Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Geen idee wanneer hij op de markt gaat komen, maar zou deze nieuwe Opel Adam ook gaan scoren naast de Up! Ben benieuwd naar jullie mening. Ik vind het wel een geslaagd modelletje maar ben benieuwd of de beleving het haalt bij de Up!
- Bijlagen
-
- m1fyg5rbabdd_600.jpg (70.93 KiB) 6571 keer bekeken
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Ziet er erg goed uit maar als ik even google, lees ik dat ze verwachten dat de instapprijs begint rond de € 13.000 / 14.000,-
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Mooie concurrent voor de Alfa Romeo Mito denk ik zo...
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Ben ook benieuwd naar de prijsstelling van deze nieuwe Adam. Als je de afwerking en de optielijst bekijkt kan ik mij moeilijk inbeelden dat deze wagen een rechtstreekse concurrent van de Up! kan zijn. Ik denk ook dat ie eerder tegen een 500, Mito of Ypsilon zal worden uitgespeeld. Hij mag dan wel klein zijn in afmetingen maar de bedoeling is dat je hem met dezelfde luxe en opties kan uitrusten als een Insigna bijvoorbeeld (7 inch GPS, parkeerhulp, 18 inch velgen...)
Je ziet toch duidelijk dat er een tendens is om de piepkleine wagentjes niet meer als lelijke eendjes te behandelen maar als volwaardige leden van de autofamilie. Opwarming van de aarde, olieprijzen en Europa zullen hier niet vreemd aan zijn zeker...
Je ziet toch duidelijk dat er een tendens is om de piepkleine wagentjes niet meer als lelijke eendjes te behandelen maar als volwaardige leden van de autofamilie. Opwarming van de aarde, olieprijzen en Europa zullen hier niet vreemd aan zijn zeker...
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
En wat dacht je van deze, de nieuwe peugeot 208, misschien niet de aller kleinste maar zeker niet verkeerd......
Gelukkig worden de kleinere modellen nu als zeer volwaardig en trend zettend gezien
.
Gelukkig worden de kleinere modellen nu als zeer volwaardig en trend zettend gezien
.
Laatst gewijzigd door Marantz op ma 03 sep 2012, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
ik vind de adam er erg goed uizien , maar zal geen prijspakker zijn
en ook niet zo kaal als een take up te koop denk ik , dus dat zal gerust wat kosten
en een 208 is toch wel een klasse groter hoor , wel mooi overigens !
en wel leuk dat opel een auto maakt met mijn naam .... eas : erik ADAM schaft , bedankt papa en mama !!
en ook niet zo kaal als een take up te koop denk ik , dus dat zal gerust wat kosten
en een 208 is toch wel een klasse groter hoor , wel mooi overigens !
en wel leuk dat opel een auto maakt met mijn naam .... eas : erik ADAM schaft , bedankt papa en mama !!
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten.....
Deze Adam komt van Adam Opel de oprichter.
Ook vind ik nog wat andere foto's van de Adam die er wat minder fraai uit zien, meer in de Opel stijl.
De Adam lijkt inderdaad meer op een vernieuwde 500, Fiat logo erop en iedereen trapt erin !
Trend van de kleintjes is wel dat ze gaan groeien in de loop van jaren, kijk maar naar de Mini, die word groter en groter, en zo zijn er meer voorbeelden, ik hoop dat de UP kleiner gaat worden
Er word voor de Adam ook gesproken over 2013, nou, dan zijn er al "miljoenen" UPs verkocht en is de UP 2 op de markt....
.
Deze Adam komt van Adam Opel de oprichter.
Ook vind ik nog wat andere foto's van de Adam die er wat minder fraai uit zien, meer in de Opel stijl.
De Adam lijkt inderdaad meer op een vernieuwde 500, Fiat logo erop en iedereen trapt erin !
Trend van de kleintjes is wel dat ze gaan groeien in de loop van jaren, kijk maar naar de Mini, die word groter en groter, en zo zijn er meer voorbeelden, ik hoop dat de UP kleiner gaat worden
Er word voor de Adam ook gesproken over 2013, nou, dan zijn er al "miljoenen" UPs verkocht en is de UP 2 op de markt....
