatige afkoeling van de schijven, met het risico van kromtrekken daardoor. Mijn advies: als je stilstaat, voet van de rem, en zo nodig handrem gebruiken.
NoTVR schreef:Remmen bij bergop rijden?
Wel eens in de bergen gereden? Meestal gaat het daar op en neer. En als ik zie, hoeveel mensen nauwelijks gebruik maken van de motorrem en hoe vaak je dan die rode lampjes voor je ziet aanspringen, denk ik dat in heel veel gevallen de remschijven verre van koud zullen blijven...

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Touchwood » di 16 sep 2014, 11:39

De Nederlander past default het nieuwe rijden toe in de bergen. Levert veel werk op voor de ANWB en garages. :)

Dat hillhold is hardstikke makkelijk.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Nicoup! » di 16 sep 2014, 12:59

Ron UP schreef:Duidelijk Nico
Maar werkt t ook goed dan? Waar staat de hillhold standaard op dan, dat zou ik graag willen weten. As donderdag gaan we weg naar Oostenrijk

Werkt helemaal top, mist dat je de koppeling iets laat opkomen gaat hij weer netjes van de rem af.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Ron UP » di 16 sep 2014, 13:33

Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken? :lol: :lol:
Niet zo handig als we dan gelijk door rijden richting de bergen
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Autheo » di 16 sep 2014, 14:56

Ron UP schreef:Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken? :lol: :lol:
Wie weet.... :scared-ghostface: :scared-ghostface: :scared-ghostface:

Maar je zult in het mooie Oostenrijk vast veel leukere dingen zien. Geniet er maar lekker van, onbezorgd met z'n allen in je Uppie!

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Nicoup! » di 16 sep 2014, 14:57

Ron UP schreef:Bedankt...en toch ben ik zomaar bang dat mn remmen bekrachtigd blijven als dan weg wil rijden of zie ik nu spoken? :lol: :lol:
Niet zo handig als we dan gelijk door rijden richting de bergen

Systeem is al best lang door Volkswagen toegepast, dus zal ondertussen wel door ontwikkeld zijn.
Als je nou zelf VCDS had, had je het zo aan en uit kunnen zetten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Hillhold laten aanpassen

Bericht door Xanderv » di 16 sep 2014, 22:22

Nou ik gebruik het zo nu en dan wel hoor. Hier een paar redelijk stijle verkeerslichten waar de hillhold erop gaat. Nog nooit blijven hangen hoor haha, netjes bij het gasgeven losschieten.

Eerste keer voelt het apart maar daarna werkt het prima. Anders gewoon hellingproef en dan ga je altijd ;) geen zorgen om maken!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie