Zie onderstaande draad met dezelfde titel
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770
Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.
Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.
De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.
Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.
e-vagling exit ?
e-vagling exit ?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: e-vagling exit ?
Voor 2020 de co2-uitstoot van de verkochte vw-vloot gedekt, vanaf volgend jaar neemt de ID.3 het over. Dat klinkt logisch ja. Naar, maar logisch.Gert schreef: ↑vr 04 sep 2020, 15:57Zie onderstaande draad met dezelfde titel
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770
Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.
Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.
De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.
Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
Re: e-vagling exit ?
Hieronder een recent bericht dat de e-vagling, althans de e-mii en althans in Duitsland, weer leverbaar zou zijn:
https://www.heise.de/hintergrund/Seat-M ... 39620.html
Er wordt gemeldt dat de levertijd lang zou kunnen zijn omdat er nog veel bestellingen van voor de stop lopen.
https://www.heise.de/hintergrund/Seat-M ... 39620.html
Er wordt gemeldt dat de levertijd lang zou kunnen zijn omdat er nog veel bestellingen van voor de stop lopen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: e-vagling exit ?
De e-up zou weer leverbaar zijn als dit bericht klopt. Hij is wel 2 mille duurder maar ik ben er blij mee.
Als ik de mijne totall-loss rij en ik overleef het kan ik tenminste weer een nieuwe bestellen. Er is
geen vergelijkbaar alternatief. De renault twingo electric is weliswaar wat goekdoper maar heeft
een accu van 22 kwh vergeleken met de 32 kwh van de e-up. De e-up heeft standaard ook meer
"refinements" en het koppel van 216 Nm slaat dat van de twingo (160 Nm).
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-goedk ... ant-900253
Als ik de mijne totall-loss rij en ik overleef het kan ik tenminste weer een nieuwe bestellen. Er is
geen vergelijkbaar alternatief. De renault twingo electric is weliswaar wat goekdoper maar heeft
een accu van 22 kwh vergeleken met de 32 kwh van de e-up. De e-up heeft standaard ook meer
"refinements" en het koppel van 216 Nm slaat dat van de twingo (160 Nm).
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-goedk ... ant-900253
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: e-vagling exit ?
Hieronder nog recenter nieuws dat de e-up voorlopig nog niet weg / weer terug is.
https://insideevs.com/news/561773/vw-br ... up-europe/
https://insideevs.com/news/561773/vw-br ... up-europe/
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: e-vagling exit ?
UPDATE 19-1: De Nederlandse importeur heeft aan AutoWeek laten weten dat we de e-Up hier vooralsnog niet terug hoeven te verwachten.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -de-markt/
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -de-markt/
Re: e-vagling exit ?
"Vooralsnog" is wel een beetje voorzichtig. Als ik mijn e-up nu total loss zou rijden zou ik proberen hem te importeren uit Belgie of Duitsland als hij daar wel te koop zou zijn en in Nederland niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)