.
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Een serieuze concurrent? Jazeker. Maar dan alleen voor de High Up, want deze Adam komt vrij royaal in de standaarduitrusting te zitten en dat heeft uiteraard gevolgen voor het prijskaartje. Met een vermoedelijke vanafprijs van zo'n 12.500 euro is het dus meer een concurrent voor de Fiat 500 en de toekomstige Citroën DS1 of een compacter alternatief voor de Audi A1, Mini of de al genoemde Alfa Mito.
Ik had graag gewacht op deze kleine Opel, ware het niet dat ik mijn vorige auto persé deze zomer ingeruild wilde hebben en ik dus niet tot 2013 kon wachten. Plus dat de vanafprijs op dit moment boven het budget dat ik aan een auto wil spenderen zal zitten. Heb dus zeker geen spijt van mijn Citigo, die heerlijk rijdt en lekker zuinig is. Maar eerlijk is eerlijk, de Adam ziet er wat mij betreft bijzonder aantrekkelijk uit.
P.S.
@CBdicX: de minder mooie foto's waar je het over hebt, zijn vermoedelijk photoshops van toen de officiële foto's nog niet bekend waren.
Net als het plaatje in jouw post hierboven.
Ik had graag gewacht op deze kleine Opel, ware het niet dat ik mijn vorige auto persé deze zomer ingeruild wilde hebben en ik dus niet tot 2013 kon wachten. Plus dat de vanafprijs op dit moment boven het budget dat ik aan een auto wil spenderen zal zitten. Heb dus zeker geen spijt van mijn Citigo, die heerlijk rijdt en lekker zuinig is. Maar eerlijk is eerlijk, de Adam ziet er wat mij betreft bijzonder aantrekkelijk uit.
P.S.
@CBdicX: de minder mooie foto's waar je het over hebt, zijn vermoedelijk photoshops van toen de officiële foto's nog niet bekend waren.
Net als het plaatje in jouw post hierboven.
▲ Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------
-------------
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Als ik me niet vergis wordt ie dit najaar voorgesteld en vind het ook wel op een 500 lijken maar dan met een Audi A1 dakje erop!!
Die foto is een oude photoshop hoor
Die foto is een oude photoshop hoor
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Waarvan akte, inderdaad een oude foto, jammer dat Opel die Adam toch aantrekkelijker heeft gemaakt dan die oude foto
Het lijkt inderdaad wel een mix van de 500 en een A1, zeg maar een A501.
En die achterstijl cq daklijst lijkt wel erg op de middenstijl van de DS3, prijzige vormen allemaal, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke prijs.
Ik mis wel een 50+ stel in die auto, en zie ik nu toch weer Fikkie......
Het lijkt inderdaad wel een mix van de 500 en een A1, zeg maar een A501.
En die achterstijl cq daklijst lijkt wel erg op de middenstijl van de DS3, prijzige vormen allemaal, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke prijs.
Ik mis wel een 50+ stel in die auto, en zie ik nu toch weer Fikkie......
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Natuurlijk is het vergelijk take Up! en Opel Adam niet te maken. Met de high up daarentegen wel denk ik en deze duurste Up! zullen ze de komende jaren ook nog luxer maken door allerlei toeters en bellen uit de grotere VW's toe te gaan passen. De prijs zal daarmee ook stijgen dus, denk maar aan de Up! GT die een flinke prijs gaat krijgen in vergelijk met de instap Up!. Het ging me ook meer om de verschijning van de Opel als model. Grappig is wel te zien dat de reacties tot nu toe positief zijn over het algemeen. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hoe dan ook de trend wordt klein maar zeker niet sober aangekleed en dat bevalt me eigenlijk wel. Eens zien hoe lang het duurt voordat andere merken meegaan in deze trend voor zover ze dat al niet gedaan hebben.
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Tja voor mij geen concurrent, franse rommel hoef ik niet en Opel is dan wel duits maar valt niet in mijn smaak. Ik blijf mooi bij VAG.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Over smaak valt niet te twistenIjZeL schreef:Tja voor mij geen concurrent, franse rommel hoef ik niet en Opel is dan wel duits maar valt niet in mijn smaak. Ik blijf mooi bij VAG.
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
franse rommel ? uit welk land komt de up ? en denk nou niet de up gebouwd is met passie ... nee hoor met een rekenmachine !IjZeL schreef:Tja voor mij geen concurrent, franse rommel hoef ik niet en Opel is dan wel duits maar valt niet in mijn smaak. Ik blijf mooi bij VAG.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Ik denk dat de Adam toch wel een stuk prijziger wordt dan een up.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Ja, dat zegt genoeg denk ikProhopper schreef:Serieuze motoren...
up! Black BMT 75pk 3d
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Om de vraag uit de titel te beantwoorden: nee. Sterker nog, ik denk dat dit autootje helemaal geen succes gaat worden.
De veronderstelde vanafprijs is al fors maar, net als bij alle andere auto's, tel daar maar minimaal 2 a 3 duizend bij voor een paar leuke dingetjes. Dan heb je een a-segment auto van zomaar 16-17.000 euro. En zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen, t blijft een Opel. De combinatie a-segement/veel te hoge prijs past niet bij t imago van Opel.
Even t vergelijk met de Fiat 500. Ook veel te weinig auto voor de prijs die ze ervoor vragen maar die heeft wel "het". Iets unieks dat de Adam ontbeert. Als je wilt concurreren met b-segmenters heb je dat wel nodig. Noem t een hoog hebberigheidsgehalte en dat heeft de Adam in mijn ogen niet.
Dat niet unieke heeft vooral te maken met de vormgeving. Als ik t filmpe bekijk zie ik iets van Fiat 500 maar ook iets van de 1e Ford Ka. Stijlelementen als de gekleurde dakbogen zijn niet nieuw meer (Citroen Pluriel, Audi A1) en verder heeft ie diverse modegevoelige details als de "afgezakte" grill (Peugeot 208) en de zwaar aanwezige flanklijnen en dat komt de houdbaarheid van het ontwerp niet ten goede.
Had de vanafprijs gelegen rond het niveau van de Up dan had ik m echt wel kans van slagen gegeven maar ben echt bang dat t voor Opel toch echt "jammer, maar helaas" gaat worden
De veronderstelde vanafprijs is al fors maar, net als bij alle andere auto's, tel daar maar minimaal 2 a 3 duizend bij voor een paar leuke dingetjes. Dan heb je een a-segment auto van zomaar 16-17.000 euro. En zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen, t blijft een Opel. De combinatie a-segement/veel te hoge prijs past niet bij t imago van Opel.
Even t vergelijk met de Fiat 500. Ook veel te weinig auto voor de prijs die ze ervoor vragen maar die heeft wel "het". Iets unieks dat de Adam ontbeert. Als je wilt concurreren met b-segmenters heb je dat wel nodig. Noem t een hoog hebberigheidsgehalte en dat heeft de Adam in mijn ogen niet.
Dat niet unieke heeft vooral te maken met de vormgeving. Als ik t filmpe bekijk zie ik iets van Fiat 500 maar ook iets van de 1e Ford Ka. Stijlelementen als de gekleurde dakbogen zijn niet nieuw meer (Citroen Pluriel, Audi A1) en verder heeft ie diverse modegevoelige details als de "afgezakte" grill (Peugeot 208) en de zwaar aanwezige flanklijnen en dat komt de houdbaarheid van het ontwerp niet ten goede.
Had de vanafprijs gelegen rond het niveau van de Up dan had ik m echt wel kans van slagen gegeven maar ben echt bang dat t voor Opel toch echt "jammer, maar helaas" gaat worden
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?
Het is maar waar je in wilt geloven. Ik geloof dat de up met passie is gebouwd (en in ieder geval ontworpen). Ik loop zelf hélemaal warm voor de up! en kan me niet voorstellen dat de VW designers dat niet deden bij het ontwerpproces... Ik snap niet waarom je wil geloven dat de up! met een rekenmachine is ontworpen dan wel gebouwd. Maar iedereen zijn eigen mening!eas schreef:denk nou niet dat de up gebouwd is met passie ... nee hoor met een rekenmachine!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen